2022-11-19, 20:41
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hur vet du att det händer då? Jag tycker det låter helt befängt.
De tjejer som ägnar sig åt sånt där är inte helt OK i skallen, och det är knappast nånting jag skulle tro händer "hela tiden".
Alltså, jag har aldrig hört om maken till nånting så jävla dumt som att man skulle hitta på en våldtäkt för att man är förbannad på en man. Tanken har, handen på hjärtat, aldrig slagit mig, inte en enda gång under mina 30+ år.

Jorå, det har kommit fram en del sådana fall. Och något fall per år av dessa blir uppmärksammat.

Det händer inte minst mot kändisar där kvinnor vill sko sig ekonomiskt.

Och ingen har väl sagt att sådana kvinnor är OK i skallen? Tvärt om, det är störda individer, ofta med narcissistisk personlighetsstörning. Och de finns där ute.

Du får väl leta runt lite så kommer du säkert finna det.
Citera
2022-11-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Vilket alltså inte stämmer.

Förnekar du att han säger det trots att du fick länk?
Citera
2022-11-19, 20:44
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Fast det blir aningen svårare att dra det så långt. Hur skall du bevisa det?

Då kan du likväl häva ett påskrivet bilköp på det sättet, och hävda att säljaren har hotat dig.

Men i fall med våldtäkterna så handlar det nästan i samtliga fall om KVINNA VS MAN! En fight som blir tämligen orättvis. För de flesta står automatiskt på kvinnas sida från början.

Det blir helt skevt allting. Kvinna mot man. Det är rätt sjukt att det är så, men så är det.

Om mannen kan visa upp att kvinnan har skrivit på, samtidigt som kvinnan inte har tecken på att ha blivit utsatt för våld, så blir det nog ganska svårt för kvinnan att bevisa att hon har blivit våldtagen.

Om mannen samtidigt kan lägga fram en ljudinspelning från hela akten, från början till slut där även själva avtalssigneringen är inspelad, eller ännu hellre, en inspelad video, så är ju kvinnan körd och kommer dessutom själv bli straffad om hon nu på falska grunder har anmält mannen.

Och det är så de hororna skall tas. Spela in vartenda knull, arkivera det på krypterad hårddisk, så har man ryggen fri sen.

Alternativet är att man får sitta i finkan och betala hundratusentals kronor i skadestånd.

Personligen skiter jag i vilket då jag inte behöver jag runt efter fitta, men de som behöver det och riskerar att bli anmälda av bedragarhoror gör nog bäst i att vidta säkerhetsåtgärder.
Fast hur ska du ha det egentligen? Först menar du att man som man är helt chanslös och kommer bli fälld helt oavsett vad du säger. Men om du har ett kontrakt, ja då kommer plötsligt rätten tro på dig? Räcker det då plötsligt inte med att kvinnan påstår att du fejkat kontraktet?
Citera
2022-11-19, 20:46
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Förnekar du att han säger det trots att du fick länk?
Jag förnekar inte att han säger saker. Jag förnekar att det han säger är sant. Att han är advokat innebär inte att han automatiskt har rätt.
Citera
2022-11-19, 20:47
Medlem
Citat:
Fast hur ska du ha det egentligen? Först menar du att man som man är helt chanslös och kommer bli fälld helt oavsett vad du säger. Men om du har ett kontrakt, ja då kommer plötsligt rätten tro på dig? Räcker det då plötsligt inte med att kvinnan påstår att du fejkat kontraktet?

Skillnad på relations- och sexualmål, där är beviskraven noll. Helt annat i andra typer av mål där beviskraven är mer rimliga.
Citera
2022-11-19, 20:48
Medlem
Citat:
Jag förnekar inte att han säger saker. Jag förnekar att det han säger är sant. Att han är advokat innebär inte att han automatiskt har rätt.

Så då erkänner du äntligen att du ljög när du skrev att ingen advokat påstår detta. Ett steg framåt i alla fall även om du fortsätter förneka det de larmar om.
Citera
2022-11-19, 20:50
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Bara att vissa av er inte fattar en sådan enkel sak, som att alla människor försöker nå en viss status, på ett eller annat sätt. Och gärna så hög status som möjligt.

Detta gäller de flesta, ända från lågintelligenta till högintelligenta.

Den som kan få status på grund av sin fysik, väljer den vägen, den som är klen men har hjärna, använder sin hjärna till att få status.

Kvinnor är klenare än män, och har dessutom inte samma sorts logiska tänk, varför de behöver kompensera med annat. Och då blir det genom att använda sin femininitet och gärna i kombination med att luras och bedra på ett eller annat sätt. Allt för att få så mycket ut av situationen som möjligt.
Det blir ett invant mönster till slut, och därför blir också kvinnor slugare än män.

Sådant ser man dagligen. Sluga kvinnor styr sina män och talar om vad som skall göras. Medan männen är mer lätthanterliga, så kommer kvinnorna och skall styra upp allting till SIN fördel.

Det är också därför försäljare hellre pratar med männen. För så fort deras jävla fruntimmer dyker upp, så är det kört.

Män är mer lättlurade, kvinnor är slugare.

De har ingen fysisk styrka, ett mindre utvecklat tekniskt och logiskt tänkande, och behöver därför vara slugare, mer förföriska och använda sina kroppar för att få sin vilja igenom.

Mannen får sin vilja igenom med pengar, eller beskydd. Kvinnan får det genom att erbjuda sin kropp.

Så har det varit i ALLA tider, och så kommer det att förbli.

Den som inte fattar detta är dum i huvudet rent ut sagt.
Citera
2022-11-19, 20:54
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:

Hur skall en man "fejka" ett kontrakt menar du? Fejka kvinnas underskrift? Det blir lite svårt va? I synnerhet om BankID används.

Om kvinnan då påstår sig ha blivit tvingad till det, så torde det väl för fan finnas tecken på våld eller?

Om mannen dessutom kan visa upp någon form av bevis, helst i form av inspelning, så är ju kvinnan fullständigt rökt.

Men vad hade du förväntat dig när det handlar om kvinnor? Dvs. när ena parten är en slug lögnare? Det blir ju CHANSLÖST utan bevis. Men du fattar ju inte detta, för du fattar ju inte vad du har att göra med överhuvudtaget.

Du är en typ av person som tror gott om alla. Du vill också förmodligen bara öppna Sveriges gränser på vid gavel och fylla Sverige med flyktingar till bristningsgränsen. Vem fan som skall försörja alla, det har du inte tänkt på överhuvudtaget.

Du är av typen som tror att invandrare som har gått på SFI i 20 år men fortfarande inte ens klarat första provet, verkligen har ansträngt sig till 100%. Du är genuint så jävla dum att du inte fattar att det FINNS människor som utnyttjar systemet, som utnyttjar andra människor osv.
Citera
2022-11-19, 21:02
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Så då erkänner du äntligen att du ljög när du skrev att ingen advokat påstår detta. Ett steg framåt i alla fall även om du fortsätter förneka det de larmar om.
Ahaa, det är där skon klämmer. Nej, den aktuella advokaten argumenterar för att beviskraven borde vara högre. Han påstår inte att beviskrav saknas. Det är bara ditt eget önsketänkade och möjligen tolkning av vad han menar. Men det är inte vad han säger.
Citera
2022-11-19, 21:03
Medlem
Guuuuuud följa killars diskussion om samtycke är som att se en dyslektiker stava till samtyckeslag.

Det är inte rocket science, deltar hon inte aktivt, så stannar du upp och frågar, vill du att jag fortsätter? Fråga om hon gillar det, vad som känns bra, vid minsta tvekan, fråga om hon vill dricka lite te istället.

Även om hon lagt sig med dig, har du absolut inte rätt att dra henne i håret eller örfila henne bara för att du gillar hårt sex. Fråga vad hon tycker om, tycker ni inte om samma sex, fråga dig själv om du kan offra den delen av den sexualitet för att vara med henne eller om du måste hitta ny partner.

Det är svårt att bli dömd oskyldig, särskilt om ni är i relation och ord står mot ord, finns inga vittnen i ert sovrum och inga skrik har hörts. Bara skärp er och dubbelkolla att er tjej gillar det ni gör med henne.
Citera
2022-11-19, 21:05
Medlem
Sätt upp dolda kameror i sängkammaren och om tjejen försöker sätta dit dig och drar det till domstol så finns det ju på film för allas beskådan.
Citera
2022-11-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyanit
Guuuuuud följa killars diskussion om samtycke är som att se en dyslektiker stava till samtyckeslag.

Det är inte rocket science, deltar hon inte aktivt, så stannar du upp och frågar, vill du att jag fortsätter? Fråga om hon gillar det, vad som känns bra, vid minsta tvekan, fråga om hon vill dricka lite te istället.

Även om hon lagt sig med dig, har du absolut inte rätt att dra henne i håret eller örfila henne bara för att du gillar hårt sex. Fråga vad hon tycker om, tycker ni inte om samma sex, fråga dig själv om du kan offra den delen av den sexualitet för att vara med henne eller om du måste hitta ny partner.

Det är svårt att bli dömd oskyldig, särskilt om ni är i relation och ord står mot ord, finns inga vittnen i ert sovrum och inga skrik har hörts. Bara skärp er och dubbelkolla att er tjej gillar det ni gör med henne.

Enklare och säkrare om jag som man helt enkelt lägger mig naken på rygg med staken i vädret och överlåter alla sexuella handlingar till kvinnan ifråga. Då kan jag väl omöjligt bli dömd för våldtäkt? För säkerhets skull bör jag kanske som ett mantra rabbla frågan 'samtycker du till det vi gör nu' och vid minsta tvekan i svaret, eller uteblivet svar, puttar jag ömt undan henne från min kropp och ringer jourhavande kompis å hennes vägnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in