2022-11-18, 21:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Varför ser man då till att man får ytterligare hundratals mil med Natogräns och dessutom blir helt inlåsta i Östersjön?

Sea of NATO. Kan tänka mig att det retar gallfeber på ryssen. Kanske dags för dem att tänka om lite? Fast jag tror det är en omöjlighet tills motsatsen är bevisad.
Citera
2022-11-18, 22:00
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har du källor på att han har ett hus i Florida för 350 miljoner? Har för mig att jag läst att hans förmögenhet ligger på runt 40 miljjoner, om det är i dollar eller kronor vet jag inte.

Sök på Pandora Papers så får du träff på Zelensky, antingen har han investerat bra med en enorm avkastning eller så kanske han är lite kleptoman.
Citera
2022-11-18, 22:01
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Och dina källor är Facebook kommentarer?

Passade det inte in i din PK bubbla så kolla på Pandora Papers och du finner din hjälte .
Citera
2022-11-18, 22:01
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Hur känns det att vara b-ö-g?

Ni ryssar är roliga, pratar om bögar hela tiden. Sen så fort ni hamnar i en skyttegrav men en annan kille, vad hittar ni ryssar på då?
Citera
2022-11-18, 22:02
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Sök på Pandora Papers så får du träff på Zelensky, antingen har han investerat bra med en enorm avkastning eller så kanske han är lite kleptoman.

Forbes har räknat ut att han är god för 20-30 milj $ så dina siffror stämmer inte, de visade sig vara falska för länge sedan. Källkritik verkar du immun emot. Forbes är en bra källa..
Citera
2022-11-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ja är det inte underligt hur en president sen 2019 med en årslön på 7,8 miljoner kan ha villa i Italien för 55 miljoner och en i Florida på 350 miljoner + x antal hundramiljoner dollar i förmögenhet, har han varit så framgångsrik med at spela piano med petter-nicklas tro.

Putin är nog ännu bättre på spela piano med sin Petter-Nicklas då , han är ju ännu rikare !!
Citera
2022-11-18, 22:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Njae, jag vill ha en källa presenterad för mig. Om någon lägger ut ett påstående utan en källa så åligger det den personen att ge en källa för sitt påstående. Det är inte jag som ska behöva leta upp sanningshalten i det. Och lägger man inte ut en källa så är det inget jag behöver bry mig om utan kan sortera under fake news facket. Appropå pandora:

https://www.politifact.com/factchecks/2022/jul/21/facebook-posts/theres-no-evidence-ukraines-president-has-net-wort/
Citera
2022-11-18, 22:05
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Du menar att han var korrupt som TV-personlighet?
För detta gäller ju innan han valdes till president.
Han har säkert flytt skatter men finns det något olagligt belagt menar du?
Citera
2022-11-18, 22:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ja är det inte underligt hur en president sen 2019 med en årslön på 7,8 miljoner kan ha villa i Italien för 55 miljoner och en i Florida på 350 miljoner + x antal hundramiljoner dollar i förmögenhet, har han varit så framgångsrik med at spela piano med petter-nicklas tro.
Citat:
Har du källor på att han har ett hus i Florida för 350 miljoner? Har för mig att jag läst att hans förmögenhet ligger på runt 40 miljjoner, om det är i dollar eller kronor vet jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Och dina källor är Facebook kommentarer?

Ryska trollögner igen. Ursprungskällan till denna lögn verkar dessutom vara den ryska staten:

Citat:
"A now-deleted Facebook post shared the claim that Ukraine President Zelenskyy owned a $35 million home in Florida among several other assets. The claim appears to have originated from a Russian-backed source, and no other corroborating evidence for the claim could be found."
Citat:
"The earliest mention of the claim we could find on the internet was from a post on Feb. 23, 2022, on a website called EPrimeFeed. The site appears to only publish posts written by anonymous authors, and the claim was published the day before Russia’s invasion of Ukraine.

The post only cites the Nezygar channel on the messaging app Telegram as the source of the claim and offers no other evidence to corroborate the allegation. A 2018 investigation by the investigative journalism site Proekt found the Nezygar channel was controlled by the Russian government."
Citat:
"We rate this claim False."
Citat:
https://www.politifact.com/factchecks/2022/may/02/facebook-posts/no-proof-ukraine-president-zelenskyy-owns-35-milli/
Senast redigerad av -Info- 2022-11-18 kl. 22:10.
Citera
2022-11-18, 22:09
Medlem
Citat:

Jag vet en dam som hade ett hus värt 1,000 miljoner - det kanske var värt mer men hon (Diana) sålde detta hus till Hufvudstaden för 1,000 miljoner kronor dvs 1 miljarde - men hennes man hade bara betalat en bråkdel av detta (1932)

Så värde o vad man betalat är helt olika - kungen äger massa hus som han inte har betalat en enda jävla krona för men dom är värda jävligt mycket pengar - hur har han haft råd med detta redan som ung?
Citera
2022-11-18, 22:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
URK skjuter ihjäl 11 ryska POW som ligger på marken face down. URKarna var inte maskerade så de går en mörk framtid till mötes.

https://twitter.com/AyazK100/status/1593603844071911424

Det där kommer nog att utredas, men om en ryss öppnar eld vid en kapitulation så är det krig som råder och det är ok att eliminera fienden. Är det ett krigsbrott så kommer det att utredas som ett krigsbrott. Rent spontant tycker jag inte att det är det. Men vad vet jag?
Citera
2022-11-18, 22:12
Medlem
Citat:
Det där kommer nog att utredas, men om en ryss öppnar eld vid en kapitulation så är det krig som råder och det är ok att eliminera fienden. Är det ett krigsbrott så kommer det att utredas som ett krigsbrott. Rent spontant tycker jag inte att det är det. Men vad vet jag?
LMG skytten hade inte så mycket val mer än att öppna eld. 1 Ukrainare död och 2 skadade tydligen trots det, pga av ryssen som inte hade vett att ge upp.

De på marken var inte visiterade eller säkrade så de var fortfarande fiender. Ser inte något fel i situationen, det var ryssen som indirekt dödade de på marken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in