2022-11-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Då ligger han ännu mer risigt till om han inte ens äger sin barre.
Skall ringa dom imorgon och intitiera en vräkning. Du kan inte ha en pseudo-verksamhet som Dumpen registrerad i en hyreslägenhet.
Verboten.
Inte tillåtet
Om det inte var tillåtet att ha bolag registrerade i hyresrätt eller bostadsrätt skulle massor med människor kunna bli vräkta, alla småföretagare som inte sysslar med tillverkning , har lagerhållning och försäljning i bostaden mfl .
Bara gå in och titta på ratsit eller liknande så ser du att väldigt många har just aktiv firma registrerad på hemadress i hyresrätt
Citera
2022-11-20, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Vilket jävla snack du kör med mot en person som har blivit sexuellt utnyttjad. Ser att det inte är någon mening att diskutera mer med dig. Sätter punkt nu med dig.
Bara för att PS säger det och skriver om det betyder inte det har hänt/skett.
Folk har villfarelser.
Har typ en son som anklagar mig för ha slagit honom. Aldrig hänt finns inte på kartan. Så han gick till någon hjärnskryncklare och dom intalade hononom att det hade skett. Inte ett ord stämmer, vilda fantasier.
Citera
2022-11-20, 18:34
Medlem
Citat:
Jag bor 100 m från Patrik och vi stöter på varandra ibland på någon klubb vid Avenyn. Jag vet att fastighetsägarna ser det som en status att kända hyresgäster bor i fasigheten. Det höjer värdet. Om Patrik har firma registrerad i sin bostad är det inte olagligt.

Åh fan då kanske vi också är polare. Skulle snarare se det som en risk med den mannen. Har också sett honom ute. Enligt snyftartiklarna i media så är han bankrutt men syns ofta på Avenyn med (diplomatiskt uttryckt) "ungt sällskap". Först gratis förkrök på Alis pizzeria med lokala alkisgänget sen gratisdrinkar som överförfriskade partysnubbar står för. Sen korv på 7-eleven framåt småtimmarna. En polare bjöd honom faktiskt på korv och han sa något om 242 har jag för mig.

Det går inte att missa honom en lördagskväll i Götlaborg.
Citera
2022-11-20, 18:37
Medlem
Citat:
Så hur går det med Dumpens konsultverksamhet och föreläsningar?
Hitta en revisor? Patrik kan inte gå och tugga tuggummi samtidigt.
Hitta en bank?
Varför har skogstrollet skyddad identitet?
När kastar BRF ut Sjöberg?

Jag har faktiskt roat mig med att ringa en del företag som syns på Dumpens hemsida. Ta t.ex. Barnfonden. Att säga dom var pissed off att synas där var årets underdrift.

Addsense kommer porta Dumpen.

Jag fixade så FB gruppen blev privat. Så här får det inte gå till i ett rättssamhälle. Oavsett vad ni hjon tycker.

Firebase kommer släcka Dumpen inom kort, har jag sett till

Hur många gånger har vi inte hört det där tramset nu.
Citera
2022-11-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Om det inte var tillåtet att ha bolag registrerade i hyresrätt eller bostadsrätt skulle massor med människor kunna bli vräkta, alla småföretagare som inte sysslar med tillverkning , har lagerhållning och försäljning i bostaden mfl .
Bara gå in och titta på ratsit eller liknande så ser du att väldigt många har just aktiv firma registrerad på hemadress i hyresrätt

https://svjt.se/svjt/2000/452

Tror du PS kan hyra ut sin lägenhet via AirBnB om han vill?

Han måste ha tillstånd. Bedriva en pseudo-verksamhet som Dumpen utsätter andra hyregäster för onödiga risker.
Citera
2022-11-20, 18:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Vilket jävla snack du kör med mot en person som har blivit sexuellt utnyttjad. Ser att det inte är någon mening att diskutera mer med dig. Sätter punkt nu med dig.
Finns nog inte mycket hopp för denna person som dessutom har ett barn som berättar om våld hemma för sin psykolog. Personen har säkerligen egna problem som tar sej uttryck på detta sätt.
Citera
2022-11-20, 18:56
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Finns nog inte mycket hopp för denna person som dessutom har ett barn som berättar om våld hemma för sin psykolog. Personen har säkerligen egna problem som tar sej uttryck på detta sätt.
Som vanligt så kommer du med kloka och välformulerade inlägg. Det är så befriande att läsa dina förnuftiga inlägg i all annan sörja som skrivs här.
Citera
2022-11-20, 19:08
Medlem
Citat:
https://svjt.se/svjt/2000/452

Tror du PS kan hyra ut sin lägenhet via AirBnB om han vill?

Han måste ha tillstånd. Bedriva en pseudo-verksamhet som Dumpen utsätter andra hyregäster för onödiga risker.
Sysslar han med uthyrning menar du ?

Små enskilda firmor, handelsbolag, aktiebolag , ekonomiska föreningar eller ideella föreningar har inte sällan sin postadress på samma adress som firmatecknare oavsett om det är en hyresrätt, bostadsrätt eller radhus.
Citera
2022-11-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Sysslar han med uthyrning menar du ?

Små enskilda firmor, handelsbolag, aktiebolag , ekonomiska föreningar eller ideella föreningar har inte sällan sin postadress på samma adress som firmatecknare oavsett om det är en hyresrätt, bostadsrätt eller radhus.

Hmm, är du korkad på riktigt? Du måste ha tillstånd. Capisce?
Citera
2022-11-20, 20:14
Medlem
Nosstocks avatar
För att knyta ihop den här säcken och kunna gå vidare, så sätter jag nu punkt:
1. Du är pedofil om du vill ha sex eller tänder på barn. Enligt lag under 15 år, rent moraliskt tycker jag under 18 år.

2. Dom som på något sätt försvårar det för Dumpen, allt ifrån att skriva negativa nyhetsartiklar och åsikter: ni är antingen pedofiler själva, eller rent av naiva och korkade.

3. Dumpen gör ett jättebra jobb. Både Sara och Patrik har en historia bakom sig, men det har gjort dom starkare.
Fokusera istället på allt bra dom gör idag, och inte det negativa dom gjorde igår.

Hejpåre!
Citera
2022-11-20, 20:28
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Då ligger han ännu mer risigt till om han inte ens äger sin barre.
Skall ringa dom imorgon och intitiera en vräkning. Du kan inte ha en pseudo-verksamhet som Dumpen registrerad i en hyreslägenhet.
Verboten.
Inte tillåtet
Hum, det finns massor av föreningar som inte har kansli, registrerade på ex v ordförande eller kassör, och postadress på samma, och det kan vara vilken bostad som helst.
Citera
2022-11-20, 20:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstock
Hejpåre!
Samma inställning har terrorister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto