2022-11-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Hmm, är du korkad på riktigt? Du måste ha tillstånd. Capisce?
Nog du som inte fattar vad det står en egenföretagare har all rätt att ha sin firma på sin egen bostadsadress . Det du länkar till är företag som hyr bostad för att i sin tur hyra ut denna till anställda.
Du får ha din lilla revisionsbyrå i din etta om du så vill eller syssla med att översätta manualer från ditt vardagsrum i ditt handelsbolag
Citera
2022-11-20, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nog du som inte fattar vad det står en egenföretagare har all rätt att ha sin firma på sin egen bostadsadress . Det du länkar till är företag som hyr bostad för att i sin tur hyra ut denna till anställda.
Du får ha din lilla revisionsbyrå i din etta om du så vill eller syssla med att översätta manualer från ditt vardagsrum i ditt handelsbolag
Stämmer inte överhuvudtaget
Citera
2022-11-20, 20:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Kan inte stämma någon för detta över huvud taget, helt fel, man får ha sin förening företag registrerad på sin boendeadress, om man däremot har en massa bråte tillhörande företaget hemma är det annat läge, om det är mycket.

Däremot går det kanske stämma av andra skäl, ex. v. de skulle hängt ut fel person, någon kommer dit innan och de tror det är denne.
Citera
2022-11-20, 21:02
Medlem
Dalulvens avatar
Jahapp. Var är söndagsgäddan nu då?

Som i romartidens gladiatorspel förväntar sig publiken underhållning.

Gör kejsar Lysis tummen upp ... eller ner?
Citera
2022-11-20, 21:05
Medlem
Citat:
Jo det stämmer finns hur många små föreningar som har samma postadress som ordföranden eller kassören precis som det finns mängder med ensam företagare som har sitt kontor hemma i hyresrätten utan att ha något tillstånd från bostadsbolaget .
Citera
2022-11-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Hum, det finns massor av föreningar som inte har kansli, registrerade på ex v ordförande eller kassör, och postadress på samma, och det kan vara vilken bostad som helst.
Har dom inte alls. Fantisera vidare
Citera
2022-11-20, 21:29
Medlem
Citat:
Jo det stämmer finns hur många små föreningar som har samma postadress som ordföranden eller kassören precis som det finns mängder med ensam företagare som har sitt kontor hemma i hyresrätten utan att ha något tillstånd från bostadsbolaget .
Patrik, kassör? Är du helt efterbliven?
Jag stänger ned dom. Betyder inte att jag sympatiserar med hebefilier.
Senast redigerad av Eskalera 2022-11-20 kl. 21:32.
Citera
2022-11-20, 21:41
Medlem
Citat:

Patrik är faktiskt kassör i föreningen. Skatteverket har inga synpunkter på det och 90-kontot kommer nästa vecka enligt uppgift.
Citera
2022-11-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Patrik är faktiskt kassör i föreningen. Skatteverket har inga synpunkter på det och 90-kontot kommer nästa vecka enligt uppgift.
Yada Yada. Han kommer aldrig bli någon kassör. Glöm det
Citera
2022-11-20, 21:45
Medlem
Citat:
Man har rätt att driva hemsidor från sitt vardagsrum i sin hyresrätt utan att kontakta det kommunala bostadsbolaget .
Är väl bara att ringa i morgon och berätta för bostadsbolaget att Dumpen har postadress Patrik
Citera
2022-11-20, 21:48
Medlem
Citat:
Yada Yada. Han kommer aldrig bli någon kassör. Glöm det

Han är ju kassör. Ingen hemlighet, kolla själv! Kanske tveksamt val men ingen myndighet verkar ha invändningar.
Citera
2022-11-20, 21:49
Medlem
Citat:
Man har rätt att driva hemsidor från sitt vardagsrum i sin hyresrätt utan att kontakta det kommunala bostadsbolaget .
Är väl bara att ringa i morgon och berätta för bostadsbolaget att Dumpen har postadress Patrik
Tänker jag göra. Ger man sig in i elden får man tåla den.
Är karma.
Tänker decimera dom.
Han kommer bli vräkt
Senast redigerad av Eskalera 2022-11-20 kl. 21:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in