Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
"Ryssar är ryggradslösa och har ingen framtidstro". En grov generalisering. Vad bygger du den tesen på? Om du tror att Sovjettiden har skapat ett folk av ryggradslösa mesar får du nog tänka om. Ryssar är överlevare, de har både fått slita med kroppen och använda huvudet för att klara sig genom de hårda tiderna. Jämför med oss svenskar som har levt i världens tryggaste land, med allt ordnat från vaggan till graven av "farbror staten".
Jag har skrivit det tidigare, men ryssar på landsbygden- vilket är det flesta av dem- skiter fullständigt i politik och vem som för närvarande är diktator. De bryr sig endast om att dagligen få rovor och vodka på bordet. Varje dag.
Vodkan är viktigare än maten och de för vodka avsedda 15 centilitersglasen står alltid framme, även på arbetsplatserna.
Ni jävla drömmare tror att ryssarna har det som i väst, ingenting kan vara mer fel!
Det finns ju ta mig fan inte ens vägar i landet! (jodå, jag har tillbringat en stor del av mitt yrkesverksamma liv där och har förbannat bra koll på hur det fungerar i praktiken)