2022-08-23, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Ganska intressant det Peter Spr*ngare säger:
Länk:https://www.youtube.com/watch?v=CL76jHlNTlw&t=2560s

Personerna som fick Peter Spr*ngare avsatt är nog samma personer som gör att Hanna är fri idag.
Hanna som möjligen hade uppsåt och främjande.

Jag tror Stefan Davidsson somnade in med hjälp av ett mynt, Hanna var för kvävande.
Kanske var det en annan femma
Det är onekligen så att det stämmer det du skriver, att Örebropolisen agerat för egen vinnings skull.
Citera
2022-08-29, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/CL76jHlNTlw
Intervju med Peter Springare, polisen som fick Stefan Davidsson rädd.
Springare skulle knäckt honom, om han inte tvingats bort, pga korrupt organisation...

Så har jag också uppfattat det. Men om det är korruption just i det fallet vet jag inte. Men däremot sk "kamraderi" (rätt nära korruption iofs)och en önskan från högre ort att gaphalsen Peter Springare skulle försvinna. Hade detta inte skett så hade målet avgjorts redan i Tingsrätten. Tror jag. Peter Springare var en perfekt person att klämma mer på en sån som SD. Därför var också SD livrädd för PS.
Citera
2022-08-29, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så har jag också uppfattat det. Men om det är korruption just i det fallet vet jag inte. Men däremot sk "kamraderi" (rätt nära korruption iofs)och en önskan från högre ort att gaphalsen Peter Springare skulle försvinna. Hade detta inte skett så hade målet avgjorts redan i Tingsrätten. Tror jag. Peter Springare var en perfekt person att klämma mer på en sån som SD. Därför var också SD livrädd för PS.
Jag förstår inte hur dem som på ett eller annat sätt, skyddat mördaren eller mer troligt mördarna, genom att se mellan fingrarna eller på annat sätt låtit bli att skipa rättvisa.
HD undrar jag mycket över, hur hon kan gå vidare och ta över allt..
Citera
2022-09-02, 09:16
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag förstår inte hur dem som på ett eller annat sätt, skyddat mördaren eller mer troligt mördarna, genom att se mellan fingrarna eller på annat sätt låtit bli att skipa rättvisa.
HD undrar jag mycket över, hur hon kan gå vidare och ta över allt..
HD är övermänskligt känslokall, hon saknar empati.
En typisk "Jag, ingen annan" typ av person. (Självklart gissar jag)
Lite undrar man över "blodspengar" hur fungerar det här med copycats och sjuklingar hit och dit.
Kan en "sjuk" person som HD ställas inför rätta ?
Om inte det, undrar man verkligen när man kan anse henne som är så korvstoppad.. "vuxen" och myndig.

Hus och.. ändå inget hjärta.. vad tjänar det till (Hanna, the goat herself) ?
Värt att veta hur en Hanna "arbetar" genom andra.
Citera
2022-09-07, 23:51
Medlem
Philomenas avatar
Har det framkommit något nytt eller fortsätter HD leva sin bekymmerslösa idyll granngårds med barnen som mist sin mamma på grund av hennes och SDs trassliga intriger och sedan charader i rätten? Fortsätter hon att fuska i geocaching och försöka återinstallera sådant som mordoffret åtgärdade mot slutet? Hela hennes beteende har ju alltigenom gjort att hon känts som suspekt och möjlig GM.

Finns det något som pekar på att SOA och HD låg bakom både LWs död och SDs rentav? Är fallet helt dött nu eller händer något i det tysta och finns det något intresse riktat mot HD? Det är ju sådana tankar som börjar infinna sig när man tittar bakåt på detta fall. HD hade ju störst motiv att med övervåld mörda LW och sedan få hämnd på SD genom att han blev uthängd och sedan fick "ta sitt straff" och SOA hade ju ett märkligt beteende i rätten samt tydligen goda kontakter inom polisen i Örebro. Det är frustrerande att man inte pressade HD mer med tanke på hur empatilöst och socialt udda hon betedde sig under utfrågning.
Citera
2022-09-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har det framkommit något nytt eller fortsätter HD leva sin bekymmerslösa idyll granngårds med barnen som mist sin mamma på grund av hennes och SDs trassliga intriger och sedan charader i rätten? Fortsätter hon att fuska i geocaching och försöka återinstallera sådant som mordoffret åtgärdade mot slutet? Hela hennes beteende har ju alltigenom gjort att hon känts som suspekt och möjlig GM.

Finns det något som pekar på att SOA och HD låg bakom både LWs död och SDs rentav? Är fallet helt dött nu eller händer något i det tysta och finns det något intresse riktat mot HD? Det är ju sådana tankar som börjar infinna sig när man tittar bakåt på detta fall. HD hade ju störst motiv att med övervåld mörda LW och sedan få hämnd på SD genom att han blev uthängd och sedan fick "ta sitt straff" och SOA hade ju ett märkligt beteende i rätten samt tydligen goda kontakter inom polisen i Örebro. Det är frustrerande att man inte pressade HD mer med tanke på hur empatilöst och socialt udda hon betedde sig under utfrågning.

Kan bara hoppas att någon (kanske en juridikstuderande eller journalist) försöker få full klarhet, så att alla frågetecken rätas ut.
Citera
2022-10-12, 17:34
Medlem
En grej jag undrar över o hoppas nån klok kan ge info.. varför är vattenspridaren ett hett ämne i rätten? Och var spabadets flytt? Varför är det ett ämne?
Tacksam för tydliggörande
Citera
2022-10-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knuugen
Har det framkommit hur SD tog sig själv av daga?

Skar halsen av sig och hittades ute i skogen.
Citera
2022-10-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Skar halsen av sig och hittades ute i skogen.

Det finns överhuvudtaget ingenting som har frambragts till allmänheten av varken polisen eller åklagarna, advokater eller andra personer om hur, och på vilket sätt, som St*fan Davidss*n tog sitt liv.

Mvh/ @JokerMannen.
Citera
2022-10-23, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det finns överhuvudtaget ingenting som har frambragts till allmänheten av varken polisen eller åklagarna, advokater eller andra personer om hur, och på vilket sätt, som St*fan Davidss*n tog sitt liv.

Mvh/ @JokerMannen.

Hur vet du att ”andra personer” inte har berättat om vad som hände? Du vet att SD inte var själv där ute på gården va? Jag har hört om självmordet från en relativt söker källa som i sin tur har hört det från någon i SOA:s närhet.

Men du yrar som vanligt.
Citera
2022-11-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Finns fup nånstans med länk som funkar?

Jag har samma fråga, får upp samma fel på allt; "Webbplatsen kan inte nås Kontrollera om det finns ett stavfel i minfil.com.
Om stavningen är rätt testar du att köra nätverksdiagnostik för Windows.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN"

Någon som har haft samma problem och löst det? Följde fallet från dag ett och länge, men inte länge nog :-p
Citera
2022-11-20, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfKidsAndCats
Jag har samma fråga, får upp samma fel på allt; "Webbplatsen kan inte nås Kontrollera om det finns ett stavfel i minfil.com.
Om stavningen är rätt testar du att köra nätverksdiagnostik för Windows.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN"

Någon som har haft samma problem och löst det? Följde fallet från dag ett och länge, men inte länge nog :-p
Här är en länk som delades förut:
https://gofile.io/d/hMbBls

Minns du berättade om dina ex som du dras till .. sociopaterna.
Stefan och Lena var som gjorda för varann. Jag gissar de fann varandra i sjukdomen och med den sjukdoms vinst det gav. Hanna var ju som ett barn och har för mig Stefan och Lena skojades om att de kunde adoptera henne.. arvet har hon ju.

HD är ju mormor och mamma på samma gång i enlighet med arvet.
Stefan var ju lite som Emil som hissa med systern ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in