2022-11-18, 19:20
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuciusDecman
Det är för sitt eget bästa att man håller test om man kommer från Vetlanda.

Låter förfärligt tror du överdriver eller skojar.
Citera
2022-11-18, 19:23
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Inte oväntat, Leif GW Persson sa ju det tidigare att så kommer de förmodligen göra. Skylla på varandra. Fegt! Jag tror inte ett enda ord på att Maja sov när Tove blev misshandlad och mördad i lägenheten.

Nja skyller hon på JJ egentligen ?

Hon sa väl bara att hon verkade konstig dagen efter ?

Ja sen sa hon kanske även att hon kunde tänka sig att JJ var inblandad ?

Eller hur var det ;-) måste lyssna igen
Citera
2022-11-18, 19:23
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Vetlandabor är vad dom är.
Liselotts mördare Al*an var ju Timråbo.

Ja du ser. Oavsett var du är född eller växte upp någonstans. Så kan det gå oerhört fel.
Oavsett om du heter A*llan, Jo*hanna eller kanske M*aja
Idioter mäts inte efter ursprung utan efter handlingar .

Oavsett så är straffen dessa kommer få alldeles för låga... jag skulle vilja använda den där äckliga fetknoppen i Timrå som en mänskligmåltavla för sportskyttar.
Citera
2022-11-18, 19:24
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Inte oväntat, Leif GW Persson sa ju det tidigare att så kommer de förmodligen göra. Skylla på varandra. Fegt! Jag tror inte ett enda ord på att Maja sov när Tove blev misshandlad och mördad i lägenheten.
Vad jag menade var oväntat var att de var MH som skyllde på JJ. Jag hade trott att det skulle bli tvärtom...
Sen, även om jag inte tror det, så Finns det faktiskt en möjlighet att MH kan sovit igenom det. Har själv lyckats sova igenom en hel del liv. Men då måste hon ha varit rejält berusad.
Som sagt... Tror ju inte riktigt på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Ni tror inte att de höga dunsarna p sparkarna i vägg,dörr talar för att det hände innan donkenbesöket?

Självklart. Finns knappast något annat än att båda varit delaktiga.
Men jag tror att hon kommer hävda att hon levde när dem åkte och att hon supersmart sopade igen spåret genom att säga att hennes fulla kompis ramlade

Dem fattar inte att dem inte har en chans att komma undan. Ingen av dem
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Stämmer
Röstmeddelanden måste det ju vara
Är inte röstmeddelanden också ett samtal? Fast med en telefonsvarare?
Citera
2022-11-18, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Jag har propagerat i tråden för att det är en smal sak för de båda misstänkta att bära ut Tove i trappen och till bilen osv men att JJ skulle klara det själv utan att märkas är jag inte lika säker på. Tror fortfarande de gjort det i samförstånd, kanske att den ena varit mera drivande och den andra mest "hjälpt till" men har svårt att se hur hon skulle gjort det ensam.

MH säger att hon låg och sov.
JJ säger att hennes vän låg och sov.

Jag säger att JJ har haft mer än svårt för att handskas med sanningar, som det ser ut.
Vi får helt enkelt vänta och se huruvida någon av dessa två har rätt i sina påståenden.
Citera
2022-11-18, 19:25
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ja där hade ju GW fullständigt rätt, att det är så det brukar se ut, att man börjar skylla på varandra.
Nu tror jag ju att det är rätt tveksamt att den ena MGM lyckats sova sig igenom ett mord med tillhörande dunsar som grannarna har reagerat på.
Nåja, vad blir svaret från den andra MGM är ju frågan..
Citera
2022-11-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semesteravel
Vid assistentmordet i Trollhättan sov den andra assistenten igenom mordet på sin kollega. Han hade tagit sömntabletter. Alkohol kan ju ha samma effekt så det är iaf inte orimligt att hon faktiskt talar sanning. Och att JJs utsaga till grannen därmed är halvsanning. Vilket jag förstått det som att lögner ofta brukar vara i såna här fall. Man justerar bara det man behöver.

Tänkte faktiskt på just Trollhättan. Jag kan sova igenom ett världskrig .. nästan.
Citera
2022-11-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirius12
Är inte röstmeddelanden också ett samtal? Fast med en telefonsvarare?
Jo absolut
Men det jag svarade på var delvis att det måste vara svårt att låta naturlig om man är hotad
Om det nu är så att pojkvännen hörde röstmeddelanden dagen efter och att han genast blev orolig så kan hon ju inte låtit naturlig
Vet inte hur man definierar röstmeddelanden
Men känns som samtal är något som förs mellan minst 2 personer och inte intalat meddelande
Citera
2022-11-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Oavsett så är straffen dessa kommer få alldeles för låga... jag skulle vilja använda den där äckliga fetknoppen i Timrå som en mänskligmåltavla för sportskyttar.

Nu är ju inte detta trådens ämne, även om jag förstår din frustration.
Jag tror absolut att straffen kan bli höga. Nu när rabatten sedan en tid tillbaka är borta.

Åter till tråden:
Där jag fortfarande tror att fröken Ja*sson varit den drivande
Citera
2022-11-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Exakt det tror jag också. Hon kommer hävda att hon var död eller rentav borta när hon kom hem

Vad jag inte tror att polisen har tillkännagett ännu är dem fastnat på bild 2ggr med bilen efter det. Dem lägger inte ut alla korten direkt utan vill att dem ska trassla in sig så mycket som möjligt så att det till slut blir ohållbart.

Att bilen fastnat på bild har media skrivit om, vilket J och M har tillgång till.

Det är inte bara anhöriga och allmänheten (som hänger ut folk) som Rickard Finndahl och Rullman tar hänsyn till när dom väljer att släppa på sekretessen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in