2022-11-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeAlonzo
Nu när det är klarlagt att inget samtal kommit från eller till T´s telefon efter kl. 01:48 så är frågan varför T´s pojkvän blev så orolig att han kontaktade polisen direkt nästa dag?
Han bör alltså ha fått något meddelande under natten som gjorde att han larmade polisen när han hörde/såg det meddelandet.
Detta meddelande bör då kommit från J´s eller M`s telefon!
De har ju bevisligen varit så pass osmarta att de har haft med sig sina mobiler under nattens resa/resor vilket får mig att tro att de även har varit så osmarta att de skickat meddelande/kort på T till pojkvännen!
Det var ju efter att ha hört/sett meddelandet när han vaknade som han reagerade så kraftigt och kontaktade polisen!
Inget samtal/meddelande har ju gått från eller till T´s telefon efter kl 01:48.........
Sug lite på den teorin.

Jag har verkligen också funderat på detta fram och tillbaka.
Jag likväl ingen annan har ju svaret men jag tror fortfarande på röstsvar om det så var från JJs mobil där någonting spelades in där han blev orolig.
Varför skulle annars polisen genomföra flera förhör med JJ redan på söndagen (vet nån när?)när både Tove, telefon (vet vi iof inte) och cykel saknades.
Citera
2022-11-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Klart han skyller ifrån sig nu, när han har klantat sig.

Finns absolut inga belägg för att han har klantat sig heller, det är ju enbart du som tolkar det som att han skyller på häktet för att du tycker att det finns något som någon ska beskyllas för.

Det han säger tycks också ligga helt i linje med det som står om samsittning här:
https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/ovriga-dokument/rar/rar-20151-konsoliderad-1-juli-2021.pdf
Citera
2022-11-19, 19:22
Medlem
Citat:
Nu när det är klarlagt att inget samtal kommit från eller till T´s telefon efter kl. 01:48 så är frågan varför T´s pojkvän blev så orolig att han kontaktade polisen direkt nästa dag?
Han bör alltså ha fått något meddelande under natten som gjorde att han larmade polisen när han hörde/såg det meddelandet.
De har ju bevisligen varit så pass osmarta att de har haft med sig sina mobiler under nattens resa/resor vilket får mig att tro att de även har varit så osmarta att de skickat meddelande/kort på T till pojkvännen!
Det var ju efter att ha hört/sett meddelandet när han vaknade som han reagerade så kraftigt och kontaktade polisen!
Inget samtal/meddelande har ju gått från eller till T´s telefon efter kl 01:48.........
Sug lite på den teorin.
Nej inget samtal…
Men tänk om röstmeddelande el sms

Sug på den ….😉😊
Citera
2022-11-19, 19:23
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Enligt kvinnans berättelse har den andra häktade hamnat i bråk med Tove och de har alla tre gått hem tillsammans för att reda ut bråket. Väl i lägenheten har hon somnat, medan de andra två satt sig för att prata.
Hon håller fast vid att Tove ska ha lämnat lägenheten och att det var vännens beteende dagen efter som fick henne att misstänka att hon hade med Toves död att göra.
Båda kvinnorna nekar till brott

JJ som beskyller TT?

Eller MH som beskyller JJ.

I vilket fall som helst så har någon av dem mördat TT.

Eftersom de beskyller varandra så är ju detta ett bra tecken på NÅGOT har i alla fall hänt som ingen av dem vill erkänna.

Om det inte var DE, Vem gjorde det i så fall? Mållgan...?
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-11-19 kl. 19:31. Anledning: Fixad det där medf DE och DEM!
Citera
2022-11-19, 19:24
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det beror ju på när intervjun gjordes. Det har inte framgått.

Det står i papprena.
2022-10-20

Länk: https://delafil.se/d4255a286411f555/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_29,_Sekretess.pdf#google_vignette
Senast redigerad av Bollkalle19 2022-11-19 kl. 19:28. Anledning: Tillägg
Citera
2022-11-19, 19:24
Medlem
Citat:
Sug lite på den teorin.

Kan ju ha kommit från Ts mobil också fast inte i samtalsform.
Om det har gått något meddelande från Ts mobil efter 01.48 är det ingen som vet då han enbart nämner samtal. finns väldigt mycket man kan göra med en mobil idag utöver att ringa ett samtal genom operatören.
Men det är sånt som inte kommer komma fram i nuläget och som ingen vet någonting om i nuläget.
En sak är säker, det kommer fortsätta vara extremt mycket tjafs och teorier om dessa klockslag och däremellan en och annan trådsanning.
Citera
2022-11-19, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lyssnar på podden del 5.

Jj beskrivs som en målmedveten tjej, med bra självförtroende. Hon verkar vara lite av en ledarfigur i en större grupp.

En person beskriver också att när JJ blir arg då kan det bli lite av ” låsningar”.

Med tanke på det långvariga bråket som förekommit mellan Tove och JJ, då med ömsesidiga hot, kan man fundera på hur det kommer sig att det inte kan avlutas?

Är det här en sådan låsning?

En annan sak jag reagerar på är en fest som JJ bjuder 18- åringen på. Den festen är för att JJ har förlåtit någon.

Vet inte vad man ska tänka om det, men det känns udda.

MH beskrivs ju med väldigt mycket varma ord. Här hör jag inget sådant om JJ.

Rolig och drar igång fester och grejor.

Det där låter ju helt vrickat. Har dom anordnat en fest för att JJ förlåtit någon? Låter som nån kunglighet benådat nån stackare från att bli bannlyst.
Citera
2022-11-19, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Klart han skyller ifrån sig nu, när han har klantat sig. Och det har blivit känt. Mycket lågt att skylla på Häktet, att de ”löser” frågan med samsittning.
Häktet har ju ingen insyn i någon utredning etc. Och givetvis har han ingen som helst skyldighet att bevilja samsittning, det finns ju som sagt ett gällande beslut från TR om den restriktionen.

Alla restriktionsbrytande åtgärder måste ju vägas mot intresset att inte utredningen kan påverkas negativt.

Märk väl att han ”tror” att utredningen inte har äventyrats. Låter ju betryggande.

Men nu lär det väl ändå stå klart att Rullman beviljade samsittning, och att den också faktiskt blev av. Så det inte behöver ifrågasättas något mer.
Tackar för bra info!
Kan det vara av relevans att sexuell läggning är en faktor här ?
Att en kvinna som MH (20+) är svart och att mars är funnen långt innan månen ?
Religion och sexuella preferenser har ingenting med det här att göra i det området ?
Ledsen att jag frågar dig men jag gissar att du kan något till skillnad ifrån `Leva-Tuppen.

Vad betyder det här BollKalle19:
Det står i papprena.
2002-10-20
Citera
2022-11-19, 19:27
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Precis, därför det blir så fel i tråden för folk tror att MH börjat öppna sig först nu. När det i själva verket kunde varit redan från första förhöret.
Ska bli intressant på måndag när folk får JJs story som jag misstänker också har skyllt ifrån sig på MH från början.
Skrev igår att på måndag kommer folk få en "aha" upplevelse.

Tror du har helt rätt i det 👍🏻
Citera
2022-11-19, 19:28
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost

Vad betyder det här BollKalle19:
Det står i papprena.
2002-10-20

En användare ifrågasatte när P7 genomfördes. Missade jag att citera?

Tillägg. Nu ser jag att jag skrivit fel datum. Detta är nu åtgärdat i mitt original inlägg.
Senast redigerad av Bollkalle19 2022-11-19 kl. 19:29. Anledning: Tillägg
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Så är det.

Sista samtalet 01:48. Men polisen nämner inget om det skett någon användaraktivitet i telefonen efter det.

Flera medier, och Efterlyst, rapporterade om att Tove ringde pojkvännen 02:30. Något gjorde definitivt att medierna skrev detta. Och att de fortsätter att ha den uppgiften i sina tidslinjer.

Jag tänker inte utesluta att Tove på något sätt kontaktade pojkvännen runt 02:30 bara för att polisen säger att sista samtalet var 01:48. Vi vet på tok för lite ännu för att kunna utesluta saker helt och hållet.

Fallet tas upp i Efterlyst avsnitt 7. Där medverkar Rickard Finndahl ”chef grova brott”. I den tidslinje som presenteras där finns inte meddelandet / samtalet vid 02:30 med. Samtalet 01:49 redovisas, sedan blir det ett glapp tills nästa ”aktivitet” ca 03:50, som består av att telefonen anses stängas av.
”Handskakning”?

Länk (prenumeration)
https://viaplay.se/player/default/serier/efterlyst/sasong-60/avsnitt-7
Senast redigerad av LeeVan 2022-11-19 kl. 19:38.
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Måste polisen ha sagt det? är ganska säker på att hon ringer runt 02:30 och säger att hon är på g hem, A hör det på morgonen o ringer polisen.
röstmeddelande kan det väl oxå vara eftersom tjockisen A slaggar.

edit : Runt 02:30: Ringer Tove pojkvännen och berättar att hon är på väg hem. (Osäker uppgift från bl.a Aftonbladet. Tiden osäker/vag. Uppgifter om att samtalet kan ha varit ett röstmeddelande).
Du borde uppdatera dig. Läs tex. inläggen från artiklarna idag i tråden. Inte mycket som stämmer med dina antaganden.

Trist om resonemanget går baklänges i tråden och felaktigheter upprepas - trots att de i närtid redan avfärdats av förundersökningsledaren.

Detta gäller bland annat att det skulle existera ett samtal från Tove kl. 02:30. Det gör det inte, och går du några sidor tbx i tråden från idag - så ser du ju även varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in