2022-11-20, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Undrar fortfarande om, hur vet du/ nån att det var JJ och inte MH som satt på samsittningen med NK??
Mycket konstigt
Som jag sa använd sökfunktionen, Allt finns där dokument och länkar och rubbet.
I ansökan om samsittning så står det klart och tydligt att det är mellan NK och JJ och att åklagaren har beviljat det. han bekräftade även det på nyheterna.
Så det är för att jag har läst som jag vet att det är JJ och inte MH.
Jag säger det inte för att jag tycker det är kul, utan för att det är så det är.

Edit: Här har ni länken till ansökan/beslutet. resten får ni söka er fram till.
https://gofile.io/d/mkHhLe
Senast redigerad av smalandsbo 2022-11-20 kl. 02:29. Anledning: Tillägg av källhänvisning
Citera
2022-11-20, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Tack för detta!
Jag var en av de som fick extremt mycket skit kastat på mig för att jag bara vidarebefordrade dokumentet och eventuella nyhetsartiklar som visade på att de visst kunde haft samsittning och att det fanns bevis på att det var beviljat.
Nu är det alltså klarlagt från Herr Rullman själv att de har haft samsittning.

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag bad en reporter konfrontera Rullman med denna informationen.
Den reportern jag pratat med var inte från VP så det måste komma ifrån denna tråden

Att de sen fått ha samsittning och att den andra kvinnan är släppt men fortfarande är misstänkt tycker jag är ett direkt tjänstefel då MH och JJ har direkta restriktioner vad gäller samsittning. Är det några fler restriktioner som de helt enkelt skitit i som inte kommit fram än? Har de fått ha besök eller fått ringa samtal?

Nästa gång det läggs upp ren fakta ifrån Kriminalvården/tingsrätten/åklagare i form av dokument så tycker jag att om man sätter sig emot det och anser att det inte är så, så skall man styrka det direkt med något som väger lika tungt som deras egna dokument/handlingar.
Punkt slut.

Lite sent svar, men bättre sent än aldrig

Ja du fick ta sk-t från mindre förstående. Tyvärr inget direkt ovanligt fenomen på FB.
Bra jobbat att du tog kontakt med media, sånt här måste uppmärksammas!

Att allt detta kring samsittning blivit till en sådan långdragen fråga handlar ju om att många vägrar inse fakta, inte kan/vill ta till sig vad som gäller,.
Trist inställning. Den stora behållningen med FB är ju faktiskt den att man kan lära sig något om saker och ting. Det har jag gjort.

Och relevanta frågor är ju nu: har JJ en ny samsittare, har MH samsittning? Om de har det: Vilken koll har ev Rullman på samsittarnas status, när de ev kan friges?
Citera
2022-11-20, 02:40
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det vet jag inget om men jag har upptäckt en intressant detalj på nätet. Det finns en person (TN) som uttrycker ett stort hat mot pastor GH och inte endast denna pastor utan även hat mot församlingar i Grästorp, Landskrona m. fl i Sverige men även internationellt. Denna person har tydligen blivit utredd av Säpo. Undrar var denne TN befann sig natten då T enligt JJ cyklade hem?
Varför är ekrarna i cykeln T hade kvällen/natten böjda? Blev hon påkörd?

Jag länkar inte ni får googla på MH:s pappa så dyker informationen upp.

Långsökt och på gränsen till off-topic. Åklagaren har ju avfärdat alternativa gärningsmän och menar att utredningen pekar på de häktade.
Citera
2022-11-20, 02:47
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShortE
Långsökt och på gränsen till off-topic. Åklagaren har ju avfärdat alternativa gärningsmän och menar att utredningen pekar på de häktade.

Du får ha din åsikt. Jag min. Det är inte upp till dig att avgöra vad som är off-topic.
Jag googlar på personer som är berörda i denna tragedi och den information jag hittar är upp till mig att avgöra om det är relevant eller inte. Särskilt när denna TN eftersöker unga tjejer i sina annonser och är svartlistad i kyrkor över hela världen och kallar MH:s pappa för en djävulspastor.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-20 kl. 02:50.
Citera
2022-11-20, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Min teori är att JJ och AW aldrig haft något med varandra att göra.
Jo varför?
Titta på JJ
Titta på AW
I nästan alla världens förhållande så brukar man välja partner som är "lik sig själv".
Dessa två personer spelar i helt olika ligor.
Och det som framkommit när det kommer till personlighet så verkar dessa två vara varandras motsatser.
Jag finner det 5% troligt att dom skulle haft en fling någon gång.
Ja jag vet att det finns många undantag, men inte i den åldern och med det tänket JJ verkar ha.
Det kan låta hårt och dömande men det är tyvärr så det ser ut.
Din teori kanske stämmer?
Vi får hoppas det
De uppgifter personen uppgav lät trovärdiga
1.Personen visste namn på den senaste killen och när det tog slut
2. Personen visste hur länge TT och AW varit ett par
3. Personen visste när och vem JJ eldat utanför dörr

Jag frågade då personen nämde att AW och JJ varit ihop om det var utanför hans dörr

Ja vem vet vad som är sant?
Citera
2022-11-20, 02:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Det vet jag inget om men jag har upptäckt en intressant detalj på nätet. Det finns en person (TN) som uttrycker ett stort hat mot pastor GH och inte endast denna pastor utan även hat mot församlingar i Grästorp, Landskrona m. fl i Sverige men även internationellt. Denna person har tydligen blivit utredd av Säpo. Undrar var denne TN befann sig natten då T enligt JJ cyklade hem?

Det är ju extremt långsökt att en ev stalker av MHs pappa skulle mörda TT så att MH åker dit på det.........

Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Undrar fortfarande om, hur vet du/ nån att det var JJ och inte MH som satt på samsittningen med NK??
Mycket konstigt

Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Och vad har denna TN med mordet på Tove att göra, tro fan att tråden slår alla möjliga rekord med liknade kalkoninlägg.

Ska det vara så svårt att fatta.....det finns ett officiellt DOKUMENT på att KRIMINALVÅRDEN har en SKYLDIGHET att BRYTA ISOLERING för häktade med långtgående restriktioner. NÅGON på KRIMINALVÅRDEN har gjort en ANSÖKAN om att denna NK och JJ kan få "samsitta" under häktestiden, alltså träffas ca 2 timmar om dagen, dricka te och snacka skit ihop. Nu HÄNDE ALDRIG detta, kanske pga att NK SLÄPPTES UR HÄKTET innan något kom till stånd!!!!!

Så lägg ner det där nu, eller läs HELA tråden, eller åtminstone SAMMANFATTNINGARNA på SIDA NUMMER ETT!!!!!!!!!!!!
Citera
2022-11-20, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Läs alla mina inlägg i denna tråden så kommer du få svar på alla dina frågor. Det är inte så många.

.

Jag har läst samtliga inlägg i tråden sedan första dagen. Hittar fortfarande inge kända fakta som styrker din teori. Negressen sitter inlåst av goda skäl. Hon är nog inte den med störst skuld i ärendet, men att hon är oskyldig och t.om. ovetande om vad som hänt finns inte på kartan.

Absolut minimum som hon kommer att bli åtalad och förhoppningsvis fälld för är brott mot griftefriden och grovt skyddande av brottsling. Troligtvis är hon inblandad även i mordet och det eventuella människorovet (om TT hölls kvar mot sin vilja en stund innan mordet), vi får hoppas att åklagaren kan styrka det.
Citera
2022-11-20, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är ju extremt långsökt att en ev stalker av MHs pappa skulle mörda TT så att MH åker dit på det.........

Ska det vara så svårt att fatta.....det finns ett officiellt DOKUMENT på att KRIMINALVÅRDEN har en SKYLDIGHET att BRYTA ISOLERING för häktade med långtgående restriktioner. NÅGON på KRIMINALVÅRDEN har gjort en ANSÖKAN om att denna NK och JJ kan få "samsitta" under häktestiden, alltså träffas ca 2 timmar om dagen, dricka te och snacka skit ihop. Nu HÄNDE ALDRIG detta, kanske pga att NK SLÄPPTES UR HÄKTET innan något kom till stånd!!!!!

Så lägg ner det där nu, eller läs HELA tråden, eller åtminstone SAMMANFATTNINGARNA på SIDA NUMMER ETT!!!!!!!!!!!!

Nu får du nog lugna dig lite? Rullman sa ju själv till nyheterna att dom visst hade haft samsittning. Tagga ner lite.
Ansökan beviljades den 7nov och hon släpptes en hel vecka efter. Så dom kan ha hunnit med samsittning rätt många gånger, Rullman bekräftade bara att samsittningen har ägt rum men omständigheterna, dvs hur många timmar per gång eller hur många gånger framgick inte.
Citera
2022-11-20, 03:28
Avslutad
Samsittning känns lite fräsigt ändå. Vad snackar man om egentligen?

"Är du oxå oskyldig?"
"Ah, ja mä fan. Tokigt!"

?
Citera
2022-11-20, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Men knäppgök, försök begrip nåt själv innan du går till rabiata/korkade angrepp!
Kriminalvården har inget absolut ansvar att tillse så att de med restriktioner träffar andra med restriktioner, det ligger hos åklagaren att ta beslut om.

Och vad har du för källa på att samsittningen aldrig kom till stånd? Påstår du bara nåt utan källa? Ljuger du medvetet? Eller är du bara korkad?

”Trots att de satt häktade med restriktioner kunde de misstänkta kvinnorna för två olika mord på Höglandet sitta och prata med varandra utan bevakning. Kort därefter släpptes den ena kvinnan på fri fot.”
(Vetlandaposten)
Citera
2022-11-20, 03:43
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Que???? Herregud vad långsökt. Och varför skulle han ge sig på TT?
Citera
2022-11-20, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Jag ger upp. Har redan citerat det mest relevanta för tråden ur artikeln. Resten från p4 Jönköping o Expressen får ni höra/läsa själva.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/avgorande-tidpunkten-45-minuter-mitt-i-natten/
Det sista samtalet till Toves mobil kom klockan 01.48. Den tidpunkten bekräftar Rickard Finndahl, chef för grova brott på Höglandet.

– Det var Toves pojkvän som ringde henne. Det finns inga samtal registrerade efter det, säger han.
Precis, sista samtalet klockan 01:48. Inga samtal efter det. Vad som däremot inte nämndes var om telefonen använts för någon annan typ av kommunikation efter denna tidpunkt eller att även det kunde uteslutas. Åklagaren säger alltså endast att sista gången ett telefonsamtal kopplades upp till eller från TT mobil var 01:48. Inget mer än så nämns om vad telefonen har eller inte har använts till. Han varken bekräftar eller förnekar att TT via sin mobil varit i kontakt med någon efter nämnda tidpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in