2022-11-18, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Hur tycker du marken ser ut under fönstret? Enligt din festliga ritning skulle kroppen landat på något som ser ut som asfalt, åtminstone inte gräs.

Alltså, det är fortfarande en helt galen teori.

https://i.imgur.com/igvScPc.png

Ja det ser ut att vara asfalt/cement under brandstegen men på gaveln är det väl också fönster och där ser det ut att vara gräs?

Jag har takcupa på min 1 1/2 villa och då jag renoverade toan uppe där vi har takcupa så skickade jag ut badkaret via fönstret som iof är ett 90x90 cm fönster mot brandstegen sedan gick jag upp i brandstegen och knuffade badkaret på sidan om stegen så de inte hamnade på altanen med trätrall och trästaket/räcke utan ner på gräsmattan. Vilket kunnat funka fint här också men blir skeptisk till de i detta fallet då det verkar vara asfalt som skulle gett skador på kroppen så blod mm synts på asfalten, om inte regnet lyckades skölja bort ev blod?
Citera
2022-11-18, 11:46
Medlem
[quote=Zum3x|82265887]Varför tar man då vägen mot Nydala (biltema)? Misstänker man tar den för att undvika åka genom centrum med en död kropp och större chans vittnen ser dom i bil som sett dom festat innan. Därefter fortsätter de västerleden runt ner mot södra Vetlanda mot pappans fastighet, här känner JJ till området väl från ungdomen och från när hon varit ute med sina hästar, det vill säga att hon tror sig veta var man inte hittar något i första taget och ställen ingen annan känner till.

Som jag sade.

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-misstankta-kvinnan-brukade-rida-vid-skogen-dar-tove-hittades/
Citera
2022-11-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
I Blekingefallet (Mikael) Bars han ut av två klenisar i två resväskor, d.v.s. styckad.
Ingen hade hört ett ljud från styckningen som skede i badrummet.

Bara egna teorier:

Dunsarna behöver inte nödvändigtvis ha med mordet att göra, utan en ev. styckning/hantering av kvarlevor. Dock bör ev. styckning skett i badrummet.

Någon var ju kvar i lgh verkar det som medan JJ var på McD för att sen köra/åka hemifrån vid ca 03.45. Som jag sagt tidigare.. kanske M.H eller någon annan utförde styckning

Att kroppen hittats behöver inte betyda den var hel/i ett stycke. Därav ingen märkt att en kropp förts ut från bostaden.

Lite risky att bära ut en hel kropp mitt i natten. Någon borde varar vaken i huset efter festen.. alla fönster på framsidan.

Finns inget som tyder på styckning, något skulle ha antytts om de hittade olika kroppsdelar. Det är ovanligt med styckning. Absolut händer det men inte ofta. Två tonårstjejer tror jag inte skulle komma på den idén. Det är otroligt svårt att få bort allt blod även om ett rum ser rent ut så finns avancerade tekniker. Då skulle de ha varit betydligt mer säkra på brottet. Jag är relativt säker på att de bara bar ut henne
Citera
2022-11-18, 11:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Kan det verkligen vara korrekt, tänk ?
Jag har ingen aning om jag "tänkt rätt", så du får gärna formulera motargument.
Citera
2022-11-18, 11:53
Medlem
Sveppss avatar
Fick en tanke här efter någons kommentar om att själva bilfärden (Storgatan-fyndplats-Vetlanda) tog lång tid. Finns det karta som visar var kroppen hittades.

Jag tänker så här. De kör först mot Biltema där de stänger av mobilen vänder i rondellen och åker (fort) mot platsen. Kör in den lilla vägen (den JJ känner väl till) snabbt ut med kroppen, in i bilen igen. De vill inte stå på vägen, bilen är väldigt synlig där och bort vill man. Men istället för att åka direkt hem så fortsätter de åka (öster?) och gör sig av med telefon och annat löst som inte hittades vid kroppen. Vi vet att telefonen är inte hittat men vad mer kan det vara? Jacka, handväska, skor, nycklar, plånbok?

De tänker som så…ok hon kommer hittas och vårt DNA med men det går att förklara med att hon gick hem med dem. Men varför skulle deras fingeravtryck mm finnas överallt på hennes tillhörigheter, så kan man tänka när man beslutar sig för att dumpa hennes tillhörigheter långt ifrån kroppen.

Har vi en karta så kan vi försöka (med hjälp av klockslag) klura ut hur rutten såg ut.
Citera
2022-11-18, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Fick en tanke här efter någons kommentar om att själva bilfärden (Storgatan-fyndplats-Vetlanda) tog lång tid. Finns det karta som visar var kroppen hittades.

Jag tänker så här. De kör först mot Biltema där de stänger av mobilen vänder i rondellen och åker (fort) mot platsen. Kör in den lilla vägen (den JJ känner väl till) snabbt ut med kroppen, in i bilen igen. De vill inte stå på vägen, bilen är väldigt synlig där och bort vill man. Men istället för att åka direkt hem så fortsätter de åka (öster?) och gör sig av med telefon och annat löst som inte hittades vid kroppen. Vi vet att telefonen är inte hittat men vad mer kan det vara? Jacka, handväska, skor, nycklar, plånbok?

De tänker som så…ok hon kommer hittas och vårt DNA med men det går att förklara med att hon gick hem med dem. Men varför skulle deras fingeravtryck mm finnas överallt på hennes tillhörigheter, så kan man tänka när man beslutar sig för att dumpa hennes tillhörigheter långt ifrån kroppen.

Har vi en karta så kan vi försöka (med hjälp av klockslag) klura ut hur rutten såg ut.

Det enda vi vet är att de fångats på övervakningskameror påväg till och från skogen med två timmars mellanrum. Polisen hade säkert mer uppgifter från tex mobilmaster och kan därigenom ha en aning om vart sakerna finns. Därför tex de beslutade att tömma en damm i anslutning
Citera
2022-11-18, 12:07
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Någon som hört podden än? Har inte sett att den kommit ut men kanske någon med förhandslyssning eller så? Man får höra mycket från vänner och ex i den.

Varför har ingen talat om vem exet är de gjorde slut i april i år?
Citera
2022-11-18, 12:13
Medlem
Nu finns det nytt avsnitt på Nauido appen. Jag har tyvärr inte gratis tillgång till den längre så får vänta in när det släpps på övriga.
Citera
2022-11-18, 12:13
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön

Därför att ingen har vetat om ett ex. Sägs det i podden? Jag kan inte hitta avsnitt 5.
Citera
2022-11-18, 12:14
Medlem
Citat:

Jag har bland annat gjort det.
Citera
2022-11-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ja märkligt! Alla andra i Vetlanda har ju varit på tapeten här inne, t.om så att åklagare och polis tröttnat på rykten om folk
Citera
2022-11-18, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nu finns det nytt avsnitt på Nauido appen. Jag har tyvärr inte gratis tillgång till den längre så får vänta in när det släpps på övriga.
När blir de tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in