2022-11-19, 08:27
Medlem
Jag såg den... så har matriarkatet fått fäste.

Lika rätt till sex har aldrig varit mer avlägset för könen.
Citera
2022-11-19, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är överdrifter å det grövsta alltihop. De absolut flesta människor har inga problem med att kommunicera med varandra genom blickar, beröring, ord och sunt förnuft. De som har problem med kommunikation får helt enkelt lära sig vad de behöver fråga, och ställa dessa "tråkiga" frågor rakt ut. Klarar man inte detta gör man bäst i att avstå att ha sex med kvinnor som man inte befinner sig i en stabil relation med. För allas skull.

Det är ju så att även kvinnan kan ha problem med detta, vilket kan vilseleda en man.
Citera
2022-11-19, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
Problemet är väl att folk inte fattar att ons på fyllan är en dum idé, sex med en främling och alkoholpåverkad samtidigt? Vad kan gå fel... Nu är väl faran att det blir tragiska missförstånd snarare än regelrätta våldtäkter, men det borde inte komma som en överraskning för någon när de drar hem en främling de snackat lite med på en bar över x antal drinkar att det är riskfyllt beteende och att saker och ting kan gå fel. Du känner inte personen, vet inget om dens kroppsspråk, mentalitet eller hur väl personen tål alkohol eller om personen är ett psykfall... sluta vara idioter är nog vad advokaten menade, byt nummer med varandra och träffas över en kopp kaffe eller promenad nån dag senare och lär känna varandra innan ni hoppar i säng. En främling är ett hot tills motsatsen bevisats, något som höll våra förfäder vid liv från stenåldern fram tills idag. Vi borde ju bli smartare med tiden inte dummare.

Ja eller tvärtom, främlingar är inget hot, längre. Så sluta anta och agera mot det så kommer vi alla att leva i en bättre värld.

Jag har knullat över 100 kvinnor som varit främlingar några timmar innan akten i min ungdom - 2 var riktigt skumma men inte farliga. Resten var helt vanliga, underbara människor på sitt sätt.

Statistiskt sett är vi människor nästan oseparerbara från varandra pga. vi är så in i helvete lika. Ser man omgivningen så och inte som ett hot märker man ganska fort att omgivningen förändras, till det bättre.
Citera
2022-11-19, 08:43
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.
Tänk om man blev tvingad att godkänna med bank-id då?
Citera
2022-11-19, 08:45
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Ett bra alternativ är ju att ha dold kamera i lägenheten. Dels får man lite egenproducerad porr, och skulle kvinnan få för sig att dra en inför rätta så kan jag glatt visa upp videon i rättssalen.
Känns ju lagligt och så.
Citera
2022-11-19, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.
Fungerar inte eftersom folk ångrar sig...
Så det som började som ett samtycke kan ofta avslutas i våldtäkt - finns massor med domar på det.
Så ett kontrakt är inte vatten värt. Det är ju det som man försöker belysa här, att kvinnor inte är att lita på. De är villiga tills de ångrar sig och kommer på att de varit otrogna - då kommer våldtäktskortet som ett brev på popsten.
Citera
2022-11-19, 08:54
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Känns ju lagligt och så.

Jag har väl rätt att filma hur mycket jag vill i min egen lägenhet? Jag kanske vill dokumentera hur mina katter beter sig när jag är på jobbet. Eller se till att grannen som har min extranyckel inte går in och nallar godis.

Att sprida materialet utan samtycke skulle ju vara olagligt, men om jag har en kamera som kör 24/7 och nån brud vill hem till mig och knulla så gör jag mig väl knappast skyldig till brott om jag låter bli att stänga av kameran?
Citera
2022-11-19, 09:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Svaret är alltså nej, du har inget exempel på någon som blivit fälld för våldtäkt för att ha bytt ställning under ett samlag. Det var det enda jag frågade efter.

Alla samlag i Sverige faller under samtyckeslagen så alla fall, ja precis alla 300 om året är sådana så vad snömosar du om? Läs på istället för att sitta här och spy ur dig desinformation. Det är varje moment som gäller nu och inte samtyckande till att sex skall ske från början. Du har uppenbarligen inte ens förstått lagen.

Citat:
Med tanke på hur du uttrycker dig när du pratar om sex är det inte en skräll att du inte förstår poängen med samtyckeslagen. Sex är mellan två människor, inte mellan en man och en annan kropp, OK?

Det är bara det att du väcker vilddjuret i mig baby så jag måste klämma lite grrrrr...

Det är bara väldigt löjligt att man kan "råka" våldta någon men du är ju en kvinnogris så du får vara ärlig och säga att du njuter av makten, kunna hitta på en våldtäkt i efterhand är ett bra vapen mot män men tyvärr så skall inte en rättssäker demokrati fungera att varje man får sitta på knä framför kvinnotronen och hoppas på det bästa i lotteriet sex och samspel.
Citera
2022-11-19, 09:18
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Alla samlag i Sverige faller under samtyckeslagen så alla fall, ja precis alla 300 om året är sådana så vad snömosar du om?
Jag förstår. Du har alltså inte minsta bevis för att folk åker dit för våldtäkt när de bytt ställning.
Citera
2022-11-19, 09:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag förstår. Du har alltså inte minsta bevis för att folk åker dit för våldtäkt när de bytt ställning.

Tror du att din halmgubbe blir mer korrekt för att du upprepar den? Vet inte lilla bäsen hur samtyckeslagen fungerar så får du väl läsa på för jag tänker inte mata dig angående vad som är allmänkunskap.
Citera
2022-11-19, 09:37
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Advokaters uttalanden bör tas med en nypa salt eftersom de inte är opartiska. Därtill tjänar de sitt uppehälle på att få klienter friade och med hårdare bevisbörda är det svårare för dem att bli framgångsrika.

Som ett svar på ditt sista stycke: De flesta män skulle inte våldta men för ett litet och inte obetydligt antal störda män är den gamla lagstiftningen ett frikort.
Dumheter. Folk blev såklart dömda för våldtäkt innan ni feminister lyckades införa ansvarsfrihet och godtycklig omvänd bevisföring.
Citera
2022-11-19, 09:48
Medlem
QuadraticFormulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Ett bra alternativ är ju att ha dold kamera i lägenheten. Dels får man lite egenproducerad porr, och skulle kvinnan få för sig att dra en inför rätta så kan jag glatt visa upp videon i rättssalen.
Det är olagligt att spela in porr smyg så om du använder videon kommer du torska i senare rättegång. Röstinspelning är den lagliga lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in