Innlegget mitt der jeg påpekte at GM umulig kunne vite om det var flere i S4, satte visst fantasiene i sving.
Løsningen på
det problemet skal visstnok ha vært at GM kan ha tatt i bruk alt fra helikopter til avansert militært utstyr.
Mens GM faktisk bare benyttet seg av billigprodukter fra Sparkjøp, Clas Ohlson og Biltema
inne i huset i S4, mener noen at det ble benyttet svært kostbart og høyteknologisk utstyr
rett utenfor - sånn innimellom billigmadrasser, telelinser og fiskestenger. Det er nesten ikke til å tro.
Et av eksemplene som ble nevnt er varmesøk fra helikopter:
Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
Jeg kan godt ta et eksempel selv om jeg blir beskyldt for løgn.
Jeg hørte på politiradioen når det var en biljakt som endte i en blindvei på Høybråten.
Da kom helikopteret til og etter at det hadde vurdert temperaturen på bilmotorene i gaten før det gikk løs på husene og menneskene i det. I det ene huset var 3 mennesker, et av de var mye varmere enn de andre og måtte sjekkes av mannskap på bakken. Det var en som akkurat hadde vært ute på joggetur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vexlbors
Politihelikopter kan søke med varmekamera ja, fra helikopter. Da de fant den varmeste bilen, kunne de bare banke på døren. At det var feil person er en annen sak.
De færreste kan vel se for seg angivelige kidnappere henge over hustakene i S4 med helikopter for å sjekke hvor mange som er inne i huset. Kostbart og tungvint. Ikke minst fryktelig støyende. Riktignok var påståtte motpart opptatt av helikopter i trusselbrevet, men bruke det selv?
Så foreslås det ekstremt dyrt utstyr som er til militært bruk:
Citat:
Ursprungligen postat av
Vexlbors
Hvis du søker på Twitter på navnet The unofficial Mossad har han en article on: Wi-Fi can see through walls.
Det virker å være en wifi eller radar teknologi.
https://m.youtube.com/watch?v=8wDVwwuBAss
Bildet under er fra forslaget i posten over og viser hvilket monsterutstyr noen her mener angivelige kidnappere kan ha slept etter seg i S4.
https://imgur.com/a/ygfllWL
Som om ikke
dette fremmedelementet ville ha vekket massiv oppmerksomhet, midt i rushtiden... Selv TH har ikke sett noe til det.
Hva med mindre håndholdte kameraer? Beklager, men bruksområdet begrenser seg og de ser knapt gjennom én vegg, ikke flere. Kidnapperne måtte ha holdt apparatet tett inntil husveggen og ville vært tvunget til å forflytte seg rundt huset. Sannsynlig? Neppe.
Ukjente GM kunne med andre ord ikke vite om det var flere hjemme sammen med AE.
TEH kunne ha vært der etter overnatting fra kvelden før. Det kunne også ha vært andre der.
Etter en høst med stadige uanmeldte besøk fra håndverkere og andre, var ingen sikre på når neste kom.
Uten hverken helikopter, militært utstyr og det ene med det andre, hvordan kunne GM føle seg trygg..?