2022-11-19, 20:17
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Det tror jag också, det skedde nånting 0230 för just den tidpunkt var även första häktningsframställan för människorov.
Samtalet innan som pojkvännen ringde verkade ju antingen långt.

Jag tror inte att man vill förstöra den tidpunkten 0230 av anledningen att den är oklar i förhör därav att den sopas igen.

Samma sak gäller nog McD troligen för att hennes telefon åkte med men inte T själv.
Kanske av den enkla anledningen att JJ säger att hon var med i bilen och det inte stämmer.

Precis. De vill nog inte att information om TTs telefon ska börja florera allt för mycket i media. Bättre vore det om JJ ljög lite till innan hon får reda på att de vet hon hade med sig telefonen.
Citera
2022-11-19, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Nu kommer jag kanske verka arrogant men från det lilla som läckt ut av MHs vittnesmål så kan man redan med 100% säkerhet fastställa att hon är oskyldig. Det kan man göra med en analys av vad hon vet. Hon vet i stort sett ingenting. Hon har inte en aning om när TT blev dödad. Hon har ingen aning om att TT blev dödad i lägenheten. Hon har ingen aning om att JJ skulle ha dödat TT när hon sov. Hon har ingen aning om att TT var död i lägenheten. Hon har ingen aning om att TT fraktades bort. Hon vet minst om Toves död i hela Sverige. Om hon hade varit inblandad så hade hon vetat mest i hela Sverige. Kontentan är att MH är med 100% sannolikhet oskyldig. Detta kan en tioåring räkna ut. Varför inte polisen?

.

För att polisen har räknat ut att hon med 100% sannolikhet inte är oskyldig.
Du kan aldrig någonsin i hela världen dra den slutsatsen från något som du hört ifrån media. det är helt omöjligt. och drar du den slutsatsen och är så bergsäker som du är så drar jag slutsatsen att du känner dom misstänkta gärningsmännen och enbart skriver här för att försöka övertala folk att dom är oskyldiga.
Citera
2022-11-19, 20:19
Medlem
Citat:
(Jag skriver ett svar till dig också eftersom jag hade några felskrivningar i ett liknande svar.)

MH säger att alla tre var i lägenheten, att hon somnade och att TT senare lämnade lägenheten. Dagen efter betedde sig JJ underligt.
.
Förtydligande...MH trodde att TT hade lämnat lägenheten för när hon vaknade så var det bara hon och JJ kvar i lägenheten. Hon misstänkte ingenting när hon vaknade eftersom JJ då sa att TT hade lämnat lägenheten. Var TT var när MH trodde att hon hade lämnat lägenheten är inte klart. Antingen var hon inlåst i badrummet, eller så hade JJ(med familj) redan flyttat henne. MH pratade med JJ och verkar då inte ha fattat att TT redan var död, dödad medan hon sov. Märk att MH förmodligen var ordentlig full och bakfull, med allt vad det medför i reducerad perception och förståelse. JJ lyckades alltså övertyga MH om att TT hade gått hem och allt var normalt. Mycket intressant att MH då inte misstänkte någonting. Som jag fattar det så var det först senare på dagen då hon nyktrat till som hon uppfattade att JJs beteende var underligt.

Tillägg: MH verkar forfarande inte fatta att TT blev dödad medan hon sov.

Andra tillägget: Man undrar ju vad fan polisen håller på med när det är så uppenbart att MH är oskyldig. MH har inte ens en aning om när TT blev dödad utan tror fortfarande att TT blev dödad på Söndagsförmiddagen. Det måste väl klassificeras som tortyr när man isolerar en uppenbart oskyldig person på det sättet? Dessutom har hennes föräldrar lidit helt i onödan. Vad fan håller polisen på med egentligen. Jävla amatörer!

.

Du verkar faktiskt själv tro på det du skriver, hur otroligt det än låter. Jag trodde länge att du bara trollar eller desperat försöker få negressen att verka oskyldig, men börjar tvivla. Du kanske bara har dålig läsförståelse eller otur när du tänker?

Har du något mer att komma med än MH egna påståenden som talar för att hon är oskyldig? Vad vet du som inte åklagaren känner till, som gör atr du får in JJ far i händelseförloppet? Allt som är kännt hittills om man bortser från vad MGM själva säger tyder ju på att de två hjälpts åt...
Citera
2022-11-19, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det betyder inte att det kommer fler gripande utan det är för åklagaren skall gardera sig vilket han MÅSTE.

Det betyder att kommande gripandet inte kan uteslutas!

Citat:
Räckte inte allt det åklagaren gick ut med igår för att stoppa alternativa GM?

Hur skulle ett uttalande från åklagaren stoppa alternativa gärningsmän, och från att göra vad??
Citera
2022-11-19, 20:22
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Nu kommer jag kanske verka arrogant men från det lilla som läckt ut av MHs vittnesmål så kan man redan med 100% säkerhet fastställa att hon är oskyldig. Det kan man göra med en analys av vad hon vet. Hon vet i stort sett ingenting. Hon har inte en aning om när TT blev dödad. Hon har ingen aning om att TT blev dödad i lägenheten. Hon har ingen aning om att JJ skulle ha dödat TT när hon sov. Hon har ingen aning om att TT var död i lägenheten. Hon har ingen aning om att TT fraktades bort. Hon vet minst om Toves död i hela Sverige. Om hon hade varit inblandad så hade hon vetat mest i hela Sverige. Kontentan är att MH är med 100% sannolikhet oskyldig. Detta kan en tioåring räkna ut. Varför inte polisen?
Så alla som säger att de är oskyldiga är det?
Du har nu skrivit ett antal gånger att du tror att MH är oskyldig, vi läste det första gången, du behöver inte tjata.
Citera
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Polisen såg tidigt inte försvinnandet som ett vanligt försvinnande.
Så någonting har ju skett, eftersom polisen i ett tidigt skede slog på stora trumman.

Tkr de omständigheter som vi känner till räcker för att polisen faktiskt ska vilja kika på det direkt. Man vet ju säkert vart och när hon sågs till senast och de som senast såg av henne säger att hon skall gått hem, vilket hon ju uppenbarligen inte lyckats göra. Osannolikt att hon skulle gått med nån okänd hem i lilla Vetlanda den tiden på dygnet. När polisen får samtalet tänker man säkert att hon kan ha somnat utomhus eller skadat sig eller så och då behöver man ju agera snabbt. (Rent statistiskt sett då. Sen börjar man väl märka att mgm beter sig konstigt)
Senast redigerad av tingsryd2.8 2022-11-19 kl. 20:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Anklagan om otrohet och att det skall komma ut, särskilt om de relationerna är passé, kan väl inte vara tillräckligt att ta någons liv. TT har stått ivägen för JJ, förmodligen i love life. Jag tror att TT även hur snäll och go hon framställts varit tuff mot JJ. Natural selection. Kan det vara så att TT's bästa kompis PV är anledningen? Han har vänstrat med JJ?

Vänligen berätta nu Vetlandabor, ut med språket!

Vem låg med vem?

Hade AW och JJ en affär....???

Vad triggade JJs svartsjuka gentemot TT?

Att AW och TT flyttat ihop?
Citera
2022-11-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Du verkar faktiskt själv tro på det du skriver, hur otroligt det än låter. Jag trodde länge att du bara trollar eller desperat försöker få negressen att verka oskyldig, men börjar tvivla. Du kanske bara har dålig läsförståelse eller otur när du tänker?

Har du något mer att komma med än MH egna påståenden som talar för att hon är oskyldig? Vad vet du som inte åklagaren känner till, som gör atr du får in JJ far i händelseförloppet? Allt som är kännt hittills om man bortser från vad MGM själva säger tyder ju på att de två hjälpts åt...
MH är inte den som hänger läpp. Hon är större än så att hon kan dra slutsatsen ur domen och vara helt oskyldig till detta. Bara då frågar Slut-kant.
Vems är-e och vem betalar för missdådet denna gång ?
Citera
2022-11-19, 20:24
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:

.

Självklart vet hon inget för det vet aldrig någon som nekar till mord.
Ska bli spännande att se hur länge den versionen håller då JJ börjar skylla på henne och säga att det var hon som dödade TT.
Polisen kommer spela dem mot varandra och det ska bli kul att följa.
Senast redigerad av Krickedixan 2022-11-19 kl. 20:27.
Citera
2022-11-19, 20:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jag har verkligen också funderat på detta fram och tillbaka.
Jag likväl ingen annan har ju svaret men jag tror fortfarande på röstsvar om det så var från JJs mobil där någonting spelades in där han blev orolig.
Varför skulle annars polisen genomföra flera förhör med JJ redan på söndagen (vet nån när?)när både Tove, telefon (vet vi iof inte) och cykel saknades.

Men ett röstsvar från Tove finns då registrerat och går alltså att kontrollera.

Även om detta inte kallas ”samtal” är det ju ändå ett extremt viktigt tecken på att Tove lever.

Ett sådant meddelande skulle inte få polisen att prata om att Tova sista samtal var 01:29. Det skulle ju vara lite som att lura allmänheten.

Min tanke är att man inte kan helt avfärda att något kan ha hänt med Toves mobil 02:30, men att polisen inte vet vem.

Det kan varit någon som stängt av mobilen, eller slagit på den. Kanske en fickringning. Eller något som låter som en fickringning? Men var något annat?

Eller så finns det inget alls. En information som blivit till från polisens misstänkta människorovstidpunkt?
Eller från MGM själv? Till kompis?
Citera
2022-11-19, 20:25
Medlem
argusmaximuss avatar
Fantastiskt att vissa här, dom är inte många men envisa, verkar tro på MHs totalt verklighetsfrånvända historia.

Förutom att hennes story är skrattretande så verkar det också vara tvunget att upprepa att hon är häktat, i högre misstankegraden x3.

Och, polis gör inte detta för att ha "svängrum", de vet mkt väl hur hårt det är mot hennes släkt och vänner. De gör det för att hon är grovt misstänkt.

Jag säger inte att hon är drivande, men allt talar för skuld och deltagande i någon grad.

Naiviteten i detta forum är ibland häpnadsväckande.
Citera
2022-11-19, 20:27
Medlem
[quote=slut-kant|82467463]Nu kommer jag kanske verka arrogant men från det lilla som läckt ut av MHs vittnesmål så kan man redan med 100% säkerhet fastställa att hon är oskyldig. Det kan man göra med en analys av vad hon vet. Hon vet i stort sett ingenting. Hon har inte en aning om när TT blev dödad. Hon har ingen aning om att TT blev dödad i lägenheten. Hon har ingen aning om att JJ skulle ha dödat TT när hon sov. Hon har ingen aning om att TT var död i lägenheten. Hon har ingen aning om att TT fraktades bort. Hon vet minst om Toves död i hela Sverige. Om hon hade varit inblandad så hade hon vetat mest i hela Sverige. Kontentan är att MH är med 100% sannolikhet oskyldig. Detta kan en tioåring räkna ut. Varför inte polisen?

Herregud
Är du sponsrad av pingst-kyrkan el vad ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in