2022-11-19, 15:22
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är förstås omöjligt att veta, det enda vi vet är att beviskraven är obefintliga och att det därför ofta inte går att svara på vilka som är skyldiga. Principen har varit att man ska fria i brist på bevis men nu har bevisbördan flyttats till försvaret, man måste bevisa sin oskuld.
Vad är det för dumheter? Alldeles självklart måste du på ett rimligt vis göra trovärdigt att du blivit utsatt för ett brott.

Varför, på allvar, inbillar sig folk att man kan få någon fälld för våldtäkt genom att ringa till snuten och påstå ”Hej, jag har blivit våldtagen. Hör av er när han sitter på kåken”?
Citera
2022-11-19, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Vad är det för dumheter? Alldeles självklart måste du på ett rimligt vis göra trovärdigt att du blivit utsatt för ett brott.

Det borde vara så men detta gäller inte längre för sexualmål i Sverige. Nu räcker en saga från kvinnan.
Citera
2022-11-19, 15:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Nu räknade jag upp andra kategorier män än de som begår uppsåtlig våldtäkt. De som inte skulle ha för avsikt att våldta men ignorerar signaler och "kör på". Det som samtyckeslagen avser att fånga upp.

Är ju samma män? Var är det för skillnad på att skita i vad hon vill och skita i vad hon vill? Och dessutom "kör på" hur länge? Tycker du det är våldtäkt som i tsen om han slutar så fort hon säger nej men det är våldtäkt ändå eftersom han inte hade samtycke innan till byte?

Citat:
Ja, det krävs lika mycket samtycke oavsett ställning. Helt riktigt och inte särskilt konstigt. Kan du nu visa något fall där någon blivit fälld för våldtäkt när denne bytte ställning?

Vid byte av ställning, nytt moment så svaret är nej du förstår inte samtyckeslagen. Bra då vet vi. Ja läs FUPar och läs på om lagen så du slipper sitta här och svamla.
Citera
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du kan ju börja med att läsa Thérèse Juels bok Dömda : om rättssäkerheten i Sverige:

https://www.akademibokhandeln.se/bok/domda-om-rattssakerheten-i-sverige/9789186293659
Om du vill ha sagt något som står i en bok kan det ju inte vara omöjligt att på några rader beskriva vad som sägs. Det blir ju lite dumt om du ber om bevis för att det finns en gud och jag försöker styrka detta med ”Börja med att läsa bibeln!”.
Citera
Medlem
Ett av de tio sexbudorden.

1. Du skall icke hava sex på fyllan.

Fyll gärna på med fler budord...
Citera
2022-11-19, 15:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Om du vill ha sagt något som står i en bok kan det ju inte vara omöjligt att på några rader beskriva vad som sägs. Det blir ju lite dumt om du ber om bevis för att det finns en gud och jag försöker styrka detta med ”Börja med att läsa bibeln!”.

Det finns hur många rättsfall som helst i boken. Bara att läsa. Du har uppenbarligen egna intressen att skydda och väljer att bortse från verkligheten. Tänk på att samtyckeslagen ännu inte var införd innan bokens skrevs, det har blivit ännu värre nu.
Citera
2022-11-19, 15:29
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
För att din argumentation ska bli någorlunda trovärdig behöver du nu visa exempel på när män blivit fällda för våldtäkt, för att de inte ”frågade om varenda jävla detalj”. Men eftersom det faktiskt aldrig har hänt så blir det självklart svårt att diskutera konkreta exempel.

Såg du inte SVT programmet?

Exemplet där var ju ganska utmärkt.

Mannen stoppade in ett finger i analen på kvinnan utan att fråga. Kvinnan tyckte det var skönt. Mannen hann åtminstone påbörja att stoppa in kuken i analen på kvinnan, hon sa sluta. Mannen slutade.

Mannen åtalades för våldtäkt.

Kan det bli mer tydligt än så?

Däremot om kvinnan stoppar in mannens kuk i munnen utan att fråga, då är det bara grönt ljus hela vägen eller?
Och om hon nu gör det, och mannen säger nej EFTER hon har stoppat in mannens kuk i munnen, är det då ok att kvinnan åtalas för våldtäkt? För det blir ju precis samma sak, bara att könsrollerna är ombytta.
Citera
2022-11-19, 15:35
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Ärligt talat har jag aldrig själv upplevt, eller någonsin överhuvudtaget hört talas om att en kvinna ber om lov för att ta sig rätten att ta på en man sexuellt:

Som exempelvis:

"Får jag ta på din penis nu?"
"Får jag runka din penis nu?"
"Får jag stoppa in din penis i munnen nu?"
"Får jag stoppa in din penis i min vagina nu?"

Däremot så måste mannen hela tiden då be om lov för allt han gör?

"Får jag ta på din vagina nu?"
"Får jag stoppa in ett finger i din vagina nu?"
"Får jag slicka din vagina nu?"
"Får jag stoppa in min penis i din vagina nu?"

Vem i helvete har sex på detta vis??? Det hade ju inte funkat, inte för mig i alla fall. Min kuk hade förblivit slak under hela denna utfrågning.

Varför inte likväl ta fram ett förtryckt frågeformulär?
Citera
2022-11-19, 15:36
Medlem
-Tesla-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ärligt talat har jag aldrig själv upplevt, eller någonsin överhuvudtaget hört talas om att en kvinna ber om lov för att ta sig rätten att ta på en man sexuellt:

Som exempelvis:

"Får jag ta på din penis nu?"
"Får jag runka din penis nu?"
"Får jag stoppa in din penis i munnen nu?"
"Får jag stoppa in din penis i min vagina nu?"

Däremot så måste mannen hela tiden då be om lov för allt han gör?

"Får jag ta på din vagina nu?"
"Får jag stoppa in ett finger i din vagina nu?"
"Får jag slicka din vagina nu?"
"Får jag stoppa in min penis i din vagina nu?"

Vem i helvete har sex på detta vis??? Det hade ju inte funkat, inte för mig i alla fall. Min kuk hade förblivit slak under hela denna utfrågning.

Varför inte likväl ta fram ett förtryckt frågeformulär?

Varför tror du det hette våldtäkt från början? Det krävdes våld..
Citera
2022-11-19, 15:37
Medlem
-Tesla-s avatar
Citat:

Varför, på allvar, inbillar sig folk att man kan få någon fälld för våldtäkt genom att ringa till snuten och påstå ”Hej, jag har blivit våldtagen. Hör av er när han sitter på kåken”?

För att det är så. Våldtäkt är det enda brottet i Sverige som inte kräver bevisning.
Citera
2022-11-19, 15:38
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Vid byte av ställning, nytt moment så svaret är nej du förstår inte samtyckeslagen. Bra då vet vi. Ja läs FUPar och läs på om lagen så du slipper sitta här och svamla.
Alldeles självklart, givetvis, behöver du samtycke helt oavsett vilken samlagsställning du befinner dig i med din partner. Det är inte konstigare än att du behöver medgivande från din polare att befinna dig i både vardagsrummet, hallen och köket när han bjuder hem dig på middag.

Och självklart får du problem om du stampar in i din polares sovrum om han protesterar. Alldeles trots att han bjudit hem dig på middag. Och det är inte helt jävla galet att din polare är okej med att du sitter i hans soffa i vardagsrummet, men vill att du ger fan i att klampa in i hans sovrum. Det innebär inte att du behöver skriva kontrakt med honom varje gång du lånar toaletten som han ger medgivande till.

Kan du nu visa något, ett enda, exempel på någon som blivit dömd för våldtäkt efter att ha struntat i att be om lov att byta samlagsställning? Annars börjar jag tro att din påstådda djupa förståelse för samtyckeslagen inte är särskilt djup.
Citera
2022-11-19, 15:40
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Är ju samma män? Var är det för skillnad på att skita i vad hon vill och skita i vad hon vill? Och dessutom "kör på" hur länge? Tycker du det är våldtäkt som i tsen om han slutar så fort hon säger nej men det är våldtäkt ändå eftersom han inte hade samtycke innan till byte?

Du vet väl skillnaden på uppsåt och grov oaktsamhet? Jag anser att byte av ställning där en ny öppning penetreras utan att fråga eller lyssna till signaler kan vara våldtäkt. Sex är en pågående aktivitet där man samspelar. Det begriper merparten av män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in