2022-11-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Att man sover sig igenom allt himla ståhej som grannarna beskriver måste ändå vara helt jävla omöjligt. I en liten etta. Hon lägger sig i sängen och blir medvetslös direkt då eller? Det kan inte stämma och som någon påpekade uttalandet måste ha gjorts innan kroppen hittades och när de satt för endast människorov.

Hon skulle bara ha satt JJ dit direkt. Blir svårt för henne att förklara när hon får reda på hur JJ dog.

Vi hade behövt ta del av utredningen som P4 har fått.

Nja. Om du är full, intagit medicin på recept och sover när någon hoppar jämfota några gånger på parketten.
Tror du att du vaknar då ?

Risken är ju större att oljudet som detta åstadkommer hörs och vibrerar mer strax under än i lägenheten, eftersom det är lyhört. Hade någon i lägenheten slagit två kastrullock mot varandra. Så är det troligen lättare att vakna till för att somna om.

Därmed inte sagt att MH inte hört någonting
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-11-19 kl. 22:53.
Citera
2022-11-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
(Jag skriver ett svar till dig också eftersom jag hade några felskrivningar i ett liknande svar.)

MH säger att alla tre var i lägenheten, att hon somnade och att TT senare lämnade lägenheten. Dagen efter betedde sig JJ underligt.
.
Förtydligande...MH trodde att TT hade lämnat lägenheten för när hon vaknade så var det bara hon och JJ kvar i lägenheten. Hon misstänkte ingenting när hon vaknade eftersom JJ då sa att TT hade lämnat lägenheten. Var TT var när MH trodde att hon hade lämnat lägenheten är inte klart. Antingen var hon inlåst i badrummet, eller så hade JJ(med familj) redan flyttat henne. MH pratade med JJ och verkar då inte ha fattat att TT redan var död, dödad medan hon sov. Märk att MH förmodligen var ordentlig full och bakfull, med allt vad det medför i reducerad perception och förståelse. JJ lyckades alltså övertyga MH om att TT hade gått hem och allt var normalt. Mycket intressant att MH då inte misstänkte någonting. Som jag fattar det så var det först senare på dagen då hon nyktrat till som hon uppfattade att JJs beteende var underligt.

Tillägg: MH verkar forfarande inte fatta att TT blev dödad medan hon sov.

Andra tillägget: Man undrar ju vad fan polisen håller på med när det är så uppenbart att MH är oskyldig. MH har inte ens en aning om när TT blev dödad utan tror fortfarande att TT blev dödad på Söndagsförmiddagen. Det måste väl klassificeras som tortyr när man isolerar en uppenbart oskyldig person på det sättet? Dessutom har hennes föräldrar lidit helt i onödan. Vad fan håller polisen på med egentligen. Jävla amatörer!

.

Så JJ flyttade kroppen själv? Tveksamt.
Citera
2022-11-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Vad trodde Jj ens att de inte skulle kolla upp med grannen om T var med till McDonalds. Ska man ljuga ska man göra det på ett sätt som inte går att bevisa. De är inte smarta.

Nej smart har JJ verkligen inte varit. Men så lär hon ju inte komma längre än till fängelset för lång tid framöver.
20 års dagen fick hon ju fira inlåst. Detsamma lär det bli på 30 års dagen och en bra bit till
Citera
2022-11-19, 22:51
Medlem
Ni trollar på, jag förstår att denna tråd kan vara en hjälp i natten men lugn.

MH är inte oskyldig och inte JJ heller, vi har inga idioter till poliser utan idiotierna finns här.

Greven sammanfattar. Börja där sen avvakta med löjliga teorier här.
Man blir inte häktad bara sådär. Resulterat kommer i vår kanske, först fira in en jul så tänk på anhöriga.
Citera
2022-11-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Undrar vem Maja har samsittning med då, om häktet löser så alla med restriktioner har någon att samsitta med. Hon verkade ju må riktigt skit utifrån det media skrev om P7an.

Ingen samsittning. HÄKTNINGSBESKED

Restriktioner
Åklagaren har fått tillstånd att meddela restriktioner i rätten att
☒ placeras tillsammans med andra intagna (s.k. samsittning)
☒ vistas i gemensamhet
☐ följa vad som händer i omvärlden
☐ inneha tidskrifter och tidningar
☒ ta emot besök
☒ stå i förbindelse med annan genom elektronisk kommunikation
☒ sända och ta emot försändelser
Citera
2022-11-19, 22:52
Medlem
Nu har jag inte helt hängt med här men har försökt.

Är det någon som redan föreslagit att JJ kanske tog med sig MH mobil ut i skogen för att gömma kroppen och (av det jag läst här och i media om JJ och MHs relation så skulle jag inte bli förvånad om JJ kan MHs lösenord) medvetet loggade in på någon av MHs sociala medier i ett försök att lägga över skulden/vända sökljuset från sig själv?

Jag har inga tankar angående skuld eller ej här men om nu MH däckat i lägenheten så tänker jag att om man är ”smart” så finns en möjlighet att ta med mobilen för att få det att se ut som skulden är någon annans…

Det var en tanke som slog mig. Det kanske är helt orimligt och rimmar dåligt fakta?
Citera
2022-11-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Ingen samsittning. HÄKTNINGSBESKED

Restriktioner
Åklagaren har fått tillstånd att meddela restriktioner i rätten att
☒ placeras tillsammans med andra intagna (s.k. samsittning)
☒ vistas i gemensamhet
☐ följa vad som händer i omvärlden
☐ inneha tidskrifter och tidningar
☒ ta emot besök
☒ stå i förbindelse med annan genom elektronisk kommunikation
☒ sända och ta emot försändelser

ska vi börja om nu igen.... JJ hade samma restriktioner men fick tydligen ha samsittning med någon som också var misstänkt för mord.
använd sökfunktionen och skriv "samsittning" så kan du läsa precis allt som har skrivits angående detta.
Vi behöver inte ta upp samma historia flera gånger om dagen.
Citera
2022-11-19, 22:58
Medlem
Hennes restriktioner har ju hävts och hon kan läsa tidningen sen vet jag att om det även gäller tv och annan media…. Så hur kanjon inte veta något menar den första och du som skriver?Har jag missat något?
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Självklart vet hon inget för det vet aldrig någon som nekar till mord.
Ska bli spännande att se hur länge den versionen håller då JJ börjar skylla på henne och säga att det var hon som dödade TT.
Polisen kommer spela dem mot varandra och det ska bli kul att följa.
Citera
2022-11-19, 23:02
Medlem
Till dom som spekulerar i att MH sov och att JJ utförde allt det här ensam: varför gick JJ tillbaka in i lägenheten efter att hon tackat ja till grannens erbjudande om skjuts?

I min värld är det enda rimliga att hon behövt berätta för MH att hon kommer vara borta längre än planerat…
Citera
2022-11-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
ska vi börja om nu igen.... JJ hade samma restriktioner men fick tydligen ha samsittning med någon som också var misstänkt för mord.
använd sökfunktionen och skriv "samsittning" så kan du läsa precis allt som har skrivits angående detta.
Vi behöver inte ta upp samma historia flera gånger om dagen.

Din logik har haltar rätt rejält angående det här. Du envisas med att komma med obekräftade uppgifter om samsittning trots att häktningsbeskedet gäller. Om du har andra bevis så lägg gärna fram dom. Den ANDRA, och helt ovidkommande i det här fallet, frisläppta är inget bevis för att det gäller för MH.
Citera
2022-11-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkalmanOLillaSkutt
Nu har jag inte helt hängt med här men har försökt.

Är det någon som redan föreslagit att JJ kanske tog med sig MH mobil ut i skogen för att gömma kroppen och (av det jag läst här och i media om JJ och MHs relation så skulle jag inte bli förvånad om JJ kan MHs lösenord) medvetet loggade in på någon av MHs sociala medier i ett försök att lägga över skulden/vända sökljuset från sig själv?

Jag har inga tankar angående skuld eller ej här men om nu MH däckat i lägenheten så tänker jag att om man är ”smart” så finns en möjlighet att ta med mobilen för att få det att se ut som skulden är någon annans…

Det var en tanke som slog mig. Det kanske är helt orimligt och rimmar dåligt fakta?

Hade kunnat vara en tanke.
Om man bortser ifrån vad hennes kompisar säger i podden del 5, där dom berättar att varken JJ eller MH dricker så dom blir fulla. Dom brukar bara dricka "någon cider", MH tycker tydligen inte om alkohol och JJ är allergisk mot alkohol och får röda utslag enligt kompisarna.
Så har väldigt svårt att se att MH skulle legat helt avdäckad.
Det är dessutom en 1a vi pratar om och vad grannen under har beskrivit så kommer dunsarna ifrån mitten av JJs vardagsrumsgolv, vilket borde bara vara någon meter ifrån sängen/soffan.
Citera
2022-11-19, 23:05
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Till dom som spekulerar i att MH sov och att JJ utförde allt det här ensam: varför gick JJ tillbaka in i lägenheten efter att hon tackat ja till grannens erbjudande om skjuts?

I min värld är det enda rimliga att hon behövt berätta för MH att hon kommer vara borta längre än planerat…

Låter rimligt! De kanske hade tänkt hämta bilen och flytta kroppen redan då.

Så traumatiskt för MH att behöva sitta där i lägenheten med en död person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in