2022-11-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Från start var det väl att JJ & MH sagt att TT lämnat dom vid den tiden för att åka hem?
De gick till McD's 2:45, så smällar måste ha hörts innan dess.
Det måste ha varit tidigare som de hörde ljuden då? Kanske närmare 2:15?
Citera
2022-11-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Som sagt av vittnen o döma så var MH aldrig riktigt full när hon kom hem efter utekvällar.....o JJ skulle väl köpa mat åt två personer....(vet att hon kom ut med lite mat visserligen).....Varför vände JJ upp till lägenheten efter att hon stött på Grannen.....troligen för o säga ngt till MH....tänker jag...

Ja för att prata med MH samt för att hämta TTs mobil........
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hur fick du det till att pojkvännen är skyldig?
Jag hade hört fel
Inget är sagt om att det skedde i bostaden
Det är visst Maja som öppnat sig och hon säger att JJ är skyldig
Det var ren sarkasm från min sida. Jag ber om ursäkt.
Citera
Medlem
Alonens avatar
Undras om inte Maja deckade i soffan.

tt å jj ryker ihop ordentligt.

jj (1.80, hästtjej, urstark) sitter på tt (1.60) och stryper henne och bankar tt-s huvud i golvet mh ligger avsmäld i soffan märker ingenting.

jj slänger upp liket på axeln, kör ut henne i djupa skogarna - som hon känner väl.

Obs, en av mina spekulationer…
Citera
2022-11-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Från start var det väl att JJ & MH sagt att TT lämnat dom vid den tiden för att åka hem?
03-tiden var det sagt i början av tråden
Det var oxå en av de första ”luckorna”
Media gick ut med , och att en granne sett att Toves cykel stod kvar vid 04-tiden vilket tydde på att hon inte kunde ha cyklat hem vid 03-tiden
Citera
2022-11-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
. Ja troligtvis lär hon skylla på det att hon var däckad
Jag tror att båda är skyldiga sen exakt vem som gjort vad lär nog komma fram

Jag tror också att båda är lika delaktiga i det hela , klart att det börjar skyllas på varandra dom tror väl att det fortfarande fungerar…. Samförstånd….
Citera
2022-11-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen

jj (1.80, hästtjej, urstark) sitter på tt (1.60) och stryper henne och bankar tt-s huvud i golvet mh ligger avsmäld i soffan märker ingenting.

Möjligen så ja, då kanske JJ också manipulerade MH för att hjälpa henne att täcka över brottet och fick höra vad hon skulle säga och hon höll nästan fast vid planen men för att slippa involvera sig fick hon försöka flytta över misstanken på JJ.
Citera
2022-11-18, 23:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

jj slänger upp liket på axeln, kör ut henne i djupa skogarna - som hon känner väl.

Slänger upp liket på axeln ... Det låter mer som om du beskriver Jason Voorhees.

Tror du överskattar styrkan hos 180 centimeter långa hästtjejer.

Men vad vet jag, har bara träffat några stycken ...

Men ja, någon slags kamp med strypning inblandad kan det ha varit, med tanke på dunsarna.

Eller var det smällar i förtvivlan och panik efteråt?
Citera
2022-11-18, 23:05
Medlem
Rickard Finndahl, chef för grova brott på Höglandet, säger att det senaste samtalet på Toves mobiltelefon är från klockan 01.48.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2BpwXa/tove-fallet-ena-kvinnan-skyller-pa-den-andra

Så samtalet som det pratats om sedan dag typ 1 om att pojkvännen mottagit samtal 02:30 är numera inte sant? Har man uppfattat det rätt då?
Citera
2022-11-18, 23:06
Medlem
Citat:

Man slänger inte bara upp en helt lealös kropp på axeln och sedan en bra bit ute i skogen. De måste ha varit två helt enkelt.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nja, livstids ska var livstid. Without perole... d.v.s kommer aldrig ut igen.

Dödsstraff - nej. Det är för enkelt. Ett skott sedan borta.

De ska lida, ångra, botgöra, typ efter 50+ innan vi släpper ut svinen på våra gator!

De ska inte döda, mörda mera!

För egen del tror jag inte att MH har gjort sig skyldig till mord. Det är jag inte övertygad om att åklagaren heller tror. Tror snarare att det ligger förhörs-taktiska skäl bakom mordanklagelsen på MH.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Som sagt av vittnen o döma så var MH aldrig riktigt full när hon kom hem efter utekvällar.....o JJ skulle väl köpa mat åt två personer....(vet att hon kom ut med lite mat visserligen).....Varför vände JJ upp till lägenheten efter att hon stött på Grannen.....troligen för o säga ngt till MH....tänker jag...

Kanske för att försäkra sig om att MH sov väldigt hårt fortfarande? Har väldigt svårt att tro att MH lugnt och fint satt kvar hemma hos JJ med en död person medans hon åkte till donken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in