2022-11-19, 15:50
Medlem
Fibonaccitals avatar
[quote=Anedin|82464396]
Citat:
Ursprungligen postat av Fredddan02
.

Jag hittar inte podden avsnitt 5

Är det någon som har lust att länka den här?

18/11/2022
Del 5: Det infekterade bråket

https://pod.space/forsvunnenfallettove/del-5-det-infekterade-braket
Citera
2022-11-19, 15:51
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag personligen skulle tro att det är tvärtom. JJ skyller på MH och menar kanske på att något hände medan JJ var på McD med grannen och köpte mat. Utan att vara expert (med andra ord, lita inte ett skit på vad jag säger) så får jag känslan att MH inte är av virket att skylla ifrån sig på samma sätt som JJ.

Håller fullständigt med, min magkänsla också.
Citera
2022-11-19, 15:56
Medlem
Nu när det säkert börjar gå att motbevisa. Polisen ser dom på övervakningskameror och kan säga till stor sannolikhet att de varit på brottsplatsen.Psyket börjar brytas ner på dom.Den versionen att Tove gått hem håller inte längre.Allt för att klara sig med minsta möjliga straff. Då är all lojalitet mellan de som bortblåst. Den ena bryter ihop, MH först vad det verkar. När Jj får vetskap om det måste hon ändra sin version för att komma undan. Då inser hon guldläget med att MH varit själv i lägenheten. Att då säga mordet skedde när hon var vid McDonalds är hennes bästa väg ut. De inser nog båda att forsla bort kroppen kommer de åka på. Men gör allt för att inte även bli fällda för mord.
Senast redigerad av Jesss1234 2022-11-19 kl. 16:00.
Citera
2022-11-19, 16:01
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Håller fullständigt med, min magkänsla också.

Håller med er. JJ kommer behöva ändra taktik och nu kommer hon behöva skylla ifrån sig.

Jävligt intressant hade det varit om någon ville vara snäll och bekräfta att JJ var på Dollar Store på morgonen. Hade jag bott i Vetlanda så hade jag tagit reda på det själv men nu gör jag inte det så jag vädjar till er som eventuellt såg henne där eller har kompisar som jobbade där den morgonen.
Citera
2022-11-19, 16:05
Medlem
VP har en artikel om den här omtalade samsittningen med NK från fallet i Skullaryd, Rullman säger att han regelmässigt godkänner samsittning "om det inte är alldeles märkvärdiga omständigheter. Det finns inget skäl att inte godkänna med en annan intagen med restriktioner", och att han "aldrig upplevt att samsittning har påverkat någon utredning negativt."

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-19/darfor-fick-tva-mordmisstankta-prata-med-varandra-i-haktet-8xJFz
Citera
2022-11-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Det finns många sätt att kommunicera med omvärlden som inte är ett "samtal".

Ja och det är lite det vi pratat om.
Citera
2022-11-19, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Jag tänker att samtal är ett samtal mellan 2 personer och ett röstmeddelanden eller ett sms är röstmeddelande eller sms
Men kan vara att jag (oxå) tänker fel.
Så även om man säger att Tove samtalat med någon så skulle det kunna varit aktivitet från hennes telefon även därefter

Precis så tänker jag också.
Därför blir det så luddigt när tex media skriver samtal då det skapar dessa onödiga spekulationer.
Media måste ju tänka på oss här inne som faktiskt jobbar som detektiven 24/7
Läs som ett stort skämt
Citera
2022-11-19, 16:13
Medlem
Jag tror såhär, JJ var också förtjust i TT pojkvän och när så A ringer upp TT och JJ får höra att det var han som ringde henne uppstår ett bråk, A har hållit sig i bakgrunden för han känner sig lite skyldig eftersom han ringde upp henne vilket utmynnade i ett större bråk. Svartsjuka alltså.
Citera
2022-11-19, 16:23
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Jag tror såhär, JJ var också förtjust i TT pojkvän och när så A ringer upp TT och JJ får höra att det var han som ringde henne uppstår ett bråk, A har hållit sig i bakgrunden för han känner sig lite skyldig eftersom han ringde upp henne vilket utmynnade i ett större bråk. Svartsjuka alltså.

Tror inte jag. Bråket började inne på Nöjet och TT och JJ hade en långvarig konflikt sedan länge.
Citera
2022-11-19, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20

Såklart... JJ önskade att det var hon som flyttat in hos AW och inte tvärtom...

Tanken på att TT skulle hem till sin AW blev för mycket för JJ, svartsjukan och vanmakten tog över... JJ såg AW som sin.... Därför mördar en ursinnig JJ TT i ren affekt och vansinne.
Citera
2022-11-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
VP har en artikel om den här omtalade samsittningen med NK från fallet i Skullaryd, Rullman säger att han regelmässigt godkänner samsittning "om det inte är alldeles märkvärdiga omständigheter. Det finns inget skäl att inte godkänna med en annan intagen med restriktioner", och att han "aldrig upplevt att samsittning har påverkat någon utredning negativt."

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-19/darfor-fick-tva-mordmisstankta-prata-med-varandra-i-haktet-8xJFz

Hoppsan! Så de fick alltså sitta tillsammans.
Läs och begrunda alla ni som raljerade över att detta var otänkbart osv.

Rullman godkänner alltså samsittning ”regelmässigt”.

”Trots att de satt häktade med restriktioner kunde de misstänkta kvinnorna för två olika mord på Höglandet sitta och prata med varandra utan bevakning. Kort därefter släpptes den ena kvinnan på fri fot.
– I mitt fall ansåg inte jag att det kunde påverka utredningen, säger en av åklagarna.”

Sanslöst naivt resonerande av Rullman. Bådar inte gott för utredningen med en sån vid rodret.

Edit: någon som tror att media skulle skriva om detta om det inte tagits upp i tråden?
Citera
2022-11-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Såklart... JJ önskade att det var hon som flyttat in hos AW och inte tvärtom...

Tanken på att TT skulle hem till sin AW blev för mycket för JJ, svartsjukan och vanmakten tog över... JJ såg AW som sin.... Därför mördar en ursinnig JJ TT i ren affekt och vansinne.

Yes!! Fy farao. Vilken människa. JJ har ju visat de tendenserna förut med att bränna sitt ex dörr, något sånt var det väl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in