2022-11-20, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Utifrån det vi vet om fallet så kommer det bli svårt för åklagaren att lyckas med åtal för mord. Människorov och gravfridsbrott kommer det säkert gå bättre med. Tänker på att ena kvinnan indirekt lägger skulden på den andra, som i sin tur kanske inte säger något alls som kastas ljus över händelsen. Mordet är säkert inte planerat heller, det sker i studens hetta och då blir det svårt att påstå att båda skulle vara medgärningsmän.

Mycket kan dock hända under utredningens gång. Det är långt kvar till åtal.
Hoppas och tror bägge blir dömda till livstid. Tisckov eller vad aset heter blev ju dömd till det. Iofs hittade polisen huvudet i hans lgh och han fortsatte att neka. Men tror iaf att dom kommer bli dömda bägge 2 till livstid. Finns nog rätt mycket bevis på det.
Citera
2022-11-20, 10:21
Medlem
Som vissa har sett har jag en helt annan uppfattning av vad som skett, beskrivet tidigare.
I min version så är det JJ och TT som sitter i den immiga bilen som observerats. De tjafsar fortfarande. Efter ett tag sticker TT ut ur bilen för att fly från JJ som vill ha ett avslut på konflikten. TT försvinner ut i skogen och gömmer sig. Med sig har hon HM,s mobil som hon tog när JJ var på McD med hennes mobil, och flydde med cykeln låst. försöker larma för att bli hittad när hon inser att hon är vilse. TT ramlar i vattnet och blir kvar där blöt, full och vilsen i skogen. Omöjlig för JJ att hitta utan lyse och med tom mobil!
JJ åker hem efter en stund och laddar sin mobil för att senare ta hästen för att leta om hon ser TT.

Det var JJ som i förhör berättade var TT försvann och därmed hittades till slut.
Resten av min teori får ni leta i mina tidigare inlägg efter.

Så om min teori stämmer kan båda MGM bli fria om inte det fastställs att det är mord/avrättning. Därav nekandet från båda.
Citera
2022-11-20, 10:32
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Precis, sista samtalet klockan 01:48. Inga samtal efter det. Vad som däremot inte nämndes var om telefonen använts för någon annan typ av kommunikation efter denna tidpunkt eller att även det kunde uteslutas. Åklagaren säger alltså endast att sista gången ett telefonsamtal kopplades upp till eller från TT mobil var 01:48. Inget mer än så nämns om vad telefonen har eller inte har använts till. Han varken bekräftar eller förnekar att TT via sin mobil varit i kontakt med någon efter nämnda tidpunkt.
Sant, om än något långsökt Fair enough.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-20 kl. 10:39.
Citera
2022-11-20, 10:38
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Men lägg ner dessa falska tantsnusk-rykten baserade på noll och ingenting. Det börjar bli riktigt tröttsamt.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-20 kl. 10:47.
Citera
2022-11-20, 10:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om J ville ge M tid att fixa i fred tror jag inte hon have köpt mat via appen och hämtat maten i driven. Iså fall tror jag hon hade gått in och gjort nån udda beställning som tog tid.

Om mordet nu skedde innan mcdonalds besöket vilket jag tror, tyder det på en förmåga hos J att kort efter mordet kunna bete sig någorlunda normalt, och distansera sig till den grad att hon t.o.m ber grannen stanna bilen så hon kan prata med sin kompis. Nästan lite nonchalant.

Jag vill veta om hon bytt kläder mellan Nöjet och McDonalds. Grannen har väl inte fått frågan om kläder antar jag?
Jo, det har du rätt I, att om hon velat fördröja tiden hade hon nog gått in. Likaså om hon velat skaffa sig alibi. Då hade hon nog också exponerat sig så mycket som möjligt.
Jag kan tänka mig att hennes hjärna gick på högvarv under färden dit, hjärntvätt till att inget hänt och att allt är som vanligt.
Ja, kläderna är också intressanta. Om hon bytt, hur ser de kläder hon hade innan? Och var är de?
Citera
2022-11-20, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, det har du rätt I, att om hon velat fördröja tiden hade hon nog gått in. Likaså om hon velat skaffa sig alibi. Då hade hon nog också exponerat sig så mycket som möjligt.
Jag kan tänka mig att hennes hjärna gick på högvarv under färden dit, hjärntvätt till att inget hänt och att allt är som vanligt.
Ja, kläderna är också intressanta. Om hon bytt, hur ser de kläder hon hade innan? Och var är de?

Inget om hennes kläder har nåt media. Eftersom kniv är det vanligaste mordvapnet när kvinnor mördar borde hon fått blod på sig, och då behövt byta kläder inför McDonalds besöket. Hade hon samma kläder tror jag mer på strypning.
Citera
2022-11-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Som vissa har sett har jag en helt annan uppfattning av vad som skett, beskrivet tidigare.
I min version så är det JJ och TT som sitter i den immiga bilen som observerats. De tjafsar fortfarande. Efter ett tag sticker TT ut ur bilen för att fly från JJ som vill ha ett avslut på konflikten. TT försvinner ut i skogen och gömmer sig. Med sig har hon HM,s mobil som hon tog när JJ var på McD med hennes mobil, och flydde med cykeln låst. försöker larma för att bli hittad när hon inser att hon är vilse. TT ramlar i vattnet och blir kvar där blöt, full och vilsen i skogen. Omöjlig för JJ att hitta utan lyse och med tom mobil!
JJ åker hem efter en stund och laddar sin mobil för att senare ta hästen för att leta om hon ser TT.

Det var JJ som i förhör berättade var TT försvann och därmed hittades till slut.

Så om min teori stämmer kan båda MGM bli fria om inte det fastställs att det är mord/avrättning. Därav nekandet från båda.

Tror det är du som är ute och cyklar på en låst cykel, för det här är nog dessvärre så långt ifrån vad som hänt det kan komma.

Varför skulle TT följa med JJ i en bil mitt i natten för att prata, när de var i lägenheten?
Varför skulle TT ta MH telefon? Köper inte att hon gör det för att JJ tagit TTs telefon, ännu mindre troligt då att hon väljer att följa med i en bil.
Tror helt ärligt TT är smartare än så och kan känna av 'hotet' från JJ I det fallet och hellre går därifrån utan mobil.

Om hon nu hade MH's telefon när hon 'gått vilse' hade hon nog ringt 112 från MH telefon för att få hjälp.

Varför skulle då JJ säga att TT varit i hennes lägenhet och pratat ut för att sedan säga att hon lämnade lägenheten 02.30?
Varför inte bara själv ringa 112 och säga att hennes vän försvunnit ut i skogen och att hon behöver hjälp för att hitta henne?

Kan nog tyvärr avfärda din teori rätt så enkelt.
Senast redigerad av Youareneveralone 2022-11-20 kl. 10:54.
Citera
2022-11-20, 10:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inget om hennes kläder har nåt media. Eftersom kniv är det vanligaste mordvapnet när kvinnor mördar borde hon fått blod på sig, och då behövt byta kläder inför McDonalds besöket. Hade hon samma kläder tror jag mer på strypning.
Oavsett hur själva mordet gått till, har de gjort T oförmögen att skrika, så endast kniv tror inte jag på.
För mig ligger det närmast att tro att de fått ner T på golvet, satt sig/satt knä över hennes bröstkorg och på så vis "råkat" strypa lufttillförseln. Jag får dock inte riktigt ihop det med att poliserna som fann T direkt kunde säga att hon blivit mördad. Något måste framgått väldigt tydligt.
Citera
2022-11-20, 10:59
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Platserna Illhagen och FP är väl inte ens nära varandra, dessutom så borde väl även bilen då ha registrerats av kameran 4ggr ?

Sen har jag för mig att polisen ändrade åtalspunterna bla till mord rätt omgående efter de hittat henne, så det borde väl vara något uppenbart ?

Men visst skulle de kunnat ha varit ute med bilen ?
Citera
2022-11-20, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Oavsett hur själva mordet gått till, har de gjort T oförmögen att skrika, så endast kniv tror inte jag på.
För mig ligger det närmast att tro att de fått ner T på golvet, satt sig/satt knä över hennes bröstkorg och på så vis "råkat" strypa lufttillförseln. Jag får dock inte riktigt ihop det med att poliserna som fann T direkt kunde säga att hon blivit mördad. Något måste framgått väldigt tydligt.
Det kan ju ha funnits strypmärken på halsen.
Citera
2022-11-20, 11:01
Medlem
quieenies avatar
Citat:

Det är nog en smal sak för polisen att skilja mellan självdöd och mördad.
Nu är ju åtalspunkten mord,så ….det torde redan vara avgjort.
Citera
2022-11-20, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Hur var det nu igen…hade bådas telefoner signalerad vid dumpningen eller var det bara den enas?

Att de två ens kommer på tanken att stänga av och göra sig av med Toves telefon är helt otroligt. De verkar ju helt okunniga annars. Kör förbi kameror, lägger ut via sociala medier, tar med TTs telefon till donken….har sina egna telefoner påslagna ….de har nog inte tittat på många CSI avsnitt.

Tänker också på en sak, finns det överlås på lägenheten? Kan JJ ha låst det (utifrån) när hon sprang upp igen och grannen väntade. För att hindra MH från att larma?

Enligt mediauppgifter är det en MGM som meddelar sig från området.

Här är låset på JJ’s dörr:

https://www.bildtagg.se/bild/e9dnsp6guhualm6ms19lxm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in