2022-11-18, 23:56
Medlem
Lyssnat på podden, så bråket ska ha handlat om otrohet, om jag fattade det rätt så va det Toves bästa vän som anklagades och Tove försvarade henne mot JJ???
Kanske bästa vännen hon letade efter på Nöjet då?
Den bästa vännen har vi inget namn på eller? Hon kan ju inte må jättebra just nu kan man tänka sig.
P7an kan man få tag i den? Är det bara MH P7a som är klar?
Oj nu blev den 1000 frågor 🤷‍♀️🤦‍♀️
Citera
2022-11-18, 23:56
Medlem
Bara jag som hade relativt höga förväntningar på avsnitt 5 av podden men blev besviken? Tyckte det var rätt lama frågor de ställde vilket ledde till att det enda man egentligen fick veta var att JJ var/är en ”partyprinsessa”, ”TT var snäll”, ”JJ var rolig och spontan”.. När AN sedan intervjuar JJ’s ex så börjar han med att påstå att deras förhållande ska ha varit stormigt eller liknande (minns inte exakt ordval) men återigen det enda vi får reda på är att de gled isär efter sommaren och att de börjat gräla lite efter någon överraskningsfest? Om man utgår från att detta ex är samma ex som JJ enligt rykten ska ha berättat om den s.k misstänkta mordbranden för hade det ju varit spännande ifall AN ställt frågor även angående den biten. Men det kanske är att hoppas på för mycket, förstår på ett sätt att deras vänner och andra bekanta kanske inte vill sitta och svartmåla de inblandade för mycket.

Man fick ju iallafall höra svart på vitt att i Vetlanda sysslar ”alla” med droger och verkar ligga med varandra, haha.
Citera
2022-11-18, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Lyssnat på podden, så bråket ska ha handlat om otrohet, om jag fattade det rätt så va det Toves bästa vän som anklagades och Tove försvarade henne mot JJ???
Den bästa vännen har vi inget namn på eller? Hon kan ju inte må jättebra just nu kan man tänka sig.

Jag har hela tiden trott det handlat om något sådant. Att bli beskylld för otrohet kan göra att det flippar över helt och går överstyr.
Citera
2022-11-19, 00:00
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:

Johannas kommer på måndag. P7an får man ut annars skulle inte tidningarna ha den. Men vet inte hur. Men säkert någon som gör det efter helgen.
Bästa vännen inget namn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
För egen del tror jag inte att MH har gjort sig skyldig till mord. Det är jag inte övertygad om att åklagaren heller tror. Tror snarare att det ligger förhörs-taktiska skäl bakom mordanklagelsen på MH.
Jag håller med. Hon kommer vara desperat efter att motbevisa mordanklagelsen, vilket förhoppningsvis kommer leda till hon berättar sanningen. Tror fortfarande hon är involverad i att flytta kroppen. Tror dock det är Johanna som har styrt upp allting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ah jaha, kom just på en sak!
Kan det vara så att hon ”överfölls” vid dörren när hon SMSa AW och kom åt den funktionsknappen, då spelades det in ett röst SMS istället och det fick AW först morgonen efter då röst SMS ofta blir fördröjda.
NEJ!!
Finns ingen aktivitet gjord från Toves mobil efter kl 01,49, ENLIGT POLIS RICKARD FINNDAHL GROVA BROTT.
Citera
2022-11-19, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ah jaha, kom just på en sak!
Kan det vara så att hon ”överfölls” vid dörren när hon SMSa AW och kom åt den funktionsknappen, då spelades det in ett röst SMS istället och det fick AW först morgonen efter då röst SMS ofta blir fördröjda.

Det där har också slagit mig. Jag tror fortfarande på att det blev ett röstmeddelande av detta 0230 därav att de satte starten för första häktningen vid den tidpunkten också.
Citera
2022-11-19, 00:04
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
För egen del tror jag inte att MH har gjort sig skyldig till mord. Det är jag inte övertygad om att åklagaren heller tror. Tror snarare att det ligger förhörs-taktiska skäl bakom mordanklagelsen på MH.
Åklagaren hade inte kunnat begära fortsatt häktning på sannolika skäl för mord om han inte haft ordentligt under fötterna
Citera
2022-11-19, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Jag har hela tiden trott det handlat om något sådant. Att bli beskylld för otrohet kan göra att det flippar över helt och går överstyr.
Men de va inte TT som anklagades för otrohet utan hennes bästa vän? Eller hur tolkar ni det?
Dö för att försvara sin bästa väns hemliga kärleksaffärer liksom?
Citera
2022-11-19, 00:09
Medlem
Citat:
Men de va inte TT som anklagades för otrohet utan hennes bästa vän? Eller hur tolkar ni det?
Dö för att försvara sin bästa väns hemliga kärleksaffärer liksom?

Som jag förstod det så hade de båda anklagat varandra.
Citera
2022-11-19, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Åklagaren hade inte kunnat begära fortsatt häktning på sannolika skäl för mord om han inte haft ordentligt under fötterna

Är det ord mot ord så har åklagaren det. Då kan dom ändå häkta för mord i detta läget. Se vad som är sant eller inte, de får visa sig sen
Citera
2022-11-19, 00:11
Medlem
Från P4 Jönköping:
…men att alla tre gick hem till kompisen för att prata ut… (måste vara jjs lgh)
….lade sig för att vila… (säger inget om att sova i hela referatet)
….utan att tt efter ett tag lämnade lägenheten (måsta ha varit vaken för att notera det)
….däremot säger kvinnan i utredningen (mh) att kompisen betett sig konstigt dagen efter och att hon tror att kompisen kan ha med Ts död att göra. (Att säga så förutsätter att hon vet att tt är död. Och när fick hon reda på det och av vem?)

Det nyhetsuppläsaren löser upp är ju ett referat och det kan vara justerat för att passa som en uppläst nyhet?
Senast redigerad av Sirius12 2022-11-19 kl. 00:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in