2022-11-20, 12:45
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Har JJ falskt anklagat TT för att ha varit otrogen i Linköping...Ett desperat försök att få AW för sig själv........

JJs plan gick inte som beräknat...
Raserin och svartsjukan leder till att JJ dräper TT.
Nu förvrider du det jag skrev
JJ har inte anklagat TT för otrohet. JJ har anklagat TTs väninna för otrohet
Citera
2022-11-20, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Med din teori blir det väldigt mycket luckor du måste fylla i och du får nog se till att göra tidslinjen så det passar in med det vi faktiskt vet.
Hur menar du då.
Jag tror att dunsar kom efter mordet, o de MH och JJ viskar till varandra vad fan har vi gjort o sparkat hårt i golvet o sen bankat huvudet i väggen.
Sen JJ ner för om brorsan lämnat bilen, o då kommer grannen ut och undrar vad som pågår.
Citera
2022-11-20, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Varför i hela fridens dar blandar du in JJs bror och att han ska lämna tillbaka hennes bil?
Den stod ju parkerad invid huset, var ju därför grannen misstänkte att hon skulle köra i fyllan till donken.
Han genomskådade lögnen att mamma skulle komma, pappan erbjöd då att sonen skulle skjutsa henne.
LÄS tråden en gång till, brorsan hade bilen på kvällen o skulle lämna den på natten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Hur menar du då.
Jag tror att dunsar kom efter mordet, o de MH och JJ viskar till varandra vad fan har vi gjort o sparkat hårt i golvet o sen bankat huvudet i väggen.
Sen JJ ner för om brorsan lämnat bilen, o då kommer grannen ut och undrar vad som pågår.

Vadå brorsan lämnar bilen??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja.

Jag funderar i banorna:

- MH talar sanning när hon säger att hon la sig i soffan, och Tove och JJ skulle "prata ut".
- MH somnar till
- MH väcks av dunsar. Undrar vad som sker.
- MH upptäcker att Tove kämpar för sitt liv eller redan ligger halvt utslagen på golvet
- Det tar några sekunder för MH att inse vad som verkligen händer
- MH rusar upp. Antingen bara för att stå och hoppa i ren panik eller för att försöka få bort JJ från Tove
- Tove har nu förlorat medvetandet
- Paniken uppstår, speciellt hos MH
- "JJ, vad fan har du GJORT?!?!?!"

Samtalet mellan MH och JJ därefter blir av sorten; "Om du inte hjälper till nu MH så kommer du också att åka dit".

JJ "initierade" och genomförde åtminstone huvuddelen av mördandet. Frågan är hur mycket MH underlät att ingripa och hur mycket chans hon hade att ingripa innan döden var ett faktum.

Teori och tankar.....

Om karaktärsbeskrivningen av MH stämmer, så borde hon brutit ihop ganska omgående även om hon inte var delaktig i själva mordet. Kanske höll hon ut tills måndag morgon och berättade då allting för föräldrarna. Förhöret som hölls mån förmiddag i MH s hem kan varit ett påkallat förhör av M själv. Jag misstänker det, dels för att förhöret bara pågick i 10-20 min och att polsen efter det åkte till J s arbetsplats och höll ett ännu kortare förhör.

Om polisen redan under söndagsnatten hittade tecken på våld och människorov tycker jag dom borde åkt till J först, eftersom det var hennes lägenhet.

Det som skaver är människorovet. Jag undrar vad det är som får polisen att misstänka att det startade med människorov.

Med det sagt behöver inte M varit helt sanningsenlig.
Citera
2022-11-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Kass dörr med brevlåda,,, lyhört som bara den, synd att inte grannen spanade in lite nyfiket ?

En sån dörr har sina begränsningar ja.

Ja det hade ju varit fullträff om de blev påkomna. Men som tur så stökade de runt så mycket att grannar reagerar.

Så då finns iakttagelser från flera personer i huset och en då i bilen t/r McD. Värdefull info.

Tänker också vidare att den rättsmedicinska undersökningen av TT blir väldigt kritisk vad gäller att döma dem för mord.

MH kan säga att hon sov.

JJ kan säga TT dör när hon är på McD.

TT’s kropp kan t.ex ”endast” ha oförklarlig skallskada som inte kan härledas till nåt tillhygge kopplat till bostaden eller tjejerna.

Tekniska undersökningen av bil och bostad kan ge knapphändiga resultat.

Och människorov då? Hur visar utredarna att TT hölls där mot sin vilja?

Blir resultaten ovan knapphändiga ( och hade tjejerna stängt av mobiler o dyl och lagt henne på annan plats hade detta blivit knepigt att bevisa), vilket tjejerna kan vänta på, så bör det fortsätta vara tystnad från dem om skuld.
Hur överbevisa dem m a o om resultaten från brottsplatsundersökning, fordon o dyl blir relativt resultatlösa?
Citera
2022-11-20, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Förhoppningsvis har dom hittat DNA som kan styrka vilken väg iaf, om man kan ha sån tur.
Trapphuset eller fågelvägen

"Fågelvägen"
Tack för dagens garv

Polisernas intresse för källaren tycker jag kan kan tala för källarvägen. Men jag utesluter inget.
Dock håller jag teorin om fågelvägen som den minst sannolika.
Citera
2022-11-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Det är nog en smal sak för polisen att skilja mellan självdöd och mördad.
Nu är ju åtalspunkten mord,så ….det torde redan vara avgjort.

Nja verkligen ingen smal sak. Om det inte är övertydligt, typ ett skärp åtdraget runt halsen, märken av knivhugg eller liknande.

En kropp som legat död så pass många dagar, även i låg lufttemperatur, har också missfärgningar som inte beror på yttre våld.
Citera
2022-11-20, 12:52
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det sistnämnda tror jag är riktigt. Däremot tolkar jag JJs uttalande om att kompisen är full, har trillat, sover helt annorlunda.

Det skulle lika gärna kunna vara en omskrivning, därtill förklaring till grannen, på vad det är som hörts, då JJ anger att vännen trillat i badrummet. Omskrivning i fråga om vem det för ögonblicket är, som 'sover". (Att MH inte gör det, är troligt, givet hennes medverkan utifrån det hon häktats för).

Sammantaget tror jag därför att uttalandet helt enkelt är en omskrivning av mordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Exakt!
Nån som ljuger vill och bör väl lägga sig så nära sanningen som möjligt. Det blir också lättare att komma ihåg. Det är bättre att utesluta saker än att dikta upp nya som JJ gjorde med grannen.
Där var det panik.
Men även där tror jag vissa detaljer är sanningar.
Hon vet tex att det inte kommer låta mera. Kompisen som ”trillade” var väl Tove som slängdes mot golvet… nära nog liksom.

Exakt så. Att MH låg och sov, tror jag att vi kan utesluta vid det här laget.
Citera
2022-11-20, 12:55
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Har varit inne på det tidigare, men flera saker talar för att båda är delaktiga i mordet. MHs uttalanden i RMV är inte något som rubbar den bilden hos mig. Tvärtom.

1. Om MH inte var delaktig i mordet har jag mkt svårt att se att JJ vågat lämna henne ensam i 20-30 minuter när hon är borta på Mcd. MH kan ringa, eller bara fly, till hjälp. Det är en risk jag har svårt att se att JJ, med hennes kontrollbehov som vänner säger, hade gjort. JJ vill ha kontroll, och att lämna en oskyldig MH i lägenhet så länge är extremt mycket okontroll. Detta gäller oavsett om hon är vaken, eller om hon sover (vilket hon med största sannolikhet inte gjorde).

2. Det är svårt att ensam mörda en människa, om man inte har skjutvapen eller kniv (vilket båda måste anses vara uteslutna här), och att båda kan anses jämnstarka. Det mest logiska är att en person håller i, alternativt hjälper till att slå.

3. Då hon är lika misstänkt i häktningsgrad som JJ borde hon observerats med hjälp av wifi, master, eventuellt kameror. Och därmed varit med i bortforslandet, talar också för en djup inblandning. Man har mer motivation att städa ordentligt om man själv är inblandad. Men vi vet inte om hennes mobil upptäckts längs sträckorna, så jag ska uttrycka mig försiktigt här.

4. Vittnesuppgifterna, vännerna, som pratar om att de inte dricker så mycket är från förr. De sade också att de numer umgås i mer ruffiga sällskap numer, där det dricks och används droger. Vi vet att MH har en diagnos, detta tillsammans med droger, kan mycket väl skapa en lägre aggressionströskel. Kombinationen psykiska besvär och narkotika finns det många exempel som säger är mycket farligt. Kom ihåg: stort sällskap var ute, mycket talar för att det var en speciell kväll med förfest och kompisgäng på Nöjet. Tar man festdroger någon gång så är det då.

5. MH höll tyst. Att ett oskyldigt vittne är kvar under natten och hjälper till att städa upp, kanske inte är helt osannolikt, även om jag har svårt att svälja det. Men att ett oskyldigt vittne håller tyst tills måndagen är inte smickrande. Och förmodligen psykologiskt svårförklarat.

Tycker dessutom bilden av att MH är ett viljesvagt bihang till JJ som gör allt hon säger har blivit allt mindre tydlig. Ser tvärtom MH som en självständig kvinna, 18 år, mer kaxig än tidigare - och dessutom med uttalanden i RMV som visar detsamma. Även MH har starka åsikter, och vågar ta plats.

JJ kan självklart fortfarande varit drivande, men att MH sov sig igenom allt och är ett oskyldigt offer är jag nästan övertygad om är falskt.

Mina tankar just nu. De kan ändras, såklart.

Fantastiskt med ett förnuftigt inlägg!
Håller med dig till 110%

Tycker också att JJ’s ”jag tål inte alkohol” stinker bortförklaring. Tar man istället droger, kan det vara svårt att dricka alkohol och många blir ointresserade av det.

Hon tappar säkert kontrollen på alkohol, medans drogerna gör att hon fortfarande känner kontroll och dominans.
Det är väl så MH också fått en förkärlek till droger.

Vissa droger kan göra dig trött, slår det över kan man somna.
Vi säger att MH rökte en joint när de kom till lägenheten.

Jag tror dock inte det gått till så. Anar också att MH tänkte vila och kanske lade sig ner, men så utbryter bråket mellan JJ OCH T igen.

MH hjälpte säkert till att hålla i T när grannen ringde på.
Men dunsarna tror jag JJ skapade själv, med våld mot T.
Citera
2022-11-20, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja.

Jag funderar i banorna:

- MH talar sanning när hon säger att hon la sig i soffan, och Tove och JJ skulle "prata ut".
- MH somnar till
- MH väcks av dunsar. Undrar vad som sker.
- MH upptäcker att Tove kämpar för sitt liv eller redan ligger halvt utslagen på golvet
- Det tar några sekunder för MH att inse vad som verkligen händer
- MH rusar upp. Antingen bara för att stå och hoppa i ren panik eller för att försöka få bort JJ från Tove
- Tove har nu förlorat medvetandet
- Paniken uppstår, speciellt hos MH
- "JJ, vad fan har du GJORT?!?!?!"

Samtalet mellan MH och JJ därefter blir av sorten; "Om du inte hjälper till nu MH så kommer du också att åka dit".

JJ "initierade" och genomförde åtminstone huvuddelen av mördandet. Frågan är hur mycket MH underlät att ingripa och hur mycket chans hon hade att ingripa innan döden var ett faktum.

Teori och tankar.....

Jag tror att att du är oxå inne på rätt spår Greven, har gått igenom dina sammanfattningar. MH har inte sovit, men jag tror att mordet hände utomhus, o sen källaren. Jag hade fel Greven det var påsar som polisen bar uppifrån källaren. Sen undrar jag varför polisen gjorde detta... Därav min teori.
Citera
2022-11-20, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Vadå brorsan lämnar bilen??
Men vännen, brorsan lånade bilen under kvällen. När bilen väl var hemma hos JJ så lasta de kroppen. Annars om bilen var hemma så hade de lastat TT direkt.
Ponera nu varför polisen slog till i källaren o bar upp en massa påsar, varför gjorde de det....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in