2022-11-18, 19:20
Medlem
Kackotopis avatar
Bandrup vet säkert vad hon pratar om, som lekman så förstod jag från första början när man läste artiklar om den nya "samtyckeslagen" som skulle komma att den inte var genomtänkt, precis som med allt annat i Sverige. Undrar hur många män som blivit oskyldigt dömda hittills p.g.a. av att de hamnat i säng med en manipulativ sociopat till "attention whore" eller en kvinna som varit otrogen mot sin man/pojkvän som sedan försöker rädda sin egen situation/relation genom att hitta på en historia? Eller bara en feminist som hatar män och bara vill sätta dit dom, det finns som sagt många varianter av farliga kvinnor. Det är väl nackdelarna som jag spontant kommer på, jag har däremot svårt att se några fördelar med den här lagen.

Det kommer bli som i USA snart, där män inte längre vågar åka hiss med en kvinnlig arbetskamrat för att de är rädda för att bli anklagade för det ena och det andra. Tror det var Pontus Persson eller den där psykologen från MED som nämnde i "Sverige möts" att det kommer göra män rädda för att ens inleda något med en kvinna, då det innebär en STOR risk, jag menar ditt liv är förstörd om hon råkar vara en sociopat eller dylikt. Hennes ord mot ditt, lycka till säger jag bara (som man i Sverige)! Enda rådet jag kan ge är att lära känna kvinnan innan man hoppar i säng, men inte ens det är en garanti under "samtyckeslagen".
Senast redigerad av Kackotopi 2022-11-18 kl. 19:28. Anledning: *genomtänkt
Citera
2022-11-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasnaoki
100% snubbar som är rädda för att de inte förstår gränser i denna tråd. Slår vad om att ni alla har spänt fast en gagball alldeles för hårt och analknullat en ovillig ung och utsatt flicka.

Ni är alla äckliga, och detta är varför jag hatar män som grupp.

110% tvek på den. Jag seta här och fantiserar om snubbarna i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/advokatens-rad-till-unga-man-undvik-one-night-stands-pa-fyllan

SVT har klippt bort väsentliga resonemanget gällande om båda parter är berusade så används kvinnans berusning alltid som en del av rekvisit för att det varit en utsatt situation. Medan mannens berusning aldrig kan användas som ursäkt.
Rekommendationen blir därför att män inte ska ha sex på fyllan.

Debatten kan ses i i sin helhet här.
https://www.svtplay.se/video/37409613/sverige-mots/sverige-mots-sasong-3-16-nov-20-00-1?position=2572&id=jq1Gq17

Vad tycker ni om diskussionen?

Diskussionen anser jag är bra. Det ger kvinnan den helgardering kvinnan, som lägre stående, behöver.
Är mannen snygg kan hon tvinga in den slampiga mannen i ett förhållande med henne, och är han rik kan hon utnyttja situationen till att få pengar av mannen när den har nyktrat till.
Citera
2022-11-18, 19:22
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Sant!

Ett av de bästa sakerna i livet är flirten! Tjabbet och flirten

Kan ju dra en anekdot som inte ens blivit en månad gammal ännu. Satt och hade det väldigt trevligt kring ett bord med tjejer ute på ett ställe, där jag själv bjöd in mig med glimten i ögat för den delen. Märkte ganska snart av att en av tjejerna var väldigt intresserad vilket var väldigt ömsesidigt, hon var gift för den delen men det är inte min ensak. Jag råkade röra vid hennes bröst när jag sträckte mig över bordet och hon säger du nu rörde du vid mitt bröst varav jag säger ojoj, det var,... ju meningen Hon garvade, och vad som vidare är historia

Bara kör på grabbar, inga jävla The games och trick och fulingar!
Senast redigerad av YP4XQ 2022-11-18 kl. 19:24.
Citera
2022-11-18, 19:26
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Haha, precis. "Jag känner mig smutsig".

Minns en kille under studietiden som råkade ut för ungefär det där. Han var tillsammans med en tjej så drog han på semester i tre veckor utan henne. När han kom tillbaka var han riktigt trött och vaknade på morgontimmen av att han kom när hans tjej red honom. Han berättade för mig att han var skitsur eftersom han hade tänkt göra slut. Jag fattade inte riktigt det där, vare sig då eller nu. En tjej som han haft sex med hundratals gånger som nu knullade honom en sista gång. Han var tidigare officer i ett av våra grannländer. Krallig kille. Kändes jävligt fjolligt att ha pannan i djupa veck och tala lågmält. Det är väl bara att göra slut. Punkt. Hade han blivit drogad på nattklubb och påsatt analt i svarttaxin så fattar jag men sin tjej som kör ett sista nummer är väl för fan inte hela världen. #jagkännermigkränkt.

Även om det vore bra att överösa tingsrätterna med våldtäktsanmälningar så är det ju för individen katastrof att få en våldtäktsdom på sig. "Ser ju inte bra ut på CV:t". Så det kommer nog aldrig hända.
Hehe, både min fru och jag har väckt varandra med olika former av sexuella aktiviteter.
Personligen har jag svårt att föreställa mig ett mer angenämt sätt att bli väckt på, men rent tekniskt skulle jag ju kunna sätta dit henne för våldtäkt. Lite svårt att inhämta samtycke från någon som sover liksom...
Senast redigerad av Mr.Woods 2022-11-18 kl. 19:33.
Citera
2022-11-18, 19:36
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Hehe, både min fru och jag har väckt varandra med olika former av sexuella aktiviteter.
Personligen har jag svårt att föreställa mig ett mer angenämt sätt att bli väckt på, men rent tekniskt skulle jag ju kunna sätta dit henne för våldtäkt. Lite svårt att inhämta samtycke från någon som sover liksom...

Inte fel med 100 000 kr på fickan för allt trauma.
Citera
2022-11-18, 19:44
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Ett av de bästa sakerna i livet är flirten! Tjabbet och flirten

Kan ju dra en anekdot som inte ens blivit en månad gammal ännu. Satt och hade det väldigt trevligt kring ett bord med tjejer ute på ett ställe, där jag själv bjöd in mig med glimten i ögat för den delen. Märkte ganska snart av att en av tjejerna var väldigt intresserad vilket var väldigt ömsesidigt, hon var gift för den delen men det är inte min ensak. Jag råkade röra vid hennes bröst när jag sträckte mig över bordet och hon säger du nu rörde du vid mitt bröst varav jag säger ojoj, det var,... ju meningen Hon garvade, och vad som vidare är historia

Bara kör på grabbar, inga jävla The games och trick och fulingar!

Helt rätt!
Vad som än sägs men att kvinnor giller de män som vågar men att humorn den ska sitta, sådana där sliskiga tafsare dem är ur leken på nolltid.

Du läste av ett grönt ljus där och det är vad spelet handlar om.
Citera
2022-11-18, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Det här varnade vi för när det pratades om att införa lagen. Alla som har erfarenhet av kvinnor vet hur en del kan göra allt för någon sorts hämnd. Jag har även träffat utländska kvinnor som känner till den här lagstiftningen och hur man i Sverige genom en polisanmälan skulle kunna förstöra en mans liv.

Den här lagen måste tas bort. En våldtäkt är en våldtäkt. Att ångra sig dagen efter för att man var full eller känner hämndbegär för någon oförklarlig oförrätt är inte våldtäkt.

Med våra tingsrätter så är det också ett jävla lotteri om man blir dömd eller inte. Nej, det här måste bort. Jag är glad att jag inte är ung längre och vet bättre. Skulle den här lagen funnits när jag var ung så är det mycket möjligt att man skulle suttit med en våldtäksdom idag med tanke på alla kvinnor man träffat med borderline och andra störningar.

Diskussionen här är bra i överlag. Nån måste föra ut rösten i den öppna debatten så motståndet mot godtyckliga lagar som diskriminerar män och ovetande unga pojkar presenteras på ett tydligt sätt. Man(feg)jouren typ föreningar räcker inte.

Motståndet är nyttigt för utveckling av bättre lagar. Nu hade en advokat som fick lite gratis reklamtid men seriöst grabbar och tjejer den här lagen behöver skrotas.

If it’s smells like shit and tastes like shit then it’s shit.
Citera
2022-11-18, 20:02
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.
Den ska även live uppdateras vid tex ställningsbyte.... Jävla sjukt samhälle. Visst fan ska våldtäktsmän spärras in och bli paria. Samtidigt bör de som medvetet falskanmäller en våldtäkt åka in ohc få samma straff som han el hon skulle fått om de våldtagit någon. Snipp snapp slut så var det löst.
Citera
2022-11-18, 20:04
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag är nog lite äldre än 25 faktiskt men att jag är fortsatt galen i blondiner och äger inget problem med det, och när jag tänker efter att jag har en blondin och har mest haft blondiner.

Nja att så lätt ska man inte ge upp enligt mig, för att det går att få ordning på våra kvinnor också, tro mig.
Själv tycker jag blondiner har äckliga pigment i huden typ. Vet inte riktigt vad det är men en blondins kropp är sällan så fin som en brunetts el blandrastjejs. Själv har jag endast varit med och endast varit intresserad av brunetter ända sen småskolan. Skumt hur olika man kan tycka.
Citera
2022-11-18, 20:07
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.

Men det går ju att dra tillbaka sitt samtycke när som helst ? Att dra tillbaka samtycke görs på godtyckligt sätt så går inte kräva bankid för det?
Citera
2022-11-18, 20:09
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Den ska även live uppdateras vid tex ställningsbyte.... Jävla sjukt samhälle. Visst fan ska våldtäktsmän spärras in och bli paria. Samtidigt bör de som medvetet falskanmäller en våldtäkt åka in ohc få samma straff som han el hon skulle fått om de våldtagit någon. Snipp snapp slut så var det löst.

En övervakningskamera som spelar in allt borde fungera. Men båda måste acceptera att akten spelas in.
Citera
2022-11-18, 20:09
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Trådar sammanfogade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in