2022-11-19, 14:03
Medlem
Sedelagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Det är la bara så min syn på samhället ser ut Därför jag inte pallar med att diskussioner varför jag röstar på ett parti eller har den ideologin. Jag kommer inte ändra mina politiska åsikter och det kommer inte motparten göra heller, så därför pratar jag hellre om annat.

Klart jag har mina hjärtefrågor osv, men det är inget jag vill dela på FB.

Det är just det jag gör. Håller inte med partier 100% i alla frågor (fick 78% på partiet jag höll mest med i valkompassen). Så om jag om några år får en annan syn på samhället (och i sin tur får en annan ideolog) så kommer jag rösta utefter det.

Alright, är väl inte så dålig inställning, om än inte så långsiktig. Om man bildar familj med någon, vilket är det enda sunda ändamålet med ett förhållande, så kommer ju oundviklig värderingsfrågor om uppfostran upp. Min uppfattning är att ni kvinnor tenderar att följa auktoritetens ideologi, medan vi män följer hjärnan och hjärtat.

Skolan och media har lärt ut till er att ni ska vara vänster. Därför är ni vänster, trots att det skadar er.
Citera
2022-11-19, 14:04
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Vad är konstigt med det?
Det konstiga är inte att att beteendet är ovanligt, utan att det rekommenderas av någon som påstår sig stå för vad som är godhet.

På tu man hand för ett ons eller som rollspel kan beteendet förstås vara både tändande och intressant. Som övergripande livslögn blir det absurt.
Citera
2022-11-19, 14:11
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedelagen
Alright, är väl inte så dålig inställning, om än inte så långsiktig. Om man bildar familj med någon, vilket är det enda sunda ändamålet med ett förhållande, så kommer ju oundviklig värderingsfrågor om uppfostran upp. Min uppfattning är att ni kvinnor tenderar att följa auktoritetens ideologi, medan vi män följer hjärnan och hjärtat.

Skolan och media har lärt ut till er att ni ska vara vänster. Därför är ni vänster, trots att det skadar er.

Av vad jag har märkt så har man ofta samma värderingar, vare sig man är vänster eller höger. Så är inte så skraj på att det blir en konflikt i barnuppfostran.

Kan inte säga att jag delar den uppfattningen, men jag respekterar att du har den. Tycker inte att det skadar mig direkt.

Inte direkt. Kommer från ett höger samhälle med föräldrar som är höger och var höger i mina tonår. Men har ändrat syn nu när jag har blivit lite äldre.
Citera
2022-11-19, 15:42
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
För vänsterkvinnor återstår bara islamister och kapten klänning gubbar. Finns även diagnoskillar i AFA. Härligt utbud av friska normalt fungerande män

Frågan är vilka kvinnor som återstår för högermän. Uppenbart för få för att högermän ska få ligga i alla fall, tycks finnas gott om ensamma högergubbar.

Brodrej har väl rätt i då att snubbar borde söka sig dit fruntimmer finns, logiskt?
Citera
2022-11-20, 01:19
Medlem
Citat:
Frågan är vilka kvinnor som återstår för högermän. Uppenbart för få för att högermän ska få ligga i alla fall, tycks finnas gott om ensamma högergubbar.

Brodrej har väl rätt i då att snubbar borde söka sig dit fruntimmer finns, logiskt?
Fruntimmer finns överallt. Inte ens en procent av kvinnorna befinner sig i sekter som ung vänster och etc.
Citera
2022-11-20, 04:04
Medlem
Citat:
Fruntimmer finns överallt. Inte ens en procent av kvinnorna befinner sig i sekter som ung vänster och etc.
Dom finns i volontärjobb, dansföreningar samt gymnastik och sjuksköterskor.
Senast redigerad av mikael2 2022-11-20 kl. 04:08.
Citera
2022-11-20, 08:17
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:

Så är det nog. Så hur kommer det sig då att så många högergrabbar blir incels, eller åtminstone kvinnohatare?
Citera
2022-11-21, 10:31
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Jag har sett en del unga vänsterkvinnor som klär sig feminint och skulle behöva manlig vägledning i livet, så där tycker männen kan leda in dessa kvinnor på rätt väg.

Vad menar du med det, ska kvinnor inte klä sig feminint? Kan inte du ge dessa vänsterdamer den vägledning du anser att dom ska ha genom att ta kontakt, kanske du borde gå på ett V-möte? Sök dig dit feminina damer finns.
Citera
2022-11-21, 10:33
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Selma Brodej som är krönikör i vänsterblaskan ETC skriver att unga män som inte får ligga borde aktivera sig i vänsterrrörelsen eftersom där finns många damer och tjejer. Hon menar att de få killar som finns inom vänstern redan har flickvän och att det finns även en mansbrist inom vänstern medans det blir en stor kvinnobrist inom högern.

Citat från ETC:

Källor:
Nyheter Idag
https://nyheteridag.se/etc-kronikor-...-att-fa-ligga/
ETC
https://www.etc.se/kronika/hjaelp-mi...-kristdemokrat

Vad tycker vi om det här..
-Är det så att det är kvinnobrist inom högern?
-Borde ensamma flashbackmän ragga vänsterbrudar istället?
-Är politisk aktivism en bra spelplan för att finna partners?
-Har Selma Brodej rätt/fel, i så fall varför/varför inte?
-Borde vi ha mer sex över blockgränserna?
Hmmm...Blir man kär så blir man, men själv avråder jag unga män att sas ragga både innom politiken och arbetslivet - det leder lätt till tråkigheter.
Citera
2022-11-21, 10:36
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Hmmm...Blir man kär så blir man, men själv avråder jag unga män att sas ragga både innom politiken och arbetslivet - det leder lätt till tråkigheter.

Men det är väl på arbete, genom vänner och i politiken som band knyts mellan kvinnor och män, eller kanske det mesta sker via nätet idag?

Jag förespråkar i alla fall samlag mellan blockgränserna.
Citera
2022-11-21, 10:47
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Vad menar du med det, ska kvinnor inte klä sig feminint? Kan inte du ge dessa vänsterdamer den vägledning du anser att dom ska ha genom att ta kontakt, kanske du borde gå på ett V-möte? Sök dig dit feminina damer finns.

Jo jag menar att de är bra tjejer som har blivit hjärntvättade och skulle behöva mer förnuft i sina liv.
Citera
2022-11-21, 10:51
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Jo jag menar att de är bra tjejer som har blivit hjärntvättade och skulle behöva mer förnuft i sina liv.

Då har du en möjlighet att göra skillnad genom att söka dig till vänsterflickor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in