2022-11-21, 10:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Polisen har säkert full koll på tidsintervallet när dunsarna hörts, eftersom WM då talade i tfn och samtalstiden registrerats.

Även om grannarna har gjort en första grov uppskattning av tiden för när dunsarna och de sk sparkarna hördes, så har utredningen ändå satt ett tidsintervall där man menar att ( minns inte ordvalet nu) huvuddelen av brottet ska ha skett.

Grannen har säkert en ungefär tidsuppfattning om hur länge de väntade innan de gick upp efter att de hade hört dunsarna, hur lång tid det var mellan att de ringde på första och andra gången, och en ungefärlig tid som han hade varit inne och sin lgh innan han hörde att dörren öppnades och stängdes hos JJ. Som jag minns det nämnde han att efter att han hade gått ner, var det runt tio minuter som han hade varit hemma innan JJ kom i trappan.

Allt detta inramas från två håll, där man vet att Nöjer stänger 01 och har man tur finns det flera bevis som kan styrka när de tre lämnade området och när de kom in i lgh. Allt från övervakningsbilder, uppkopplingar, WiFi uppkopplingar, Samtalet från Toves kille, Snap mm.

Baklänges kan man räkna från McD, möter med killarna och restid hem.

Jag tror att man nog har en ganska god uppfattning om när huvuddelen av brottet skett, även om det inte går stt avgörs på minuten om det inte är något annat avgörande som vi inte vet om som kan sätta en sådan tid.

Det skulle ju kunna vara något som att Tove eller någon av tjejerna har haft sin mobil i sin ficka under tumultet. Eller att någon ringer Tove (och/eller tjejerna), då utan svar.

Som Avel säger, kommer det it- tekniska vara en stor del av den här utredningen.

Sedan utesluter jag inte att man kommer att hitta teknisk bevisning som binder tjejerna till brottet.

Det som kan vara svårt att avgöra kan vara vem eller vilka som utfört själva huvudbrottet om man inte kan hitta ett mordvapen.

Vi vet alltför lite om tillvägagångssätt, men det jag utgår från är att det inte har varit ett väldigt blodigt mord. På det viset kan det saknas fingeravtryck, skoavtryck, blod från gm osv.

Strypning kan ha skett t ex ( sk muggning) då en person lägger sin böjda arm runt offrets hals. Det kan ibland ske utan att lämna tydliga spår.

Behövs alltså inget mordvapen då.

Fibrer, annat på kroppen kan ha tillkommit i samband med bortforslandes av kroppen. Behöver ju inte betyda att båda har varit med om mordet.

Jag tror att den snäva tidsramen plus bilens resa till fyndplats ( som mgms rörelsemönster gjorde att man hittade kroppen) gör att det är mycket svårt att få in annan möjlig gm än någon av tjejerna.
Citera
2022-11-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag kan hålla med lite, men då tror jag att JJ hotar MH med t.ex
1. hjälp mig eller så kommer vi aldrig mer vara vänner.
2. Hotar med att MH kan råka ut för samma sak
3. Hjälp mig annars får jag fängelse
4. Hjälp mig annars kommer jag att säga att du var inblandad.
Jag tänker att MJ på något sätt varit inblandad under hela förloppet. Även OM JJ helt själv stått för mördandet av TT, så tänker jag att MH MINST varit inblandad på det sättet att hon inte agerat för att få stopp på JJ (t ex genom att aktivt försöka stoppa henne, larma grannarna, ringa polisen). Men MH kan också aktivt hjälpt till i mördandet, starkt påverkad av JJs vilja och hat mot mordoffret. Rätt säkert är att JJ och MH har haft en påtagligt dysfunktionell vänskapsrelation.
Citera
2022-11-21, 10:21
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hon är läkarstudent och har en del kunskap om hur farliga såna lekar kan vara. Sen känns det konstigt att testa strypleken mitt under ett försoningssamtal.

Ja, verkligen. Låter som ett påhitt som blivit ett rykte, eller nåt.
Citera
2022-11-21, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hon är läkarstudent och har en del kunskap om hur farliga såna lekar kan vara. Sen känns det konstigt att testa strypleken mitt under ett försoningssamtal.
Det har även jag som inte är läkarstudent.
Tycker denna tråd har spårat ur i folks spekulationer, vad som har hänt.
Citera
2022-11-21, 10:27
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Vilken tystnadsplikt då? Alltså rent tekniskt sett, vilken lagstiftning etc skulle förbjuda grannarna att tala menar du?

Skulle kunna tänka mig att de får yppandeförbud, då de inte vill att MGM ska få de uppgifterna.
Citera
2022-11-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag kan hålla med lite, men då tror jag att JJ hotar MH med t.ex
1. hjälp mig eller så kommer vi aldrig mer vara vänner.
2. Hotar med att MH kan råka ut för samma sak
3. Hjälp mig annars får jag fängelse
4. Hjälp mig annars kommer jag att säga att du var inblandad.
Varför inte:
5. MH och JJ gav sig på TT tillsammans och var båda lika angelägna om att få bort liket och dölja sin inblandning?
Citera
2022-11-21, 10:33
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Jag tänker att MJ på något sätt varit inblandad under hela förloppet. Även OM JJ helt själv stått för mördandet av TT, så tänker jag att MH MINST varit inblandad på det sättet att hon inte agerat för att få stopp på JJ (t ex genom att aktivt försöka stoppa henne, larma grannarna, ringa polisen). Men MH kan också aktivt hjälpt till i mördandet, starkt påverkad av JJs vilja och hat mot mordoffret. Rätt säkert är att JJ och MH har haft en påtagligt dysfunktionell vänskapsrelation.

Alla verkar så koncentrerade på att JJ har utfört själva handlingen.
Tänk om det är så att MH egentligen var den drivande eller att MH utfört mordet?
Enligt vissa uppgifter har T hårt konfronterat en MGM och dennes felaktiga handlingar.
MGM har varit pressad av detta och hårt påverkad psykiskt av häktning/restriktioner.
Stämmer de uppgifter som uppgetts i tråden, gäller det ju MH och inte JJ som alla tror!?
Citera
2022-11-21, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Negern är en manlig mörk, negress är rätt benämning av en kvinnlig mörk, dvs i detta fallet MH, så skribenten du citerar använde fel pronomen.

Tror att både MH och JJ bar ner Tove efter JJs Donkenbesök, plan A var säkert att bära ner henne innan detta men en granne dök upp. Därför fick JJ snabbt springa upp till MH (innan Donken med grannen) och förklara varför hon blir borta en stund, uppe i lgh stod då Negressen klar att forsla ner Tove. Dessförinnan hade troligen Tove strypts av JJ vilket gav dunsar som hördes av grannar.
Jag är i stort sett enig med dig om detta förlopp, men jag tror inte att MH endast hjälpt till efter att TT dött. Jag tror att MH och JJ har hjälpts åt vid mordet. Oavsett vem av dem som först brukade våld mot TT och varför, så tror jag att när det väl hände så backade den andra upp sin vän och hjälpte till med att få kontroll på TT. Varken negressen eller judinnan är oskyldig till mord.
Citera
2022-11-21, 10:35
Medlem
Kan inte hitta om detta varit uppe, men hade T någon form av aktivitetsklocka, iWatch eller liknande? I så fall kan polisen ha den exakta tidpunkten för hennes död. Och även se hur lång tid innan pulsen har ändrats fram till dess (stress). JJ kan mycket väl i paniken ha missat att ta bort den från armen och bara fokuserat på att göra sig av med mobilen. Hade T på sig den när hon hittades kan ju det förklara varför polisen efter detta snävat ner tidpunkten för brottet till 45 minuter.
Citera
2022-11-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Skulle kunna tänka mig att de får yppandeförbud, då de inte vill att MGM ska få de uppgifterna.
Ingen har belagts med yppandeförbud i det här ärendet.
Citera
2022-11-21, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Alla verkar så koncentrerade på att JJ har utfört själva handlingen.
Tänk om det är så att MH egentligen var den drivande eller att MH utfört mordet?
Enligt vissa uppgifter har T hårt konfronterat en MGM och dennes felaktiga handlingar.
MGM har varit pressad av detta och hårt påverkad psykiskt av häktning/restriktioner.
Stämmer de uppgifter som uppgetts i tråden, gäller det ju MH och inte JJ som alla tror!?
Ja absolut, kan även vara som du beskriver. Det jag tar för osannolikt är att MH inte varit delaktig (vissa i tråden erkar utgå från att hon sov t ex). Men allt är bara spekulationer, vissa dock nog mer sannolika än andra. Vad som verkligen hänt vet bara den/de som varit inblandade k TTs död, och förhoppningsvis även polisen (om inte nu, så snart).
Citera
2022-11-21, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Kan inte hitta om detta varit uppe, men hade T någon form av aktivitetsklocka, iWatch eller liknande? I så fall kan polisen ha den exakta tidpunkten för hennes död. Och även se hur lång tid innan pulsen har ändrats fram till dess (stress). JJ kan mycket väl i paniken ha missat att ta bort den från armen och bara fokuserat på att göra sig av med mobilen. Hade T på sig den när hon hittades kan ju det förklara varför polisen efter detta snävat ner tidpunkten för brottet till 45 minuter.

Polisen har två tidpunkter dom troligen använt sig av för att fastställa när brotten skedde. Det första är samtalet från T s pojkvän till T 01:48. Och den andra är grannens vittnesmål om dunsar och skjuts till McDonalds.

Det framgår inte om dom tror brottet skedde under hela perioden eller en tidpunkt mellan dom angivna tiderna. Men eftersom dom är misstänkta för människorov så får man väl anta att det startade med människorov som senare ledde till mord. Ska bli väldigt intressant att följa händelseförloppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in