2022-11-18, 18:24
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag håller med. Tycker det har funnits en föraning redan i ett tidigt skede i allt detta om att JJ har haft MH i ett figurativt mentalt koppel. MH har varit JJs knähund, och det är först nu under utredningen som den "förtrollningen" har brutits.

Precis, JJ har nog skrämt iväg många av hennes tidigare vänner men MH var den som stannade kvar och JJ utnyttjar detta för fullt.
Citera
2022-11-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Tror MH är otroligt medberoende av JJ och hennes handlingar. Hon har ingen talan emot JJ och har därför åkt på denna skiten, så förstår att hon skyller ifrån sig för jag tror MH bara gjort detta pga att hon måste, annars kanske JJ skulle göra något illa mot henne med, eller liknande. Men att hon sov igenom allt, njaaa.
Har tidigare sagt det men JJ är en kopia av Möller, och MH blir en ny Rajabi.

Synd att det gick så snett för alla tre.

Lite lurigt det här. JJ sade ju till grannen på frågan om vad som händer. Ang dunsar mm.
Att hennes kompis hade ramlat. Men ligger nu och sover.
Även MH säger sig nu ha slocknat och inget hört.

I tråden har de flesta trott att JJ ligger bakom mordet. Medan det varit mer tyst om MH
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-11-18 kl. 18:28.
Citera
2022-11-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Stort beröm till dig för vad du har tillfört denna tråden!!

Du som har koll. Får de träffa sina anförvanter nu när de sitter häktade?
Nej, De har restriktioner som endast tillåter TV/media
Citera
2022-11-18, 18:27
Medlem
P4 Jönköping säger ju "Det framgår i den berättelse hon ger till rättsmedicinalverket i deras utredning som P4 Jönköping tagit del av"

Källa: https://sverigesradio.se/artikel/den-ena-misstankta-kvinnan-skyller-pa-den-andra

Vad menar de med det? har de fått ta del av just detta specifika vad hon sagt genom att någon har berättat för de eller har P4 Jönköping hela den utredningen framför sig och kan läsa ur den?
Om någon har berättat för de så är det ju någon som läckt? är det 100% trovärdigt då?
Om de har utredningen framför sig, kan vi också ta del av den någonstans? för då borde den ju vara offentlig om media har den?
Någon som kan leta reda på om det går att få tag i den på något sätt?
Citera
2022-11-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Tack så mycket!

Bägge MGM sitter med restriktioner. De får inte träffa andra än häktespersonal, advokaterna och polisens utredare.

De får dock ta del av nyheter, TV...

Tack för svar! Undrar om de skulle kunnat hålla masken inför sina föräldrar, men det får vi ju inte reda på nu.
Citera
2022-11-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Eftersom de sagt att hon dött mellan 02.00 och en annan tid jag inte minns nu (03:25?) Så har hon inte kommunicerat efter 02.00 till någon.

Jag har för mig att man inledningsvis sagt 01.48 var sista samtalet/kommunikationen till pojkvännen. Vet inte vad alla fått 02:30 ifrån?

Det som sagts är att huvuddelen av brottsligheten skett mellan 02:00-02:45. Det tolkar iaf jag som att bla. mordet skett då, men så behöver det inte vara. O2:30 sattes inledningsvis som tid för det misstänkta människorovet och det nämndes då även att pojkvännen blivit kontaktad av TT(/från TTs nummer?) vid den tiden. I den senaste infon åklagare gått ut med så nämns ingenting om samtalet/meddelandet/vad det nu kan ha varit kl 02:30.
Citera
2022-11-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
P4 Jönköping säger ju "Det framgår i den berättelse hon ger till rättsmedicinalverket i deras utredning som P4 Jönköping tagit del av"

Källa: https://sverigesradio.se/artikel/den-ena-misstankta-kvinnan-skyller-pa-den-andra

Vad menar de med det? har de fått ta del av just detta specifika vad hon sagt genom att någon har berättat för de eller har P4 Jönköping hela den utredningen framför sig och kan läsa ur den?
Om någon har berättat för de så är det ju någon som läckt? är det 100% trovärdigt då?
Om de har utredningen framför sig, kan vi också ta del av den någonstans? för då borde den ju vara offentlig om media har den?
Någon som kan leta reda på om det går att få tag i den på något sätt?
Jag tolkar det som att en reporter på P4 fått läsa utredningen.
Citera
2022-11-18, 18:36
Medlem
Vilken av kvinnorna skyller på den andra?
Citera
2022-11-18, 18:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om brottet sker inne i lgh så är nog den naturliga bortforslingsvägen trapphuset.

Insynsskyddad källarutgång med tak från gaveln några decimeter från bilen bildar en sluss. Innan dess bildar källaren i sig en sluss.

Inte hiva ut från tredje våningen. Skulle vara detta fönster på gaveln då. Inte baksidan för då landar kroppen på byggnation under. Stegen var böjd sedan tidigare har vi ju fastställt.

https://www.bildtagg.se/bild/jvrk8d9v7wqlmzbza9wbhfb

Men likt Biltema-masten så är dess täckningsområde halva Vetlanda. Insynsmässigt s a s.

Jag skrev ett inlägg, men vet inte vad som hände, det försvann då jag försökte få fram dina andra bild. Och i det inlägget hade jag också skrivit att det var dina bilder!

Att stegen skulle böja sig för en kropp, det är inte heller sannolikt. Den ska klara av tunga männiksor och människor som bär barn.Flera människor samtidigt. Stegen är naturligtvis böjd (fasiken vad fult) av den anledningen att den annars skulle omöjliggöra att fönstret skulle kunna öppnas.(

Nä, man slänger inte kroppar från tredje våningen, inte heller från gaveln.
Jag tror att man är rädd att det ska låta, att en kropp ska synas falla och att om någon kommer och kollar, parkerar sin bil ser en kropp ligga där!

Så din teori, via källaren verkar ju helt klart det logiska. Då också för att man inte vill synas från gatan (huvudentrén) som är upplyst både på gatan och kanske även vid ingången.
Citera
2022-11-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ja. Polisen och åklagaren verkar ganska säkra på sin sak. Detta leder nog i mål relativt lätt.
Men polisen verkar inte jättehoppfull vad gäller att finna motivbilden och att MGM ska berätta sanningen.
Men knappt en månad har gått, vi får hoppas att de lättar på samvetet framöver.

Ja, främst för anhörigas skull, ur utrednings synpunkt spelar motiv ingen speciell roll. Nu läste jag att den ena MGM börjar skylla på den andra, så det kanske börjar lossna lite, men antagligen slutar de med att dom skyller på varandra. Sen kommer de jobbigaste att bevisa vem som har gjort vad och vilket straffet ska bli, men tror att de reder ut sig, den ena av dom båda har varit den ledande och antagligen mördaren medans den andra hållit käften om det hon vet och bara hängt på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Jag tolkar det som att en reporter på P4 fått läsa utredningen.

Rättsmedicinalverkets utredning möjligtvis, eller rapporten som getts till dem. Obduktionen skulle ju vara klar denna veckan. Hela utredningen har nog inte någon fått ta del av än.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Njae, JJ sa till grannen under att det var en "vän" som hon hade lagt i sängen/soffan.
Hon nämnde inte Toves namn. Iaf inte av vad som framgår i podden.

Hon säger att hennes fulla kompis hade ramlat och ligger nu i sängen och mår bra och väntar på att hennes mamma ska köra henne till McDonalds.

Så plötsligt dök den fulla kompisen ut och åkte iväg till donken T/R med TTs mobil.
Sedan åkte den fulla kompisen iväg med bil och dumpade en kropp någon mil T/R.
Vilken kompis?

https://pod.space/forsvunnenfallettove/grannen-pa-vaningen-under

Vid 28:30

Hela denna skiten stinker Lögn och förbannad dikt så det stinker om det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in