Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Det är inte årtalet som är det väsentliga, utan själva agerandet. USA skyddar sitt närområde, och nu gör Ryssland detsamma. Det ena är rätt, och det andra är fel?
Jag ser klara skillnader JFK hotade förmodligen Nikita med en invasion av Cuba om sovjet hade
placerat Kärnvapen på Cuba men lösningen skedde förhandlingsvägen.
Ryssarna däremot började invadera Ukraina i nån slags förebyggande syfte åtminstone som täckmantel.
För egentligen är dom inte ett skit oroliga för NATO varför skulle dom annars våga flytta resurser
från Kaliningrad till Ukraina om dom vore oroliga för att NATO skulle bryta avtal.
Nej dom verkliga skälen ligger i att vilja återupprätta Sovjet 2.0 och att komma över borr rättigheterna
i norra svarta havet efter gas samt ta kontrollen över Ukrainas hamnar så landet blir isolerat samt
att man då ännu lättare kan fortsätta att stjäla Ukrainas exportprodukter.
Det är där du finner anledningen till att mer än halva världen nu stödjer Ukraina i sin rätt att
försvara sitt land och jag är en av dom som stödjer oreserverat tills Ryssarna är ute ur Ukraina.
När landet väl är befriat kan vi börja titta på eventuella förhandlingar men då på rättvisa villkor.
Just nu finns det inga sådana möjligheter som jag ser det.