Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Fast det där var ju ett konstigt exempel. Analsex - allt petande i analen - är för de flesta människor något märkligt och extremt. Bara för att man går med på vanligt sex, så har man INTE gått med på att något plötsligt ska stoppas in där. Om mannen inte frågade först, utan bara gjorde det, så tycker jag att det är helt rätt att han dömdes. Jag tycker förresten samma sak, om det skulle vara en kvinna som plötsligt och utan att ha pratat om det innan, skulle köra in sina fingrar eller något annat i mannens anal.
Alltså ärligt. Om man har hamnat i en sexuell situation som båda är med på hur ofta frågar man saker? Är det OK att jag tar dig på bröstet? Är det ok om jag smeker dig på rumpan? Är det OK om jag pussar/suger på din bröstvårta? Är det OK....... ja du fattar.
Om man som i fallet advokaten tog upp utför en handling som den andre säger nej jag vill inte till och man då avslutar vad man nu gjorde på en gång så har jag i alla fall otroligt svårt att se det som en våldtäkt.
Och för att tillägga så i det fallet som togs upp hade ju mannen redan haft sina fingrar i kvinnans rumpa vilket hon tycktes uppskatta så att något helt plötsligt stoppades in där stämmer ju inte riktigt.