2022-11-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Ok, men varför har inte polisen då sagt att MHs mobil gjort samma resa som JJs och TTs?

Varför skulle de? Förundersökningssekretess.
De släpper bara ytterst få, utvalda delar.

Med det sagt; jag tror dock heller inte att MH:s mobil var med under resan.

Men bara för att polisen inte går ut med en uppgift betyder det inte att den inte har hänt.
Citera
2022-11-20, 12:14
Bannlyst
Hej igen vänner.
Jag o några till här i tråden har och tror ungefär samma linje hur mordet gått till.
Ponera nu att TT, JJ och MH snackar på puben och problemet blir löst.
Efter någon drink så säger TT till JJ om det inte är dax att åka hem då JJ har långt hem.
JJ svarar att hon har lägenhet i stan nu. O TT kanske svarar spydigt you wish, o JJ tänder till i hjärnan och svarar vi drar hem till mig efter stängning här.
Sen hem till JJ och TT pratar med AW i luren medans JJ blandar drinkar. Efter drinken säger TT att hon måste dra, men ska till MCD o käka något. Då säger JJ O MH att de hänger på. När TT fumlar med låset på cykeln så kommer smällen i bakhuvudet.
TT avsvimmad o de bär ner TT källaren via dörren som Avel visat bild på.
Stuvar in TT i förrådet men TT rosslar till, o då tar JJ en spännrem som tex håller ihop skidor. Tar den och runt TTs hals så hårt det går. Sen bara vänta på att JJ's bror lämnar tillbaka bilen.
Obs detta är min teori och som jag tror.
Vad tror ni om detta.
Citera
2022-11-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Hej igen vänner.
Jag o några till här i tråden har och tror ungefär samma linje hur mordet gått till.
Efter någon drink så säger TT till JJ om det inte är dax att åka hem då JJ har långt hem.
JJ svarar att hon har lägenhet i stan nu. O TT kanske svarar spydigt you wish, o JJ tänder till i hjärnan och svarar vi drar hem till mig efter stängning här.
Sen hem till JJ och TT pratar med AW i luren medans JJ blandar drinkar. Efter drinken säger TT att hon måste dra, men ska till MCD o käka något. Då säger JJ O MH att de hänger på. När TT fumlar med låset på cykeln så kommer smällen i bakhuvudet.
Stuvar in TT i förrådet men TT rosslar till, o då tar JJ en spännrem som tex håller ihop skidor. Tar den och runt TTs hals så hårt det går. Sen bara vänta på att JJ's bror lämnar tillbaka bilen.
Vad tror ni om detta.

Och grannen försvann från tomma intet och resan till McD blev aldrig av eller hur tänkte du här?
Citera
2022-11-20, 12:17
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Detta är en bra poäng tycker jag och bör upprepas. Uppdiktade scenarier och liknande bär oftast spår av en hel del sanning. Att MH tex lagt sig på en soffa för att vila samtidigt som JJ och Tove pratade ut kan mycket väl vara sant. Men att MH ska ha sovit sig igenom ett mord, om det skedde i lägenheten, ser jag som osannolikt.

Men jag tror att det kan vara bra att ta med sig att en del av det MH och JJ är sant eller halvsant - och att vi ligger svaret till gåtorna närmare om vi inte slår bort allt de säger som 100% lögner.
Det sistnämnda tror jag är riktigt. Däremot tolkar jag JJs uttalande om att kompisen är full, har trillat, sover helt annorlunda.

Det skulle lika gärna kunna vara en omskrivning, därtill förklaring till grannen, på vad det är som hörts, då JJ anger att vännen trillat i badrummet. Omskrivning i fråga om vem det för ögonblicket är, som 'sover". (Att MH inte gör det, är troligt, givet hennes medverkan utifrån det hon häktats för).

Sammantaget tror jag därför att uttalandet helt enkelt är en omskrivning av mordet.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-20 kl. 12:28.
Citera
2022-11-20, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Och grannen försvann från tomma intet och resan till McD blev aldrig av eller hur tänkte du här?
Allt annat kom efter mordet, det var en massa spring i trappan sen.
Dunket har säkert flera varit med om, exempel MH eller JJ viskar till varandra om vad fan har vi gjort, o sparkar hårt i golvet o sen bankar huvudet i väggen. Tror jag. Släpa en kropp ifrån lgh eller slänga ut genom fönstret är omöjligt.
Citera
2022-11-20, 12:22
Medlem
SweKingCalles avatar
Pratade inte grannarna/grannen om att det var spring i trappan ?

Skulle han/de kunna mena att springer var efter dunsarna eller var det typ på förfesten ?
Citera
2022-11-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om det saknas bevis för att MH var med på resan under natten till dumpningsplatsen i skogen, så får nog det alternativet övervägas.

Nu tror jag dock att det är just där som MH varit behjälplig.

Ja.

Jag funderar i banorna:

- MH talar sanning när hon säger att hon la sig i soffan, och Tove och JJ skulle "prata ut".
- MH somnar till
- MH väcks av dunsar. Undrar vad som sker.
- MH upptäcker att Tove kämpar för sitt liv eller redan ligger halvt utslagen på golvet
- Det tar några sekunder för MH att inse vad som verkligen händer
- MH rusar upp. Antingen bara för att stå och hoppa i ren panik eller för att försöka få bort JJ från Tove
- Tove har nu förlorat medvetandet
- Paniken uppstår, speciellt hos MH
- "JJ, vad fan har du GJORT?!?!?!"

Samtalet mellan MH och JJ därefter blir av sorten; "Om du inte hjälper till nu MH så kommer du också att åka dit".

JJ "initierade" och genomförde åtminstone huvuddelen av mördandet. Frågan är hur mycket MH underlät att ingripa och hur mycket chans hon hade att ingripa innan döden var ett faktum.

Teori och tankar.....
Citera
2022-11-20, 12:26
Medlem
Citat:
Allt annat kom efter mordet, det var en massa spring i trappan sen.
Dunket har säkert flera varit med om, exempel MH eller JJ viskar till varandra om vad fan har vi gjort, o sparkar hårt i golvet o sen bankar huvudet i väggen. Tror jag. Släpa en kropp ifrån lgh eller slänga ut genom fönstret är omöjligt.

Hur kan det va omöjligt att släpa en kropp från en lägenhet? det har väl gjort hur många gånger som helst.
Citera
2022-11-20, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ja vi här i tråden har inte fått MHs P7a upladdad ännu.(nej det är inte det maskade dokumentet som är gammalt), och JJs P7a ska lämnas in senast imorgon från läkaren.
En P7 är väldigt liten utredning, 1 Tim snack med psykiatriker som är s.k proffs, Och tro inte det är nog med detta, sen efter det in i alla journaler inom vård och sociala register de kommer åt.
Men en djupare utredning tar mkt längre tid, ca 2 månader dagligen tills ett större team ser en diagnos.
Citera
2022-11-20, 12:27
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Hej igen vänner.
Vad tror ni om detta.

Varför i hela fridens dar blandar du in JJs bror och att han ska lämna tillbaka hennes bil?
Den stod ju parkerad invid huset, var ju därför grannen misstänkte att hon skulle köra i fyllan till donken.
Han genomskådade lögnen att mamma skulle komma, pappan erbjöd då att sonen skulle skjutsa henne.
Citera
2022-11-20, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Hur kan det va omöjligt att släpa en kropp från en lägenhet? det har väl gjort hur många gånger som helst.
Ja det har du helt rätt i, men jag tror det är omöjligt med vaksamma grannar.
Citera
2022-11-20, 12:29
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Hej igen vänner.
Vad tror ni om detta.

Med din teori blir det väldigt mycket luckor du måste fylla i och du får nog se till att göra tidslinjen så det passar in med det vi faktiskt vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in