Citat:
Ursprungligen postat av
SkalmanOLillaSkutt
Nu har jag inte helt hängt med här men har försökt.
Är det någon som redan föreslagit att JJ kanske tog med sig MH mobil ut i skogen för att gömma kroppen och (av det jag läst här och i media om JJ och MHs relation så skulle jag inte bli förvånad om JJ kan MHs lösenord) medvetet loggade in på någon av MHs sociala medier i ett försök att lägga över skulden/vända sökljuset från sig själv?
Jag har inga tankar angående skuld eller ej här men om nu MH däckat i lägenheten så tänker jag att om man är ”smart” så finns en möjlighet att ta med mobilen för att få det att se ut som skulden är någon annans…
Det var en tanke som slog mig. Det kanske är helt orimligt och rimmar dåligt fakta?
Hade kunnat vara en tanke.
Om man bortser ifrån vad hennes kompisar säger i podden del 5, där dom berättar att varken JJ eller MH dricker så dom blir fulla. Dom brukar bara dricka "någon cider", MH tycker tydligen inte om alkohol och JJ är allergisk mot alkohol och får röda utslag enligt kompisarna.
Så har väldigt svårt att se att MH skulle legat helt avdäckad.
Det är dessutom en 1a vi pratar om och vad grannen under har beskrivit så kommer dunsarna ifrån mitten av JJs vardagsrumsgolv, vilket borde bara vara någon meter ifrån sängen/soffan.