2022-11-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och trots Ukrainas avsaknad av flotta så lyckas rysspacket ändå smygröka ner sitt flaggskepp Moskva till botten.
Visst är dom fantastiska dom ryska mongona?

Det sjönk på grund av en storm.
Citera
2022-11-18, 23:37
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Sök på Pandora Papers så får du träff på Zelensky, antingen har han investerat bra med en enorm avkastning eller så kanske han är lite kleptoman.
Jag sökte på det och hittade det här:
State news agency Tass did not name any of the Russians implicated. The RIA state news wire focused its report about the documents on a political foe of Putin, Ukrainian President Volodymyr Zelensky. (The Pandora Papers revealed that Zelensky transferred his stake in a secret offshore company shortly before he won the 2019 election. Zelensky did not respond to ICIJ requests for comment.)

https://www.washingtonpost.com/business/2021/10/03/pandora-papers-world-reaction/

Nu har du nog hittat på igen eller då kan det vara dina telegramkällor som ljuger.
Citera
2022-11-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Absolut, och jag hoppas på att Sverige redan börjat utbilda ukrainarna på Archer-systemet. Dessutom måste logistik och inte minst undehåll förberedas. Dessutom skickar svensk vinterutrustning och luftvärn som Ukraina behöveroch paketet som helhet är stort med tanke på att det kommit ifrån lilla Sverige. Så jag är mest sur för att Kristersson var så kaxig emot Hultkvist, innan valet.

Slava Ukraini!

Uffe väntar tills kappan vänder med vinden.
Så även när det gäller stödet till Ukraina.
Citera
2022-11-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det sjönk på grund av en storm.

Oj då. Vilken typiskt dålig otur orcherna har...
Citera
2022-11-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och trots Ukrainas avsaknad av flotta så lyckas rysspacket ändå smygröka ner sitt flaggskepp Moskva till botten.
Visst är dom fantastiska dom ryska mongona?
Oslagbart fantastiska ja! Imponerande fantastiska till och med! Att lyckas vara så självdestruktiv kräver fokus och kontroll utav en annan värld. Att lyckas få en taskigt tillverkad bulgarisk marlboro att förgöra en halv flotta är inget annat än imponerande.
Ukraina borde satsa mer på tobaksbranchen istället för de imaginära kärnvapnen som ryss-aset påstår att de utvecklar. Ryssland är ett imponerande knyte utav innovativ värdelöshet, det kan vi slå fast
Citera
2022-11-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Absolut, och jag hoppas på att Sverige redan börjat utbilda ukrainarna på Archer-systemet. Dessutom måste logistik och inte minst undehåll förberedas. Dessutom skickar svensk vinterutrustning och luftvärn som Ukraina behöveroch paketet som helhet är stort med tanke på att det kommit ifrån lilla Sverige. Så jag är mest sur för att Kristersson var så kaxig emot Hultkvist, innan valet.

Slava Ukraini!
Förstår dig men tror att det är lite tidigt att begära ett tillkännagivande av att vi skickar Archersystemen just nu när de precis tillträtt, ifall de inte skickat några efter vintern så håller jag med dig om att han borde hållit käften. Tyvärr alldeles för vanligt med påhopp och personangrepp från politiker från alla partier nuförtiden, irriterar mig så inuti helvete
Citera
2022-11-18, 23:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Tvättbjörnarna beväpnar sig för att befria tvättbjörns-krigsfångarna.
https://twitter.com/JohnB_Schneider/status/1593416214021382145
Citera
2022-11-18, 23:45
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Ja, såklart man väljer välfärd framför korruption och fattigdom?
men då det ju girighet och snikenhet som driver Zelenskyj och co....
Citera
2022-11-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Frihet och rättighet kallas det. Du måste hålla dig till de rätta orden om du skall beskriva orsaker och bli förstådd. Zelensky är driven utav en fanatisk vilja till att låta ukrainas folk få lov att välja SJÄLVA. En förbannat bra karl även om även han är lite storkäftad emellanåt. Det har man såklart förståelse för eftersom att han i stunden behöver avvärja ryss-aset som våldtar hans land, samtidigt som han skall agera politiker. En mycket skicklig man på sitt yrkesutövande
Citera
2022-11-19, 00:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Jobbigt att bo i skyttegravar när de fylls med regnvatten: https://twitter.com/antiputler_news/status/1593592489952378881
Citera
2022-11-19, 00:05
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
girighet skulle man vilja höra mer om
Citera
2022-11-19, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
girighet skulle man vilja höra mer om
Ja, och framförallt definitionen utav sådan som herr Tammer påpekar. Verkar inte vara det minsta girigt att Ryssland lite sådär plötsligt annekterar mer land än de kan sköta om, men dock är det enligt hans(Tammers) utsago förbannat girigt att försvara sitt land gentemot sådant.
Jag skulle också vilja höra lite mer utav denna förklaring gällande girighet från denna tankevurpa till person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in