2022-11-19, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
OK. Jag inser att jag aldrig kommer få ett svar med konkreta och direkta exempel på geologer som har undersökt månstenarna och efter det sagt att dessa inte kommer från månen (med motivation varför).

Istället får jag massa annat:
- Länk till video om månmeteoriter på Antarktis
- Länk till en diskussion om videoteknik
- Länk till obskyr video där en konspirationsteoretiker beskriver vad han tänker om vad geologer har sagt.
- Hänvisning till den falska "månstenen" i Amsterdam
- Etc Etc

Jag försökte i alla fall...
Hur skulle jag kunna hitta någon sådan person?
Alla papper dom har skrivit på gör att dom inte kan ifrågasätta nånting.
Citera
2022-11-19, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Transistorn? Visste inte att vi skrotade transistorn. Jag som trodde jag hade några miljarder sådana i min mobil. Måste vara féer som får den att funka.
Om man ersätter med något bättre så kan man givetvis skrota det gamla.
Men man glömmer inte på 50 år hur man gjorde.
Citera
2022-11-19, 17:24
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern

Om du menar Saturn V så ersatte man den med den överlägsna rymdfärjan.
Citera
2022-11-19, 17:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Vad har man glömt menar du? Exakt vilken teknologi eller specifik konstruktion skulle vi inte kunna bygga idag på precis samma sätt som i Apolloprogrammet?
Citera
2022-11-19, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad har man glömt menar du? Exakt vilken teknologi eller specifik konstruktion skulle vi inte kunna bygga idag på precis samma sätt som i Apolloprogrammet?
Fråga Don Petitt, det är han som påstår det.
Citera
2022-11-19, 17:51
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Påstod. Inte påstår. Påstod. Han gjorde den intervjun innan Artemisprogrammet ens fanns. Vi kan lika gärna åka tillbaks i tiden till 1981 och fråga Bill Gates om varför 640kb med RAM borde räcka till alla applikationer. Så vi frågar dig. Vad skrotades som inte finns idag?
Citera
2022-11-19, 17:51
Bannlyst
Här är citatet, alla får tolka det hur dom vill:

"Donald Pettit, NASA astronaut:*“I’d go to the moon in a nanosecond. The problem is we don’t have the technology to do that anymore. We used to but we destroyed that technology and it’s a painful process to build it back again.”

So, we are supposed to believe that NASA and the US government “destroyed” the most historic technology this planet and mankind has/had ever seen. Right…. And now we can’t go back because with our more advanced tech of today, we just can’t pull it off anymore….. Right…."
Citera
2022-11-19, 18:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Varför ska jag fråga någon helt annan? Jag frågade dig eftersom du påstår det här i tråden.
Men då har du inget svar antar jag?

Knappast första gången du är svarslös..
Citera
2022-11-19, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför ska jag fråga någon helt annan? Jag frågade dig eftersom du påstår det här i tråden.
Men då har du inget svar antar jag?

Knappast första gången du är svarslös..
Donald Pettit, NASA astronaut:*“I’d go to the moon in a nanosecond. The problem is we don’t have the technology to do that anymore. We used to but we destroyed that technology and it’s a painful process to build it back again.”

Glömt eller förstört, same shit
Citera
2022-11-19, 18:46
Medlem
Citat:
Donald Pettit, NASA astronaut:*“I’d go to the moon in a nanosecond. The problem is we don’t have the technology to do that anymore. We used to but we destroyed that technology and it’s a painful process to build it back again.”

Glömt eller förstört, same shit

Knappast glömt. Informationen finns kvar. Det är den specifika hårdvaran som saknas
Citera
2022-11-19, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Knappast glömt. Informationen finns kvar. Det är den specifika hårdvaran som saknas
Ja oavsett vad som kommer fram så GÅR det inte att motbevisa månlandningarna.

Om man skulle kunna ta närbilder på dom tomma landningsplatserna så skulle det heta typ "den kosmiska strålningen har förintat alla spår" och många hade köpt den förklaringen.............
Citera
2022-11-19, 19:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja oavsett vad som kommer fram så GÅR det inte att motbevisa månlandningarna.

Om man skulle kunna ta närbilder på dom tomma landningsplatserna så skulle det heta typ "den kosmiska strålningen har förintat alla spår" och många hade köpt den förklaringen.............

Det finns ju bildmaterial från 2011 där man ser de spåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in