Citat:
Ursprungligen postat av
rhis
Som vissa har sett har jag en helt annan uppfattning av vad som skett, beskrivet tidigare.
I min version så är det JJ och TT som sitter i den immiga bilen som observerats. De tjafsar fortfarande. Efter ett tag sticker TT ut ur bilen för att fly från JJ som vill ha ett avslut på konflikten. TT försvinner ut i skogen och gömmer sig. Med sig har hon HM,s mobil som hon tog när JJ var på McD med hennes mobil, och flydde med cykeln låst. försöker larma för att bli hittad när hon inser att hon är vilse. TT ramlar i vattnet och blir kvar där blöt, full och vilsen i skogen. Omöjlig för JJ att hitta utan lyse och med tom mobil!
JJ åker hem efter en stund och laddar sin mobil för att senare ta hästen för att leta om hon ser TT.
Det var JJ som i förhör berättade var TT försvann och därmed hittades till slut.
Resten av min teori får ni leta i mina tidigare inlägg efter.
Så om min teori stämmer kan båda MGM bli fria om inte det fastställs att det är mord/avrättning. Därav nekandet från båda.
Tror det är du som är ute och cyklar på en låst cykel, för det här är nog dessvärre så långt ifrån vad som hänt det kan komma.
Varför skulle TT följa med JJ i en bil mitt i natten för att prata, när de var i lägenheten?
Varför skulle TT ta MH telefon? Köper inte att hon gör det för att JJ tagit TTs telefon, ännu mindre troligt då att hon väljer att följa med i en bil.
Tror helt ärligt TT är smartare än så och kan känna av 'hotet' från JJ I det fallet och hellre går därifrån utan mobil.
Om hon nu hade MH's telefon när hon 'gått vilse' hade hon nog ringt 112 från MH telefon för att få hjälp.
Varför skulle då JJ säga att TT varit i hennes lägenhet och pratat ut för att sedan säga att hon lämnade lägenheten 02.30?
Varför inte bara själv ringa 112 och säga att hennes vän försvunnit ut i skogen och att hon behöver hjälp för att hitta henne?
Kan nog tyvärr avfärda din teori rätt så enkelt.