2022-11-21, 11:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag frågade om användarna av FTX var idioter? Är ditt svar Ja? Ägarna var uppenbarligen skurkar och de kommer att få 80 år i fängelse, precis som Madoff.

OK, så du gör ingenting med dina BTC. Notera att t.ex FTX och Gemini är storägare av BTC, när de konkar tvingas alla deras valutor ut på marknaden, och detta sänker priset på sina BTC. Det var så binance knäckte FTX, genom att tweeta att de skulle sälja sin andel FTT.

Du ska nog inte äga BTC om du inte förstår sammanhangen, och tror att andra är dummare än du.

Berätta för oss hur mycket BTC som FTX hade.
Sedan kan du berätta hur mycket övriga "inte förstår sammanhangen"...
Citera
2022-11-21, 11:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Men dollarn överlevde va?
Det finns ingen koppling mellan en bank och ett lands valuta.

Det finns en koppling mellan Gemini, FTX, FTT, Terra, Luna, och BTC.
Citera
2022-11-21, 11:05
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det finns ingen koppling mellan en bank och ett lands valuta.

Det finns en koppling mellan Gemini, FTX, FTT, Terra, Luna, och BTC.

Du påstod att FTX likvidatörer kommer börja sälja av alla Bitcoin som FTX hade och på så sätt dumpa priset. För att man skall kunna lägga en värdering i innebörden av detta så är det då högst relevant att veta hur mycket BTC som FTX hade?

Svara på den frågan eller sluta säga att andra "inför förstår innebörden" eller är rent av "dumma".
Citera
2022-11-21, 11:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du påstod att FTX likvidatörer kommer börja sälja av alla Bitcoin som FTX hade och på så sätt dumpa priset. För att man skall kunna lägga en värdering i innebörden av detta så är det då högst relevant att veta hur mycket BTC som FTX hade?

Svara på den frågan eller sluta säga att andra "inför förstår innebörden" eller är rent av "dumma".
Det fanns uppbundna krypto på FTX och alameda för 10 miljarder USD. Hålet i FTX balans sägs vara 8 miljarder USD. Alla dessa krypto som stackare valt att lägga på FTX-plattformen är stulna och nu ute på den fria marknaden.

Vore intressant att höra din förklaring till varför BTC sjönk från 22k till 16k när FTX-skandalen rullade upp. Du låtsas ju att kopplingen inte existerar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2022-11-21 kl. 11:13.
Citera
2022-11-21, 11:13
Medlem
Något posititvt som skulle kunna komma ur denna historia är om folk kunde lära sig att aldrig använda en tredjepart som inte gör en återkommande och ordentlig proof-of-reserves. Här förklaras i korthet hur det ska gå till:

https://youtu.be/M5GNXIlE8go?t=599

Det räcker alltså inte att visa att man som företag äger en viss mängd bitcoin, utan man ska även ge en redovisning av exakt hur mycket bitcoin man är skyldig till kunderna, vilket alltså låter sig göras med ett merkleträd. Detta borde man som kund ha som grundkrav innan man lämnar över kontrollen över sina bitcoin till någon annan.

Grayscale vägrar göra någon proof-of-reserves med någon konstig förevändning. De redovisar alltså inte ens något innehav av bitcoin, vilket vore trivialt om de har några och har kontroll över nycklarna. Luktar illa.

https://cointelegraph.com/news/grayscale-cites-security-concerns-for-withholding-on-chain-proof-of-reserves

Jag tror för övrigt inte att fejkbitcoin på Avanza eller Nordnet eller dylikt är säkra. Där förekommer definitivt ingen "proof of-reserves". Rätta mig om jag har fel, men de påstår väl inte ens att där finns några bakomliggande bitcoin? Jag skulle rekommendera att sälja dessa certifikat och köpa riktiga bitcoin och ta kontroll över nycklarna. Både för er egen skull och för andras. När man köper fejkbitcoin (derivat) orsakar man en skenbar utvidgning av bitcoinmängden och bidrar inte alls till att ge bitcoin sitt korrekta pris.

Mer om Grayscale och fejkbitcoin:

https://www.youtube.com/watch?v=v2elnF_5yKM&t=447s
https://www.youtube.com/watch?v=mWj3rKhdaLI
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-11-21 kl. 11:28.
Citera
2022-11-21, 11:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det fanns uppbundna krypto på FTX och alameda för 10 miljarder USD. Hålet i FTX balans sägs vara 8 miljarder USD. Alla dessa krypto som stackare valt att lägga på FTX-plattformen är stulna och nu ute på den fria marknaden.

Vore intressant att höra din förklaring till varför BTC sjönk från 22k till 16k när FTX-skandalen rullade upp. Du låtsas ju att kopplingen inte existerar.
Ok, jag noterar att du inte har någon aning om hur många BTC FTX hade som nu kommer dumpas på marknaden. Ändå så anklagar du andra för att dom "inte förstår sammhangen"...

Jag har hört att det var närmare 0 BTC.
Citera
2022-11-21, 11:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ok, jag noterar att du inte har någon aning om hur många BTC FTX hade som nu kommer dumpas på marknaden. Ändå så anklagar du andra för att dom "inte förstår sammhangen"...

Jag har hört att det var närmare 0 BTC.
"jag har hört", du verkligen utstrålar fakta.

Fakta är en googling bort:
Citat:
https://cryptoslate.com/bitcoin-balance-on-ftx-exchange-goes-negative-coinglass/
Coinglass data shows that FTX's BTC balance is now negative at -197.95 BTC after over 20K BTC left the exchange in the past 24hrs
Citera
2022-11-21, 11:32
Medlem
Citat:
Jag frågade om användarna av FTX var idioter? Är ditt svar Ja?
Det är ju subjektivt. De litade på amerikanska staten och/eller de litade på aggregerat omdöme av massiva tradfi-investerare. Är de idioter om de litar på amerikanska staten? Kanske. Är de idioter om de litar på enorma TradFi-firmor som skickar in miljarder? Kanske.

Det var inte speciellt många människor som litade på SBF. Eller ja, det var inte speciellt många IT-kunniga människor som litade på SBF. Däremot gjorde hela legacy-finance det.
Citat:
Du ska nog inte äga BTC om du inte förstår sammanhangen, och tror att andra är dummare än du.
Om du inte fattar att du är dummare än mig så är du bortom hjälp. Så jag vet inte vad vi ska göra av det riktigt.
Citera
2022-11-21, 11:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
"jag har hört", du verkligen utstrålar fakta.
Coinglass data shows that FTX's BTC balance is now negative at -197.95 BTC after over 20K BTC left the exchange in the past 24hrs

Fakta är en googling bort:
Vad säger "left the exchange" dig? Att folk plockat ut Bitcoin eller satt in Bitcoin?

-197.95 BTC -låter för mig som att FTX inte har några BTC.
Senast redigerad av Leaston 2022-11-21 kl. 11:48.
Citera
2022-11-21, 11:57
Avstängd
Citat:
Det fanns uppbundna krypto på FTX och alameda för 10 miljarder USD.
Det stora problemet för dessa två var att större delen bestod av deras egen valuta FTT som hade ett värde bara så länge det gick bra för FTX. När det började ryktas att FTX gick dåligt rasade FTT i värde och all säkerhet som de trodde sig sitta på försvann. Inte för att de någonsin hade de tillgångarna. Det hade varit omöjligt att sälja av all de FTT de hade på en väldigt liten marknad.
Citera
2022-11-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det stora problemet för dessa två var att större delen bestod av deras egen valuta FTT som hade ett värde bara så länge det gick bra för FTX. När det började ryktas att FTX gick dåligt rasade FTT i värde och all säkerhet som de trodde sig sitta på försvann. Inte för att de någonsin hade de tillgångarna. Det hade varit omöjligt att sälja av all de FTT de hade på en väldigt liten marknad.

Japp, däremot kunde delar av dem användas som säkerhet för fiatbanklån, så länge taskspelet pågick.

Edit. Hittade en rolig webbplats:

https://www.youhodler.com/crypto-loans/ftx-token-loan

Citat:
Don’t sell your FTT. Use it as collateral for an instant crypto loan and get up to 90% of your collateral’s value in a variety of currencies. We have FTT to USD loans, FTT to EUR loans, FTT to GBP loans, FTT to CHF loans, and stablecoin loans as well. Simply deposit FTT today, choose a loan plan – or create a custom one yourself – and you’ll receive up to 30,000 in a currency of your choice in seconds.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-11-21 kl. 12:14.
Citera
2022-11-21, 12:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Japp, däremot kunde delar av dem användas som säkerhet för fiatbanklån, så länge taskspelet pågick.

Edit. Hittade en rolig webbplats:

https://www.youhodler.com/crypto-loans/ftx-token-loan
Det gäller att vara väldigt anonym om man tar ett sådant lån så inte kronofogden kommer och knackar på när man inte kan betala tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in