2022-11-18, 19:08
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Fast det där stämmer inte ?
Jag håller på att kolla det just nu.

Det stämmer nog rätt bra.
Citera
2022-11-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
J kommer säkert hävda det hände när hon var på donken, allt för att slippa ta på sig mord.

Jo fast då är det ju lite besvärande för henne om hon nu tidigare sagt att hon och Tove pratade ut och blev sams och att Tove cyklade hem vid ca kl 03
Citera
2022-11-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag håller på att kolla det just nu.

Det stämmer nog rätt bra.

Att kompisen skulle kommit ut och åkt till McDonalds? NEJ !

Edit. Jag hade dubbel svarat dig och inlägget efter det du citerar mig på hade jag fetmarkerat det jag inte tyckte stämde.

Att kompisen var full är jag med på!
Citera
2022-11-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
JJ har guldläge. Säg att TT levde när hon åkte till donk3n och var död när hon kom tbx. Mh hotar jj med att hon kommer råka ut för samma sak ifall hon inte hjälper till

Exakt det tror jag också. Hon kommer hävda att hon var död eller rentav borta när hon kom hem

Vad jag inte tror att polisen har tillkännagett ännu är dem fastnat på bild 2ggr med bilen efter det. Dem lägger inte ut alla korten direkt utan vill att dem ska trassla in sig så mycket som möjligt så att det till slut blir ohållbart.
Citera
2022-11-18, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det är fullt möjligt att MH äter någon form av utskriven medicin som gör henne trött. Med alkohol blir hon ännu tröttare. Vilket kanske gör att hon kanske sover riktigt riktigt tungt och inte är medveten om vad som händer och sker runt omkring ??

De flesta i tråden har trott att det är JJ som ligger bakom mordet och med den lilla infon som nu kommit till så är det inget som pekar på motsatsen ?

Jag har propagerat i tråden för att det är en smal sak för de båda misstänkta att bära ut Tove i trappen och till bilen osv men att JJ skulle klara det själv utan att märkas är jag inte lika säker på. Tror fortfarande de gjort det i samförstånd, kanske att den ena varit mera drivande och den andra mest "hjälpt till" men har svårt att se hur hon skulle gjort det ensam.
Citera
2022-11-18, 19:12
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Fast det där du skriver är inget som sägs i podden. Att kompisen skulle åkt till McDonalds eller ens klivit upp. Vi kan väl hålla oss till det som faktiskt sägs. Att kompisen är full och är nerbäddas och att JJ åker till McDonalds och att piiiiiips cykel står utanför.

Då är ju frågan vilken kompis hon pratar om, MH eller TT?

Jag måste kolla igen, shit!
Citera
2022-11-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Exakt det tror jag också. Hon kommer hävda att hon var död eller rentav borta när hon kom hem

Vad jag inte tror att polisen har tillkännagett ännu är dem fastnat på bild 2ggr med bilen efter det. Dem lägger inte ut alla korten direkt utan vill att dem ska trassla in sig så mycket som möjligt så att det till slut blir ohållbart.

Ni tror inte att de höga dunsarna p sparkarna i vägg,dörr talar för att det hände innan donkenbesöket?
Citera
2022-11-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Är det att "tvinga på" när man lägger fram fakta? MGM är en negress och en halvjude, alltså inte svenskar.
Halvjude och halvsvensk men enligt dig är man inte svensk då? Hur många som helst som har lite tysk i sig eller dansk eller norsk (från ena föräldern) och fortfarande anser sig svenskar. Dessutom är MH adopterad som bebis från Sydafrika, helt och hållet uppvuxen i en svensk kristen kultur hela sitt liv. Eller förstår inte varför det är så viktigt att poängtera DNA i just detta fall? Tycker du det har relevans? Det finns andra fall där kultur och etnicitet spelar roll men inte här. Er besatthet av etnicitet är så jävla långdraget ibland, jag fattar inte hur man orkar hålla på i varenda liten tråd. Finns tusentals med andra fall och trådar som rör invandring.
Seriöst, man kan vara invandringskritisk men besattheten hos vissa är så jävla sjuklig jag oroar mig för er psykiska hälsa. Måste vara extremt jobbigt att leva och tänka så svart och vitt varje dag.

OT: JJ kan hävda det var MH och T som bråkade men allting pekar på denna konflikt enbart är och alltid bara varit mellan JJ och TT. Det var JJ som ”bröt kontakten helt” med T i våras men MH och T verkade fortfarande vara vänner eftersom T grattade henne under sommaren. MH är en idiot som hängt på JJ. Hon skulle sprungit ur lägenheten och kontaktat någon, ifall hon var rädd JJ skulle skada henne också. Inte skyddat och hjälpt till med att flytta kroppen och även gått med på att neka och ljuga, för JJs skull (jag tror JJ är helt drivande och MH är en naiv och lättmanipulerad människa som låtit JJ äga hennes lojalitet). Ska bli intressant och se vad JJ kontra med. För med hennes Amber Heard attityd lär hon säkert komma med en otrolig historia tillbaka, för att skylla på MH. (Fan vad löjligt det ser ut med alla MH JJ TT, ska börja skriva ut namnen istället).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Då är ju frågan vilken kompis hon pratar om, MH eller TT?

Jag måste kolla igen, shit!

Hon säger bara kompis. Så ingen vet. Sen säger hon ett namn om vem som äger cykeln. Vi kan inte veta vem hon menar. Men jag antar hon menar att MH ligger i sängen full eftersom T redan har gått hem enligt henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Ganska oväntat att MH skyller på JJ... Jag hade trott att det skulle bli tvärtom... Ska bli jävligt intressant att läsa fup när/om de åtalas.

Inte oväntat, Leif GW Persson sa ju det tidigare att så kommer de förmodligen göra. Skylla på varandra. Fegt! Jag tror inte ett enda ord på att Maja sov när Tove blev misshandlad och mördad i lägenheten.
Senast redigerad av honn 2022-11-18 kl. 19:17.
Citera
2022-11-18, 19:16
Medlem
semesteravels avatar
Citat:
Så tänker jag med. MH verkar sitta där hon gör för hon ”sov” hos JJ och att det då för polisen blir osannolikt att hon inte har med brottet att göra

Understryker att jag inte menar att MH är oskyldig MEN hennes story stämmer med den som JJ lämnar till grannen; att hon sov. Håller hon fortsatt fast vid den och det inte finns teknisk bevisning eller IT forensisk bevisning mot henne … så.

Vid assistentmordet i Trollhättan sov den andra assistenten igenom mordet på sin kollega. Han hade tagit sömntabletter. Alkohol kan ju ha samma effekt så det är iaf inte orimligt att hon faktiskt talar sanning. Och att JJs utsaga till grannen därmed är halvsanning. Vilket jag förstått det som att lögner ofta brukar vara i såna här fall. Man justerar bara det man behöver.
Citera
2022-11-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Jo fast då är det ju lite besvärande för henne om hon nu tidigare sagt att hon och Tove pratade ut och blev sams och att Tove cyklade hem vid ca kl 03

Vi kan nog säga att i det här fallet så är det JJ som är ute och cyklar. Det verkar inte vara speciellt mycket i hennes historia som går ihop.
Dessutom har ju JJ sagt att Hennes vän låg och sov. Vem det nu var ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in