2022-11-19, 11:20
Bannlyst
Li Zifeng är en annan geolog som menar att månlandningarna var fejk, men allt han skrivit om det verkar vara på kinesiska.
Jag kan länka om du vill?
Citera
2022-11-19, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Li Zifeng är en annan geolog som menar att månlandningarna var fejk, men allt han skrivit om det verkar vara på kinesiska.
Jag kan länka om du vill?

Och vilket renommé och status har dessa ”dina” geologer inom sin bransch….? Låt mig gissa att de om de ens verkligen är relevanta geologer, är avdankade sådana som försöker få lite uppmärksamhet….

EDIT: Det verkar vara ytterst sparsamt med info om den göken på nätet, men som väntat verkar det vara bara ännu en knäppgök, om än med viss skolning. Men då han påstår att han kan välta omkull hela relativitetsteorin så ja, då krävs det genast mer än bara påståenden om man säger så…

Läs om stollen här…
https://min.news/en/tech/2367a7f260a31eafa8753e4db983d2de.html
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2022-11-19 kl. 13:03.
Citera
2022-11-19, 13:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Han är geolog.
Han tror inte på månlandningarna.
Han har gjort många videor om månstenarna.

Jag trodde du ville ha namnet på en geolog som menar att stenarna är plockade på jorden.
Missförstod jag dig?
Du skämtar inte?
Läs en gång till.
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag frågad efter någon geolog som har undersökt stenarna och som säger att de inte kommer från månen.
Du ger mig en en konspirationsfilm som gör en helt egen kryptisk tolkning.
Ge mig en direkt källa på att en geolog säger att stenarna inte kommer från månens yta. Alternativt en geolog som säger att det finns stenar på jorden med identiska egenskaper.
Du ger mig en länk till en sida som handlar om video?!

Vill bara kolla:
Är vi överens om att stenar som är plockade från månytan har unika egenskaper?
Du har inte klargjort om du accepterar detta faktum?
Citera
2022-11-19, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du skämtar inte?
Läs en gång till.

Du ger mig en länk till en sida som handlar om video?!

Vill bara kolla:
Är vi överens om att stenar som är plockade från månytan har unika egenskaper?
Du har inte klargjort om du accepterar detta faktum?
Jag tror inte dom är plockade på månytan.
Deras egenskaper är väldigt motstridiga om du frågar geologerna som undersökt dom (vilket visas med källhänvisningar i videon).
Citera
2022-11-19, 14:08
Medlem
swebarbs avatar
En astronaut på nasa hävdar att dom förstört teknologin att åka till månen och att skapa det igen skulle vara mycket svårt hävdar han, sant eller bullshit från nasa ?

https://t.me/RevealedEye/2554
Citera
2022-11-19, 14:13
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
En astronaut på nasa hävdar att dom förstört teknologin att åka till månen och att skapa det igen skulle vara mycket svårt hävdar han, sant eller bullshit från nasa ?

Samtidigt som det skryts om att teknologin att ta dem till månen på den tiden idag ryms i en miniräknare?
Citera
2022-11-19, 14:26
Bannlyst
Citat:

Den mänskliga civilisationens i SÄRKLASS största teknologiska bedrift, helt utan konkurrens.....och man skrotade den!
Citera
2022-11-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Samtidigt som det skryts om att teknologin att ta dem till månen på den tiden idag ryms i en miniräknare?

Nej, det handlar om själva datorkraften som behövdes. Stor skillnad.
Citera
2022-11-19, 14:47
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Nej, det handlar om själva datorkraften som behövdes. Stor skillnad.

Tack, bra sagt.

Så datorkraften finns, gånger en miljard.
Men att än en gång plinka ihop plåtlådorna som man själv förstört är skitjobbigt.

Tur att de får något så vansinnigt mycket pengar av skattebetalarna så de kanske kan lyckas igen en dag.
Men tror mer på Elon.
Citera
2022-11-19, 14:55
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Sant. De skrotade främst Saturn V och ersatte den med rymdfärjan. Men de har skapat teknologin igen. Och det var svårt. Men rymdfärjans efterföljare SLS skickade nyss Orion till månen och den är i omloppsbana där just precis nu.
Citera
2022-11-19, 14:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag tror inte dom är plockade på månytan.
Deras egenskaper är väldigt motstridiga om du frågar geologerna som undersökt dom (vilket visas med källhänvisningar i videon).
OK. Jag inser att jag aldrig kommer få ett svar med konkreta och direkta exempel på geologer som har undersökt månstenarna och efter det sagt att dessa inte kommer från månen (med motivation varför).

Istället får jag massa annat:
- Länk till video om månmeteoriter på Antarktis
- Länk till en diskussion om videoteknik
- Länk till obskyr video där en konspirationsteoretiker beskriver vad han tänker om vad geologer har sagt.
- Hänvisning till den falska "månstenen" i Amsterdam
- Etc Etc

Jag försökte i alla fall...
Citera
2022-11-19, 15:00
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Den mänskliga civilisationens i SÄRKLASS största teknologiska bedrift, helt utan konkurrens.....och man skrotade den!

Transistorn? Visste inte att vi skrotade transistorn. Jag som trodde jag hade några miljarder sådana i min mobil. Måste vara féer som får den att funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in