Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Jag tror att dom flesta svenska känner stor sympati med både Rysslands och Ukrainas befolkning. Dessa båda grupper är det synd om. Det är bråkstakarna och rågubbarna Putin och Zelensky som är det stora problemet här. Deras gubbgräl orsakar andra ett stort lidande.
Jag rycker synd om Ukrainas modiga befolkning, som jag beundrar! Jag tycker synd om, maximalt 25 procent av ryssarna i den RF som är mer eller mindre motståndare till Putlers regim och vill se ett närmande till väst.
Jag tycker, däremot inte ett dugg synd om resterande rySSar i den RF, som antingen passivt eller aktivt stödjer Putler. Vad som kommer att hända med dem skiter jag fullständigt i, inklusive barnen. Dessa är iof oskyldiga, men det är deras föräldrar som bär ansvaret för deras utveckling/situation/framtid. Har då föräldrarna valt att låta sig hjärntvättas av memer som hyllar den ryska cancersvulstens framfart, så är det deras ansvar! I dagens uppkopplade värld med möjligheter till VPN så är det nämligen lätt att skaffa sig en allsidig information.
Så bryter det ut ett blodigt inbördeskrig i den RF så skulle jag inte kunna bry mig mindre, (annat än att kärnvapen och andra massförstörelsevapen måste säkras av väst). Dock skulle jag bry mig om de vettiga, inte sinnessjuka ryssar som då skulle fly landet, men då gäller det att skilja agnarna ifrån vetet! Observera att jag inte har något emot ryssar per se. Det vi talar om här är
memer, inte gener! Så de flesta ryssar i t.ex Sverige är helt normala människor!
Slava Ukraini