Citat:
Ursprungligen postat av
smalandsbo
Tack för detta!
Jag var en av de som fick extremt mycket skit kastat på mig för att jag bara vidarebefordrade dokumentet och eventuella nyhetsartiklar som visade på att de visst kunde haft samsittning och att det fanns bevis på att det var beviljat.
Nu är det alltså klarlagt från Herr Rullman själv att de har haft samsittning.
Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag bad en reporter konfrontera Rullman med denna informationen.
Den reportern jag pratat med var
inte från VP så det måste komma ifrån denna tråden
Att de sen fått ha samsittning och att den andra kvinnan är släppt men fortfarande är misstänkt tycker jag är ett direkt tjänstefel då MH och JJ har direkta restriktioner vad gäller samsittning. Är det några fler restriktioner som de helt enkelt skitit i som inte kommit fram än? Har de fått ha besök eller fått ringa samtal?
Nästa gång det läggs upp ren fakta ifrån Kriminalvården/tingsrätten/åklagare i form av dokument så tycker jag att om man sätter sig emot det och anser att det inte är så, så
skall man styrka det direkt med något som väger lika tungt som deras egna dokument/handlingar.
Punkt slut.
Lite sent svar, men bättre sent än aldrig
Ja du fick ta sk-t från mindre förstående. Tyvärr inget direkt ovanligt fenomen på FB.
Bra jobbat att du tog kontakt med media, sånt här måste uppmärksammas!
Att allt detta kring samsittning blivit till en sådan långdragen fråga handlar ju om att många vägrar inse fakta, inte kan/vill ta till sig vad som gäller,.
Trist inställning. Den stora behållningen med FB är ju faktiskt den att man kan lära sig något om saker och ting. Det har jag gjort.
Och relevanta frågor är ju nu: har JJ en ny samsittare, har MH samsittning? Om de har det: Vilken koll har ev Rullman på samsittarnas status, när de ev kan friges?