2022-11-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
En kvalificerad gissning är att J hävdar motsvarande, att M och T hamnade i bråk.

J kommer säkert hävda det hände när hon var på donken, allt för att slippa ta på sig mord.
Citera
2022-11-18, 19:01
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Fast hon har ju nekat de har något med det att göra så det tror jag inte.
Hon har nekat till att Hon har nåt med det att göra. Så det är inte helt otänkbart att hon sagt det från start...
Citera
2022-11-18, 19:02
Avstängd
JJ har guldläge. Säg att TT levde när hon åkte till donk3n och var död när hon kom tbx. Mh hotar jj med att hon kommer råka ut för samma sak ifall hon inte hjälper till
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det här är ju inte "vid ett tillfälle" utan MH har med stor sannolikhet skyllt på JJ från första förhöret.

Så tänker jag med. MH verkar sitta där hon gör för hon ”sov” hos JJ och att det då för polisen blir osannolikt att hon inte har med brottet att göra

Understryker att jag inte menar att MH är oskyldig MEN hennes story stämmer med den som JJ lämnar till grannen; att hon sov. Håller hon fortsatt fast vid den och det inte finns teknisk bevisning eller IT forensisk bevisning mot henne … så.
Citera
Medlem
Nu till det som tråden handlar om.

Enligt dokumenten i sammanfattningen(P7 förordningen) så ska beslut lämnas in senast dessa datum:
MH 18Nov(idag), vilket dom gjort och därmed har dessa nya uppgifter kommit.
JJ 21Nov(mån), vilket gjort att vi inte fått höra något från henne ännu.

Känns väldigt fel att folk börjar skrika rakt ut att nu har MH börjat öppna upp och skyller allt på JJ. Och att JJ är helt tyst och bara tiger. Vilket är direkt fel att göra då JJs beslut inte är taget så är det ingen mer än läkaren som vet vad JJ sagt och inte sagt.

Vad jag kunnat läsa mig till så ska tydligen beslutet från läkarens P7 rapport gå raka vägen till domstolen då det enbart är till för att domstolen ska veta hur läkaren tycker att påföljden ska bli, dvs anstalt eller psykiatrisk vård.
Därför är dessa offentliga handlingar och vi kan ta del utav dom. MHs beslut är ju taget och någon kan ju fixa dessa?(jag vet inte hur man kommer åt dom).
Och JJs beslut kommer på måndag.
Är det någon snäll själ som vill begära ut dessa och ladda upp så att dom 13miljoner som har läst tråden kan stilla sin nyfikenhet några dagar?
Citera
2022-11-18, 19:03
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
MH är ingen invandrare utan adopterad till Sverige som liten. En avsevärd skillnad . JJ s pappa är från Israel inte från Asien. Vad får folk alla lögner ifrån igentligen...

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
ca 180 cm, kanske något längre.....

Japp, JJ har förlorat mycket i vikt, snabbt, som det verkar......

Då har JJ gått ner i vikt snabbt.....

Kl. 02.30 står i åklagarens häktningsframställan om när brottet människorov började.

Herregud, Israel hör väl till Nordafrika......

Nej Israel hör till Asien och därför är JJs inavlade fula flintskalliga farsa från Asien. Här kan ni läsa mer om fallet, verkar som att JJ är mentalt frisk och dessutom försöker skylla på negern MH, enligt artikeln:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/nya-uppgifter-om-mordet-pa-tove-i-vetlanda
Citera
2022-11-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Vad skulle JJ/MH hota TT med så att hon skulle gå med på att ringa sin pojkvän och låtsas att allt är ok? Om hon hade blivit hotad skulle hon inte göra det bara för att ge dem ett alibi, eller hur? Hon skulle då ha haft möjlighet att meddela sin pojkvän att hon var hotad så att det skulle ha blivit omöjligt för JJ och MH att göra något med henne utan att omedelbart bli misstänkt och gett sin pojkvän möjlighet att ringa polisen direkt. Om hon blev hotad skulle samtalet inte låta naturligt hur mycket hon än försökte.
Det borde väl i och för sig ha räckt för att pojkvännen sedan 2 år skulle förstå att något var fel?
Nu kan jag tyvärr inte ange källa på det , då jag läst det i denna tråd och ej vet om det är sant
Men pojkvännen hade ju (enligt denna trår) blivit orolig när han vaknat på söndagen o hört meddelandet och det var då pådrag gick igång
Citera
2022-11-18, 19:04
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Så tänker jag med. MH verkar sitta där hon gör för hon ”sov” hos JJ och att det då för polisen blir osannolikt att hon inte har med brottet att göra

Understryker att jag inte menar att MH är oskyldig MEN hennes story stämmer med den som JJ lämnar till grannen; att hon sov. Håller hon fortsatt fast vid den och det inte finns teknisk bevisning eller IT forensisk bevisning mot henne … så.
JJ har på ett vis satt sig själv, och gett MH lite av ett alibi om det nu skulle va som MH hävdar.
Citera
2022-11-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Småsak men MH uppger att JJ hamnar i bråk på nöjet med Tove. Inte att dom tre hamnar i bråk.

Ja detta som nu uppdagas var ju väntat, att en ska skylla på den andra. Dock trodde jag det skulle vara JJ som skulle peka ut MH. Om det nu är tvärtom och man utgår från att MH sov stenhårt, skulle JJ kunna utfört detta helt själv? Tvivel finnes helt klart. Tycker också det ligger något i det ktbock lagt fram, för många detaljer så om JJs far och bror fått vetskap om vad som skett av endast JJ, kan MH tala sanning om att hon sov?
Senast redigerad av zerx 2022-11-18 kl. 19:07.
Citera
2022-11-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Polisen har sagt att det sista SAMTALET var 1:48. Så det senare är inget samtal, om det är sant så måste det vara sms eller röstmeddelanden.
Stämmer
Röstmeddelanden måste det ju vara
Citera
2022-11-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Sista samtalet från Toves mobil var 01:48 enligt polisen.

Samtalet 02:30 finns uppenbarligen inte och det är något som hittats på i denna tråden tror jag.

Inte trådens fel. I sammanfattningen finns Aftonbladet som källa till detta, och uppgiften minns jag fanns på olika håll i media inledningsvis. Men det stämmer att i den senaste infon polisen gått ut med så nämner de inte detta klockslaget. Det är f.ö. oklart om det skulle vara ett samtal, röstmeddelande, sms eller något annat.
Citera
2022-11-18, 19:07
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Del 8 - Sammanfattning 18 november

- Enligt undersökningen mår kvinnan inte särskilt bra.
- Enligt undersökningen kan hon sitta i fängelse istället för att få rättspsykiatrisk vård, om det blir aktuellt.
- Samma häktade kvinna skyller på den andra kvinnan och säger sig vara oskyldig. (SR)
[/indent]

Som jag sagt så länge. Det var ju bara en tidsfråga. Kan vi nu slippa alla "varför pratar de inte". De pratar. Punkt.

Edit: ovan är MH enl SR.
Senast redigerad av argusmaximus 2022-11-18 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in