• 1
  • 2
2022-11-20, 20:59
Medlem
3ncor3s avatar
Har kämpat i 20år med psykiatrin pga ångest, depression & suicida tankar och fått antidepressiva, antipsykotiska & alla andra icke beroendeframkallande dom kunnat komma på att trycka i mig, gissningsvis 99% minst. Jag vill inte ha så mycket att jag går som en zombie men jag vill må tillräckligt bra för att ha ett fungerade liv, dvs. sova normala tider & längd, inte ha handikappandeångest var 20-30min och få ordning på min depression så att livet inte känns hopplöst och meningslöst.
Hade 3 samtal med AT-läkare, 1a öga mot öga och 2 i telefon. Första var ok och hon verkade förstå men under telefonsamtalen var det som hon ville att d ämdå jag skulle ta var Attrax och Quetapin. Jag är vid min vägs ände...
Jag har käkat en antidepresseiv sedan 2011 och när jag bad om att få byta för att se någon effekt förändring fick jag svaret att dom tyckte att den medicinen kunde få några månader till på sig för att verka = dom läser inte jornaler och bryr sig inte om mig/övriga patienter...

Vet nån någon bra privatläkare som lyssnar och tar en på allvar i Trestad området? Kan åka längre om så behövs men behöver verkligen någon som tar mig på allvar och inte bara avfärdar mig...
Skicka mig ett dm så e jag förevigt tacksam!!!

MVH

Jonathan
Citera
2022-11-20, 21:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3ncor3
Har kämpat i 20år med psykiatrin pga ångest, depression & suicida tankar och fått antidepressiva, antipsykotiska & alla andra icke beroendeframkallande dom kunnat komma på att trycka i mig, gissningsvis 99% minst. Jag vill inte ha så mycket att jag går som en zombie men jag vill må tillräckligt bra för att ha ett fungerade liv, dvs. sova normala tider & längd, inte ha handikappandeångest var 20-30min och få ordning på min depression så att livet inte känns hopplöst och meningslöst.
Hade 3 samtal med AT-läkare, 1a öga mot öga och 2 i telefon. Första var ok och hon verkade förstå men under telefonsamtalen var det som hon ville att d ämdå jag skulle ta var Attrax och Quetapin. Jag är vid min vägs ände...
Jag har käkat en antidepresseiv sedan 2011 och när jag bad om att få byta för att se någon effekt förändring fick jag svaret att dom tyckte att den medicinen kunde få några månader till på sig för att verka = dom läser inte jornaler och bryr sig inte om mig/övriga patienter...

Vet nån någon bra privatläkare som lyssnar och tar en på allvar i Trestad området? Kan åka längre om så behövs men behöver verkligen någon som tar mig på allvar och inte bara avfärdar mig...

MVH

Jonathan

Förstår inte varför de ger alla quetiapin. Den medicinen har fått för stor plats. Det är en seriös antipsykotisk medicin med många biverkningar. Dessutom är den vanebildande. Vilket de inte vill erkänna.

Att de inte ens vill byta din antidepp är sjukt.

Tyvärr ser psykiatrin ut såhär.

De bryr sig inte. Och de tror på fullaste allvar att man kan bota svår ångest med en mild allergimedicin. Atarax har väl kanske en av hundra fått bra effekt av.

Vet inte hur det ser ut med privata läkare där du bor men hoppas någon annan vet.

Jag bytte min skitklinik till en privat i en annan region. Det medför en del strul men klart värt det. Kolla om din region har avtal med närliggande regioner för då har du rätt att gå där.

Sådär ska ingen behöva må när det finns hjälp.

Jag känner knappt någon som får benso nu. De köper illegalt. Det är ju bara att vänta på en katastrof när de råkar köpa gift.
Citera
2022-11-20, 21:13
Du måste undersöka och hitta vad som är felet med dig innan du kan botas. Sådant kan du inte förvänta dig att vården sysslar med.
Ta alla blodprov som finns att ta och se om någonting är fel där. Uteslut allt. Till sist kanske du hittar svaret. Most comprehensive health check up Sweden. Finn svaret själv.
Citera
2022-11-20, 21:14
Medlem
Skit i psykiatrin. De bryr sej inte.
Citera
2022-11-20, 21:15
Medlem
ruttenfimps avatar
Vad är syftet? Att få benzo utskrivet? Har du prövat benzodiazepiner någon gång tidigare?

Sluta upp med antideppen och börja med någon hobby är mitt tips. Benzo ska du undvika till all kostnad.
Ett jävla jobbigt träsk att fastna i svårt o ta sig ur.

Är du suicidal ska du absolut inte ha benzo heller för det kan göra saken värre o så petar du i dig mer än du behöver sen är det svart och en massa tråkigheter har hänt när du vaknar. Nu behöver det inte bli så men yeah oddsen e stora för det. Säger du tex att du suicidal kommer ingen skriva ut benzo till dig, inte ens en privatläkare.

Har du ingen kran finns det att handla på internet men rekommenderar som sagt inte det. Börja träna skaffa en hobby. ELLER så blir du som folk och röker en holk!

Hoppas det blir bättre för dig.
Citera
2022-11-20, 21:15
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3ncor3

MVH

Jonathan

Hej

Hur skulle du ställa dig till att ha en privat lärare som fanns tillgänglig 24 timmar på dygnet just för dig i resten av ditt liv?

Som du kan ringa närsomhelst och prata med och om du vill umgås med honom / henne så kommer läraren över direkt?

Prova att vandra och meditera i skogen varje dag

Sjukvården kommer nog aldrig kunna göra dig frisk.

Det krävs hårt arbete under lång tid.

Zlatan: ” jag var tvungen att jobba hårdare än alla andra”

Om du verkligen vill få till en förändring i ditt liv måste du göra det själv. Ingen annan kan göra förändringen åt dig.

Dock kan du få så mycket hjälp och stöd från andra människor som du vill under tiden.

Det enda du behöver göra är att be om hjälp

Men det hårda jobbet. Det måste du göra själv.

Men om du inte orkar det så räcker det med att ta ett litet steg i taget mot målet varje dag.

Det kommer ta tid. Men en vacker dag når du ditt mål

Ett tips till.
Prova att hjälpa en ny människa varje dag
Det kan hända att du råkar bli lycklig

Lycka till
Senast redigerad av FlyboySeven 2022-11-20 kl. 21:20.
Citera
2022-11-20, 21:19
Medlem
Varför måste alla som mår piss få rådet att börja träna? Talar ni som rekommenderar detta utifrån egen erfarenhet?
Citera
2022-11-20, 21:22
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Vad är syftet? Att få benzo utskrivet? Har du prövat benzodiazepiner någon gång tidigare?

Sluta upp med antideppen och börja med någon hobby är mitt tips. Benzo ska du undvika till all kostnad.
Ett jävla jobbigt träsk att fastna i svårt o ta sig ur.

Är du suicidal ska du absolut inte ha benzo heller för det kan göra saken värre o så petar du i dig mer än du behöver sen är det svart och en massa tråkigheter har hänt när du vaknar. Nu behöver det inte bli så men yeah oddsen e stora för det. Säger du tex att du suicidal kommer ingen skriva ut benzo till dig, inte ens en privatläkare.

Har du ingen kran finns det att handla på internet men rekommenderar som sagt inte det. Börja träna skaffa en hobby. ELLER så blir du som folk och röker en holk!

Hoppas det blir bättre för dig.

Fjantigt att hylla cannabis. Som orsakar psykoser och ångest.

Benso gör en inte självmordsbenägen, däremot kan quetiapin som han tar göra detta.

Sedan har han gått i 20 år med detta. Dvs inte en ung människa. En bra antidepp och ångestmedicin skulle göra hans liv mycket bättre.

Och man måste inte ta benso varje dag. Tar man mer sällan så ingen risk att man blir beroende.

Fattar inte att man ger Atarax till någon som lidit i 20 år, det är en medicin man testar först och sedan kastar bort.

Tror du inte man testat att gå i skogen, ha en hobby etc om man lidit i 20 år? Men på Flashback behöver man bara gymma så slutar man vara svårt mentalsjuk.
Citera
2022-11-20, 21:22
Medlem
MrSwaggers avatar
Välkommen till klubben. Också 20 år av hjälpsökande. Nu senast när jag inte fick hjälp med avgiftning, fick några oxascand bara, så har jag gett upp helt. De bryr sig inte om oss öht.
Citera
2022-11-20, 21:23
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Varför måste alla som mår piss få rådet att börja träna? Talar ni som rekommenderar detta utifrån egen erfarenhet?

Jag tror det är för att när vi var grottmänniskor och jagade lejon kände vi oss som kungar varenda dag

Jag tror det är nyttigt med träning men när vi inte jagar lejon kanske vi inte är motiverade att lyfta någon konstig sak upp och ner 100 gånger varje dag

Det är antagligen oerhört mycket roligare att jaga lejon varenda dag

Så träning är nog nyttigt

Om man får känna sig som en kung varenda dag för att man lyckades ta ett lejon

Förstå den adrenalinkicken
Senast redigerad av FlyboySeven 2022-11-20 kl. 21:26.
Citera
2022-11-20, 21:24
Medlem
Szalenstwos avatar
Citat:

För att det faktiskt hjälper.

Men visst. Står du står där med snaran runt halsen medans ungar & kärring har åkt hem til närmaste granne med snyggare bil så kanske en dos knäböj inte botar dina problem.

Angående TS så har jag inga goda råd att ge men jag håller tummarna för dig.
Citera
2022-11-20, 21:26
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:

Japp. Träning har ändrat min hjärna totalt. Det är vetenskapligt bevisat att högintensiv träning bygger nya "vägar" i hjärnan som ökar bra signalsubstanser som endorfiner,dopaminer osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in