2022-11-18, 17:43
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogerxxl
Nej, men kanske lägger "Kalle Blomqvistarna", lite mer band på sig själv efter det polisen idag gick ut med?

Man ju alltid hoppas.
Citera
2022-11-18, 17:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Ifall MH hade sovit genom hela förloppet, som hon påstår, skulle hon väl bara ha sagt det från början.
Det syns märkligt att grannarna under hör dunsar som om taket skulle trilla ner, medan M sussar söt och inte hör ett smack. Njä, den lögnen är för genomskinlig.
Ett plus är ju dock att hon berättat. Nu vet åklagaren hur stor trovärdighet hon har.
Citera
2022-11-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Stort beröm till dig för vad du har tillfört denna tråden!!

Du som har koll. Får de träffa sina anförvanter nu när de sitter häktade?

Tack så mycket!

Bägge MGM sitter med restriktioner. De får inte träffa andra än häktespersonal, advokaterna och polisens utredare.

De får dock ta del av nyheter, TV...
Citera
2022-11-18, 17:45
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det syns märkligt att grannarna under hör dunsar som om taket skulle trilla ner, medan M sussar söt och inte hör ett smack. Njä, den lögnen är för genomskinlig.
Ett plus är ju dock att hon berättat. Nu vet åklagaren hur stor trovärdighet hon har.

Japp, bara en massa lögner här också. Målar in sig i ett hörn.
Citera
2022-11-18, 17:46
Medlem
Citat:
Tack, jag lyssnar nu! En skyller på den andra.

MH skyller på JJ. ”Hon tror att den andra kvinnan hade med Toves död att göra, men är själv oskyldig. Den andra kvinnan hade ett bråk med Tove på nattklubben. Sedan gick de alla hem till den andra kvinnan för att reda ut bråket. MH lade sig i lägenheten för att vila för att hon var alkoholpåverkad, medan Tove och den andra kvinnan satte sig i köket. MH påstår att tove när hon vaknade hade åkt hem, men den andra kvinnan betedde sig konstigt dagen efter”.

https://sverigesradio.se/artikel/den-ena-misstankta-kvinnan-skyller-pa-den-andra
Hm, bra ändå att de går ut med detta. Sätter dem mot varandra. MH är inte oskyldig. Men tror en viss del av detta stämmer, att hon kanske slumrade till i soffan och JJ dödade T. Dock har utredarna bevis mot både, så hon måste ha utfört betydligt mer. Hon har 100% hjälpt till vid flytt av kroppen. Men har hon mördat också?
Citera
2022-11-18, 17:47
Medlem
ellaaas avatar
Blir intressant att se hur JJ reagerar/har reagerat på att MH pratat. Fortsätta tiga eller skylla tillbaka?
Citera
2022-11-18, 17:51
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Vad menar hon med det här?

”Hon uppger sedan att 21-åringen lämnat lägenheten, men att den andra kvinnan betett sig märkligt dagen efter. Hon misstänker att den andra häktade kvinnan har med 21-åringens död att göra, men hävdar sin egen oskuld.”

Så MH skulle ha sovit, men sedan sett Tove åka hem, och misstänker att JJ har något med mordet att göra. Så JJ skulle ha följt efter Tove? Eller är det bara nödlögner som inte går ihop? ”Tove åkte hem” blir en första nödlögn (som JJ och hon kommit överens om), ”Jag vet ingenting, för jag sov” blir en annan, och så är det svårt att få ihop storyn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mo7vp5/misstankt-i-vetlanda-inte-psykiskt-stord

Det är ju märkligt. Om nu TT lämnade lgh. Den andra kvinnan hade bett sig märklig nästa dag...
Var blev hon dödad då?

Varför då alla dessa dunsar och väggsparkar?

Varför blev dessa två kvinnor sittande i en igenimmad bil på morgonen. (Om nu detta är sant)

Nah... det luktar lögn lång väg.
Citera
2022-11-18, 17:52
Medlem
Citat:
Men hur rimligt är det att MH sov genom hela mordet? Dunsar som får väggarna att skaka och grannen att ringa på osv? Och att hon inte märkt någonting förrän nästa dag, för att JJ betedde sig konstigt då? Nej, där hade hon nog fått komma med något bättre.

”Alkoholpåverkad” kan ju vara en finare omskrivning i radion för ”däckad”.
Har väl hänt att folk gjort det och partyt pågår för fullt runtomkring med musik och stoj och hopp.

Nu är det alla gånger en efterhandskonstruktion och lögn men återstår att se. Mer eller mindre full lär hon dock ha varit antar jag.
Citera
2022-11-18, 17:53
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Blir intressant att se hur JJ reagerar/har reagerat på att MH pratat. Fortsätta tiga eller skylla tillbaka?

Hon kommer att fortsätta hävda sin oskuld tills fan blir religiös.
Citera
2022-11-18, 17:54
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Intresserant med att det senaste samtalet hon hade på sin mobil var 01.48. Då uteslutar det något röstmeddelanden eller samtal vid 02.30. Sms? Snapchat? Vad kan det då varit för meddelande? MGM som skrivit till honom och låtsas vara Tove?
Smart watch har diskuterats
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Så fort man gör en sån utredning så är det många fler än utredarna som får tillgång till uppgifter om vad som händer.

Jag arbetar själv med sekretessbelagda uppgifter. Det är klart att vi som arbetar vi pratar med varandra och även om det jag besitter inte är intressant i en fb tråd så skulle jag lätt kunna läcka lite om jag kände för det.

Jag kan tänka mig att den där utredningen skickas mellan lika olika myndigheter och där finns det olika personer som hur lätt som helst kan ”råka” få insyn.

De som jobbar som psykologer verkar vara personer som själva har problem.

Jag har själv skrivit på om tystnadsplikt och härifrån läcker det inte ett ord.

Om en person är oskyldig till ett brott men som har en psykisk störning så är det väl inte rätt att lämna ut uppgiften innan domen fallit.
Citera
Medlem
Det ter sig osannolikt att JJ skulle kunna mörda TT i lägenheten utan att MH vaknar, men visst finns möjligheten även om den är liten. Att JJ sedan skulle kunna frakta ner kroppen själv är även det osannolikt, men möjligt.

Om Tove lämnar lägenheten, vad skulle i så fall ha hänt. Cykeln stod ju kvar. Har hon lämnat cykeln för att gå hem? Har i så fall JJ attackerat TT redan på gården? Eller sprungit ikapp och bragt henne om livet, gömt kroppen för att sedan återvända?

Eller har Tove börjat cykla hem, JJ kommer ikapp med bil och kör över JJ - gömmer kroppen i bilen och kör hem? För att sedan återvända till cykeln och cykla tillbaka hem till sig själv? Och sedan ännu en gång flytta på cykeln till pizzerian?

Alla de scenariorna låter extremt osannolika. Det är väldigt mycket mer sannolikt att MH har varit involverad, även om det inte helt kan uteslutas att hon på något vis sovit sig igenom allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in