2022-11-20, 13:34
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tror att att du är oxå inne på rätt spår Greven, har gått igenom dina sammanfattningar. MH har inte sovit, men jag tror att mordet hände utomhus, o sen källaren. Jag hade fel Greven det var påsar som polisen bar uppifrån källaren. Sen undrar jag varför polisen gjorde detta... Därav min teori.

Dom har antagligen gått ner och mellanlandat med Tove i källaren tills de kunde få in henne i en bil.
Polisen har säkert hittat bevis på att Toves kropp befunnit sig.
I källaren kan man lägga saker en stund utan att andra behöver märka det. Inte massa folk som springer där en söndagmorgon. Betydligt större risk att ha kvar kroppen i lägenheten.

Tror de lade henne där tills de hade kört fram bilen helt enkelt.

Men du menar alltså att efter hon/de mördat Tove ute, så skulle de dra in henne i huset?
Då är det väl bättre psykologiskt att dra henne till ett buskage. Där vem som helst kan ha mördat henne eller rent av låta henne ligga?

Att dra in en död person närmare sitt egna revir...
Man gör väl ändå tvärt om ifall man mördat nån. Man vill få kroppen bort från sig.
Citera
2022-11-20, 13:36
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Har börjat förstå det på riktigt nu. Ska testa själv och ställa mig hemma och sparka och skrika i flera minuter innan det ringer på dörren.

Sen ska du fortsätta när det ringer på dörren 😳
Citera
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Oavsett hur själva mordet gått till, har de gjort T oförmögen att skrika, så endast kniv tror inte jag på.
För mig ligger det närmast att tro att de fått ner T på golvet, satt sig/satt knä över hennes bröstkorg och på så vis "råkat" strypa lufttillförseln. Jag får dock inte riktigt ihop det med att poliserna som fann T direkt kunde säga att hon blivit mördad. Något måste framgått väldigt tydligt.

Är det en sladd som varit inblandad i en strypning så syns det så tror jag att man ser det. Om ögonen var öppna så ska ju även det synas att det var en strypning.
Stickskador syns självklart.
Men jag tror på strypning har gjort det sen dag ett.
Svårt att se någon som blir knivhuggen inte yppa ett ljud.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ybsiv
Ja, visst. Både mord och gravfridsbrott.
Poängen är att det inte är konstigt att den först var människorov.

Nej, men att den står kvar tyder på att det finns bevis för människorov. Och det jag undrar över, är vad det är för bevis.
Citera
2022-11-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Exakt så. Att MH låg och sov, tror jag att vi kan utesluta vid det här laget.

Eller åtminstone tror jag att vi kan utesluta att MH låg och sov genom hela mordförloppet. Hon kan ha sovit en stund - men måste ha vaknat av dunsarna och mordet. Frågan är isåfall hur mycket hon lät bli att hjälpa Tove - eller hur mycket hon hjälpte JJ i mordutförandet. För jag tror som sagt att mordet initierades, och helt eller till största delen, utfördes av JJ.
Citera
2022-11-20, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Som vissa har sett har jag en helt annan uppfattning av vad som skett, beskrivet tidigare.
I min version så är det JJ och TT som sitter i den immiga bilen som observerats. .

Vittnesmålet säger att JJ och MH satt i bilen!
Citera
2022-11-20, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Är det bara jag som missat att brodern ska ha haft hennes bil?
Förvirrad här.

Lilla-Plutten har kommit tillbaka till tråden efter avstängningen.

Han far med idel lögner och desinformation. Jag rekommenderar alla här inne att rapportera alla hans inlägg som visar spår på uppenbara försök att komma med lögner och desinformation.

OnT: Nej, det finns inga källor eller uppgifter om att JJ:s bror hade bilen den kvällen.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-11-20 kl. 14:08.
Citera
2022-11-20, 13:43
Medlem
Citat:
Men jag har inte sett att de framkommit i tråden på TTs kropp. Eller du har mer information än vi har......

Va?
Läs vad jag skrev igen. Jag skriver om ALLA döda kroppar. Inte om några särskilda skador från strypning, knivhugg eller andra sätt att mörda. Det har varken jag eller någon annan här vetskap om ännu.
Senast redigerad av zilvereko 2022-11-20 kl. 13:47.
Citera
Medlem
Citat:
Var någonstans i tråden jag läste det. Orkar inte leta med flera tusen inlägg. Men det är väl samma saker som påhitt här i tråden. Men jag tror att de hade väl lastat TT direkt i bilen.
.

Finns inga källor eller uppgifter i tråden om det du påstår att hennes bror hade bilen den aktuella kvällen.

Du höll på så här innan avstängningen; påstod massa saker som var rena lögner och desinformation
Citera
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Fast angående punkt två så är det ju redan konstaterat att J på 180ish cm och T på 160ish cm är väldigt ojämnstarka.

J som hästtjjej hade förmodligen en grövre grundstyrka än T, som framstått som tjejen som är mer fokuserad mot konditionsträning (som man får av tex fotboll). J däremot har fått en grövre muskelmassa fokuserad på styrka tex av att hantera sadlar och hölbalar etc.

I en brottningsmatch mellan dessa två kvinnotyper sätter man sina bet på J 10/10 gånger. Helt enkelt eftersom T inte har mycket till nytta av sina löparegenskaper i ett fysiskt slagsmål/brottning/strypning, där har J helt solklart ett enormt övertag.

Lägg därtill T benhårda vilja (att plugga sig till läkarlinjen är ingen barnlek) men jag hör dig, du kan ha rätt i detta. Framförallt gällande total storlek.

Däremot är "hästtjej" inget som automatiskt ger superkrafter. Känt flera hästtjejer som inte varit överdrivet muskulösa.

Men oavsett lite övertag i styrka är det ändå svårt, framförallt utan skrik. Två är betydligt mer logiskt än en.
Senast redigerad av argusmaximus 2022-11-20 kl. 14:02.
Citera
2022-11-20, 13:51
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Men vännen, brorsan lånade bilen under kvällen. När bilen väl var hemma hos JJ så lasta de kroppen. Annars om bilen var hemma så hade de lastat TT direkt.
Ponera nu varför polisen slog till i källaren o bar upp en massa påsar, varför gjorde de det....

Tror också Nils hade bilen på kvällen
Citera
2022-11-20, 13:52
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Är det en sladd som varit inblandad i en strypning så syns det så tror jag att man ser det. Om ögonen var öppna så ska ju även det synas att det var en strypning.
Stickskador syns självklart.
Men jag tror på strypning har gjort det sen dag ett.
Svårt att se någon som blir knivhuggen inte yppa ett ljud.

Tror inte på strypning kvävning. När man är arg slår man, hon slog nog T i huvudet så hon tuppade av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in