2022-11-19, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
jvet inte riktigt vad du bråkar om?

Det är väldigt enkelt. Allasmeknamn undrade vem MH hade samsittning med. Jag sa att hon ingen hade, enligt beslut. Du gapar om att vi inte skall ta om det hela och hänvisar sen till JJ och NK. En dikeskörning från din sida. Men visst. Punkt slut duger.
Citera
2022-11-19, 23:59
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
är många med dig som skrivit att de tror hon går upp till lgh igen för att meddela MH…. Kan ha missat om någon annan skrivit som jag tänker.. gäller även varför hon hade TT s mobil med sig… Hon blev ju överrumplad av grannen, antagligen på väg att ta ut TT o kolla bilen, förbereda osv. Hon har TTs mobil på sig eftersom hon ska dumpa den med henne ( tror jag). När han säger att han skjutsar henne till McDonalds måste hon såklart hämta plånboken ( handväskan med plånboken kanske) för den hade hon inte på sig eftersom hon inte var påväg att ens köpa mat…i all panik o att hon blir avbruten så glömmer hon att TTs mobil ligger i jackan…Det är min tanke. Vore intressant om någon annan tänkt så?

Tror som du ..
Hon var på väg ner och förbereda , köra fram bil, flytta cykel, överrumplad i trappan av grannen glömde mobilen I fickan ?

T kan ju redan ev ligga i källaren och det skulle ju faktiskt kunna vara så att hon inte ljög om dunsarna utan att MH faktiskt trillade i lgh ?
Citera
2022-11-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Undrar om J hade vågat lämna M själv ifall hon varit passiv? Tycker J känns som hon har ett enormt kontrollbehov. Hon hade nog inte riskerat lämna M ensam, med mindre hon vet M lyder henne 100%.

Kanske desto större anledning för att ha någon att skylla på som sista utväg?
Va fasen skulle hon stanna och prata med killarna för om hon har ett lik hemma?
Fast jag tror inte att någon av dem tänkt riktigt klart här.
Citera
2022-11-20, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det är bara du som är fastlåst vid att det ska vara svartsjuka. LYSSNA PÅ PODDEN säger jag ju, där berättar deras vänner att det inte var någon svartsjukedrama. kan du släppa det nu??

Så uppfattade inte jag det när jag lyssnade på podden

Vad hörde du om konflikten som utesluter svartsjuka?

Psykologen på slutet sa att det ofta är svartdjuka/relationsdrama när kvinnor dödar andra kvinnor
Citera
2022-11-20, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Den här åklagaren,Adam R,verkar inte vara en stjärna precis....

Han kan nog vara bra. Men han borde fundera lite mer kring när han skall bevilja samsittning.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Om de nu skulle ha samsuttit, hur stor risk är det att den nu släppts kvinnan skulle gå med på att göra något som helst för JJ?

Känner de ens varandra?

Kan tyvärr inte ge någon procentsats för den risken. Men man måste, som jag ser det, kunna begripa att den finns.
Att låta någon som är misstänkt för mord sitta och prata med någon (helt obevakat) som sedan släpps fri: är det då absolut omöjligt att den frisläppte skulle kunna tänkas göra något på begäran av den som sitter kvar?
Personer som man träffar och umgås med kan man ibland även komma att lära känna. Det är nog en universell princip. På häkte och i frihet. Kanske låter märkligt för vissa.

Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Det är väldigt enkelt. Allasmeknamn undrade vem MH hade samsittning med. Jag sa att hon ingen hade, enligt beslut. Du gapar om att vi inte skall ta om det hela och hänvisar sen till JJ och NK. En dikeskörning från din sida. Men visst. Punkt slut duger.

Precis. Det är väldigt enkelt. Du har inte begripit någonting alls.

Förutom ett passande användarnamn. 👍
Citera
2022-11-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
är många med dig som skrivit att de tror hon går upp till lgh igen för att meddela MH…. Kan ha missat om någon annan skrivit som jag tänker.. gäller även varför hon hade TT s mobil med sig… Hon blev ju överrumplad av grannen, antagligen på väg att ta ut TT o kolla bilen, förbereda osv. Hon har TTs mobil på sig eftersom hon ska dumpa den med henne ( tror jag). När han säger att han skjutsar henne till McDonalds måste hon såklart hämta plånboken ( handväskan med plånboken kanske) för den hade hon inte på sig eftersom hon inte var påväg att ens köpa mat…i all panik o att hon blir avbruten så glömmer hon att TTs mobil ligger i jackan…Det är min tanke. Vore intressant om någon annan tänkt så?

Ja, visst kan det vara som du tror. Men jag Tror inte ens en 20åring idag har en plånbok? Räcker ju med telefon så har man kortet där i… eller så betalar man bara med elektroniskt kort i telefonen/swish osv.. att gå hem för att hämta plånbok tror jag därför inte på.
Senast redigerad av HawkPie 2022-11-20 kl. 00:16. Anledning: Rätta felstavning
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Maten var till Tove.. i alla fall inte till MH

Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Men enligt JJ hade Tove åkt hem. Vad skulle hon då med mat till?

Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Den var till Maja. Som var full.

Men hon sov ju...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Tror som du ..
Hon var på väg ner och förbereda , köra fram bil, flytta cykel, överrumplad i trappan av grannen glömde mobilen I fickan ?

T kan ju redan ev ligga i källaren och det skulle ju faktiskt kunna vara så att hon inte ljög om dunsarna utan att MH faktiskt trillade i lgh ?
Jag tror också att JJ var på väg för att röja undan då grannen överumplade henne
Citera
2022-11-20, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Tror som du ..

Jag tror dock dunsarna hör till att Tove mördades… men en del i det hon sagt bär nog sanning ( blandat med lögn), MH var nog väldigt full ( kanske även tillsammans med medicin alt. Drog), och hon kanske nästan ramlade när de kom hem och JJ ” nattade henne i sängen ”… kanske därför diskussionen mellan JJ o TT inte hördes som bråk eller skrik för de skulle försöka va tysta… men samtidigt inte. Har man druckit o är upprörd så höjer man rösten oavsett….
Tror mer på att JJ ” låtsades vara sams” och sedan överföll TT.
En fråga till er andra, missat läsa ett par dgr….
Är det bekräftat att det inte fanns ett samtal/ meddelande från Tove till pojkvännen 02.30? Som hela tiden innan varit sant
Citera
2022-11-20, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Så uppfattade inte jag det när jag lyssnade på podden

Vad hörde du om konflikten som utesluter svartsjuka?

Psykologen på slutet sa att det ofta är svartdjuka/relationsdrama när kvinnor dödar andra kvinnor
Personen i fråga har upprepande frågat om JJ och AW och allt däremellan och "varför JJ är svartsjuk på TT över AW" vilket framgår i podden att bråket är inte det utan någonting med TTs kompis och JJ.
Citera
2022-11-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkalmanOLillaSkutt
Nu har jag inte helt hängt med här men har försökt.

Är det någon som redan föreslagit att JJ kanske tog med sig MH mobil ut i skogen för att gömma kroppen och (av det jag läst här och i media om JJ och MHs relation så skulle jag inte bli förvånad om JJ kan MHs lösenord) medvetet loggade in på någon av MHs sociala medier i ett försök att lägga över skulden/vända sökljuset från sig själv?

Jag har inga tankar angående skuld eller ej här men om nu MH däckat i lägenheten så tänker jag att om man är ”smart” så finns en möjlighet att ta med mobilen för att få det att se ut som skulden är någon annans…

Det var en tanke som slog mig. Det kanske är helt orimligt och rimmar dåligt fakta?

Nja. Tror allt hände lite i panik, så nej jag tror de båda var med.
Citera
2022-11-20, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Hämtade TT's mobil så den inte skulle ringa och väcka MH.

I så fall hade MHs mobil också följt med till donken men det har den inte.

Att JJ skulle tänka på att stänga av MHs mobil men inte TTs när grannen kör henne känns långsökt enligt mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in