2022-11-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
I swebbtv-programmets kommentarer säger någon att det pågicks hemliga militärövningar samtidigt som Deniz dog..

Har inte sett programmet, men är det detta som avses? Men det var väl ej hemliga militärövningar eftersom det skrevs om det i media:

Amerikanska förband deltar i svenska övning

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.forsvarsmakten.se%2F sv%2Faktuellt%2F2020%2F10%2Famerikanska-forband-de ltar-i-svensk-ovning%2F

Står mer om detta i den ursprungliga, första tråden om Deniz Ardas försvinnande
Citera
2022-11-18, 19:03
Medlem
deerhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Conny är ju för i helvete helt dum i huvudet.
Det är illa nog att han är straffad för förtal. Men att han får orera så här är ju än värre kriminellt.

Conny är inte bara straffad för förtal, han blev dömd för flertalet saker när han var inom polisen.

Vill man läsa mer kan man kolla bla ett mål hos Svea hovrätt och heter B 703-00 och är från år 2000. Innehåller bla misshandel och ofredande.

Eller kontakta Polisens ansvarsnämnd (PAN) och kolla på ärendena PAN-793-55/99 samt PAN-793-26/03
Citera
2022-11-18, 23:09
Medlem
Om det var självmord, är väl inte platsen så illa vald. Om man nu tvunget skall spränga sig - i naturen minimerar du risken att annan person skadas, samt som soldat van vid fält får man en särskild känsla av hem i natur.
Citera
2022-11-19, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beta-kuliss
Karl, är det samma person som den "Carl" media skrev om under 2021? En person som enligt Expressen ska ha varit "en av Deniz vänner från jägarbataljonen i Arvidsjaur" och enligt Conny Andersson i den aktuella intervjun "nära vän till Deniz och kollega på kustjägarskolan".

Vem är Carl/Karl? Ålder, födelsedata på honom? När, vilket datum avled han?
Hur begick han självmord? Connys ord på programledarens fråga om det skedde genom självmord var "mm, det är vad jag har hört".
Ja det är rätt person. Kan tyvärr inte säga något.
Citera
2022-11-19, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deerhunter
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00

Conny är ju för i helvete helt dum i huvudet.
Det är illa nog att han är straffad för förtal. Men att han får orera så här är ju än värre kriminellt.

Conny är inte bara straffad för förtal, han blev dömd för flertalet saker när han var inom polisen.

Vill man läsa mer kan man kolla bla ett mål hos Svea hovrätt och heter B 703-00 och är från år 2000. Innehåller bla misshandel och ofredande.

Eller kontakta Polisens ansvarsnämnd (PAN) och kolla på ärendena PAN-793-55/99 samt PAN-793-26/03

Tycker det är en märklig företeelse. Att vara illa nog att bli dömd för förtal.. själva påståendet är just förtal också. Om man använder samma logik, är b00b00 "helvete helt dum i huvudet" också?

Kanske man borde se över vad man har för syn och förtsånd om vad begreppet förtal betyder.. Skvaller är samhällets starkaste skydd enligt mig.

Ang misshandel å ofredande.. så är att t. om ta upp rättegångens noteringar ingående i vad förtal är. Men jag är inte den som är den.. Dömmer ingen här.

Faktum är.. det MÅSTE finnas kontext innan man kan dra en slutsats för en komplex situation.
Senast redigerad av kanzaki 2022-11-19 kl. 02:44.
Citera
2022-11-19, 05:18
Medlem
SaViSas avatar
Det här fallet är bland de konstigaste jag hört talas om "han har bara dött i skogen". Eller hur!!! Särskilt med tanke på hans yrke.
Citera
2022-11-19, 06:08
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaViSa
Det här fallet är bland de konstigaste jag hört talas om "han har bara dött i skogen". Eller hur!!! Särskilt med tanke på hans yrke.

Ja. Sedan start har jag vägrat erkänna den formella versionen av hans död. Spränga sig själv i skogen. Finns inte en chans att det hänt.

Han har psyke nog att gå igenom all den elitutbildning som han gjorde och långt efter ska han bara en dag spränga sig själv, gömd i någon skog.
Citera
2022-11-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det har dock framkommit uppgifter om att DA har lindat pentylstubin runt halsen.

Ganska nöjd att jag gissade rätt fr början. (inlägg 576)
Citera
2022-11-19, 12:34
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Ganska nöjd att jag gissade rätt fr början. (inlägg 576)

Ja. De som tvivlar bör läsa igenom dina tidigare inlägg.

Som du skriver skulle en yrkesmilitär ALDRIG ge sig ut på 5mil (eller 5km) utan mobil. Finns inte på kartan.

Det har helt enkelt aldrig varit en löptur på agendan. Vilket visar hur korkad den där Conny Andersson är, som tjatar om löprundan som att det är relevant...
Citera
2022-11-19, 12:45
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Som du skriver skulle en yrkesmilitär ALDRIG ge sig ut på 5mil (eller 5km) utan mobil. Finns inte på kartan.
Du känner inga yrkesmilitärer.

Vi är många som njuter av att lämna moderniteter och bekvämligheter bakom oss när vi tar våra stunder ute i naturen.

En kniv och bra skor räcker.

Du är en pajas.
Citera
2022-11-19, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Du känner inga yrkesmilitärer.

Vi är många som njuter av att lämna moderniteter och bekvämligheter bakom oss när vi tar våra stunder ute i naturen.

En kniv och bra skor räcker.

Du är en pajas.

En vanlig person= helt rätt, alla kanske inte skulle ta med sig moderniteter. Men de allra flesta skulle.

En yrkesmilitär= han skulle sätta säkerheten först.
Citera
2022-11-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ja. De som tvivlar bör läsa igenom dina tidigare inlägg.

Det har helt enkelt aldrig varit en löptur på agendan. Vilket visar hur korkad den där Conny Andersson är, som tjatar om löprundan som att det är relevant...

Håller helt med. Och jag säger som jag sagt från början: han valde att avsluta sitt liv. Olycklig och en vilsen själ.
Han trodde dock att ingen skulle hitta honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in