Citat:
Kan vara så att hon hann ända ner till cykeln, mycket möjligt...
Men påsen I cykelkorgen skulle väl kunna en cider typ som blev kvar efter kvällen ?
Nä...vet ej om påsen var i korgen när grannen flyttade cykeln ?
Var den inte det så måste den kommit dit efteråt ?
Blir T slagen när hon är vid cykeln så är det inte konstigt att den står/ligger konstigt ?
Men det var väl vid hemkomsten från donken hon fick påsen av grannen och då hade han ju redan innan ställt upp den va ? Eller låg cykeln konstigt igen på morgonen ? För var det inte någon som sett den tidigt på morgonen stå mot väggen/staketet ?
Typ efter 04 ?
JJ borde iaf flyttat den ca 200m efter 05.45 när hon kom tbx, enligt min teori ;-)
Men vad menar du med påringningarna ? Han var väl bara uppe en gång och knackade på ?
Men påsen I cykelkorgen skulle väl kunna en cider typ som blev kvar efter kvällen ?
Nä...vet ej om påsen var i korgen när grannen flyttade cykeln ?
Var den inte det så måste den kommit dit efteråt ?
Blir T slagen när hon är vid cykeln så är det inte konstigt att den står/ligger konstigt ?
Men det var väl vid hemkomsten från donken hon fick påsen av grannen och då hade han ju redan innan ställt upp den va ? Eller låg cykeln konstigt igen på morgonen ? För var det inte någon som sett den tidigt på morgonen stå mot väggen/staketet ?
Typ efter 04 ?
JJ borde iaf flyttat den ca 200m efter 05.45 när hon kom tbx, enligt min teori ;-)
Men vad menar du med påringningarna ? Han var väl bara uppe en gång och knackade på ?
I podden säger grannen att han påminner om påsen.
Det är väl lite svårt att släppa tanken på att Tove ändå blir dödad där i lgh då dunsarna sker. De är så höga att de är svåra att förklara på annat sätt.
Det förekommer inte heller några skrik som grannen hör. Därför är det svårt att tro att Tove typ borstar av sig efter något fysiskt, typ brottning. Men jag vill hålla dörrarna öppna.
Grejen är ju att grannen också ringer på efter det här. Frågan ör ju hur långt efter? Skulle Tove hunnit springa ut för att ta sig till cykeln, lägga påsen i korgen för att upprörd cykla hem. Så tar hon upp mobilen, tänker ringa. Men JJ är efter henne och överfaller henne. Lägger armen runt hennes hals och kvävet henne. Så panik. In med henne i bakluckan?
Stänger av Toves mobil.
Upp till lgh, kanske stänger dörren som blivit öppen. Kollar på utslagna MH. Tänker att hon måste göra av med mobil o cykel. Då ringer grannen på… och MH kanske är uppe på toa. Ramlar och stökar runt för att komma upp.
Men mest tror jag alltså inte på detta scenario, utan tror att allt hände inne i lgh.
Och att påsen som du säger mycket väl kunnat lämnats i korgen redan innan.
Och tyvärr tror jag att de var två om det hela.