2022-11-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
i podden (del 4) berättade han om en "grop" i leran (var regnigt den natten) som att något väldigt tungt hade fallit ner där, så min teori hänger på att där gropen i gräsmattan är, där föll hon.
Förstorar man din bild ser det ut som det kan vara en gräsplätt bredvid asfalten men jag har ju som sagt var aldrig varit där så min (förstklassiga) ritning igår är hur jag tror det gått till beroende på vart de hittade "fördjupningen" min inre syn när de pratade om det så skulle det vara på den sidan av balkongen men om "djupet" skulle vara på andra sidan balkongen får jag förfina konstverket lite

jag är intresserad av att få reda på följande innan jag släpper min teori om fönsterdropp och återgår till min ikeakasse teori:

1. NÄR blev stegen sned högst upp? kan man hitta googlemap bilder som är äldre än den vi har i tråden från efter dådet? (svårt tro den skulle bli så sned bara av att någon klättrar ner, utan det ser ut som den "tagit emot" något tungt.)

2. Någon som vet exakt var "fördjupningen" han i podden berättade om ligger? dvs vilken sida av balkongen den var?

3. Ljuden som hördes är det möjligt att det kan varit ljud som kom fråntaket utanför JJs fönster? Om man tänker på vart ifrån ungefär grannen tyckte ljuden kom (snedtaket fram mot stegen är grannens tak)

lägger in min skiss igen om någon missade den igår så ni förstår hur jag tänker.
https://imgur.com/a/mx4bWDk

Stegen är troligen böjd med flit för att man ska kunna öppna fönstret, det var min första reaktion när jag såg bilden.
Citera
2022-11-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Borde det inte vara MH som pratat ?
Hon säger ju att när hon kom "tbx" dagen efter så verkade den andra tjejen konstig ? Eller fattade jag fel ?

Kan det vaea JJ som hävdar sin oskuld, då hon var på McD och sedan setts köra runt i sin bil efteråt?

Kan hon försöka lägga över skulden på MH, och försöka få det till att MH tagit livet av T efter att JJ åkt iväg med grannen?
Citera
2022-11-18, 17:02
Medlem
Jag vet inte om det var en trådsanning, men var det inte ett vittne som såg TT och MH tillsammans i den röda bilen som stod parkerad i över en timme tidigt på söndagsmorgonen?
Det MH har sagt i förhör kan i så fall inte stämma.

Jag gissar att polisen har undanhållit det mesta av bevisningen så att de enkelt kan kontrollera om deras förklaringar stämmer överens med bevisningen och undvika att de misstänkta kan anpassa sin berättelse efter bevisningen.
Senast redigerad av Nordbaggis 2022-11-18 kl. 17:06.
Citera
Medlem
ellaaas avatar
Men hur rimligt är det att MH sov genom hela mordet? Dunsar som får väggarna att skaka och grannen att ringa på osv? Och att hon inte märkt någonting förrän nästa dag, för att JJ betedde sig konstigt då? Nej, där hade hon nog fått komma med något bättre.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Sammanfattade rapporteringen ca 12 inlägg tillbaka, och du har rätt. Det är tydligt där att det är MH som skyller på JJ.

Hon sa aldrig "när hon kom tbx dagen efter"
Där hade jag fel...

Hon sa bara "att hon verkade konstig dagen efter"
Citera
2022-11-18, 17:03
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joggyboll
Kan det vaea JJ som hävdar sin oskuld, då hon var på McD och sedan setts köra runt i sin bil efteråt?

Kan hon försöka lägga över skulden på MH, och försöka få det till att MH tagit livet av T efter att JJ åkt iväg med grannen?

Om du lyssnar på sändningen är det tydligt att det är MH som pratat, då de uppger att de gått hem till ”den andra kvinnan” osv.
Citera
2022-11-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Extremt skönt med detta klargörande från Rullman:
(min fetning)
"En tråd på forumet Flashback har lästs 13 miljoner gånger – och i olika inlägg spekuleras om alternativa gärningsmän.

FNågra sådana spår finns inte i utredningen, avslöjar åklagare Adam Rullman:

– Det finns så här långt i utredningen inga misstankar som riktas åt något annat håll än mot de två häktade.
"
https://www.expressen.se/nyheter/krim/aklagarens-svar-efter-ryktena-om-fler-mordare/

Hjälpte inte direkt att GW pratade om ”pojkvänner” tidigt under utredningen.

Att det dillats lite om pappan ligger inte lika långt bort då många tvivlat på att de här två unga tjejerna skulle klara ut nåt sånt här själva. Men uppenbart har de gjort det.

Grannar har fått sig en omgång i tråden men de var ju i brottsplatsens absoluta närhet och körde dessutom MGM så det är väl bra att de avfärdas också.
Citera
2022-11-18, 17:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
https://www.vetlandaposten.se/2022-11-18/chefen-for-grova-brott-vi-har-fatt-fram-tidpunkten-genom-forhor-och-analyser

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, människorov-02:00-02:45, mord 02:45-03:00, och sen gravfridsbrott. Så tolkar jag den info som hittills kommit fram.

Det är ju lite av ett mysterium under vilka förutsättningar dom höll T inne i J s lägenheten utan att nåt hördes under så lång tid. Inte ens röster har ju hörts. Det är illavarslande ur gm sett att se det, om man sneglar på straffpåföljden. Det är ett utdraget förlopp innan själva mordet.

Citatet från belloqs inlägg, kastar ju om spelplanen ite, eller kanske iaf.
"Han uppger att det senaste samtalet Tove har på sin mobiltelefon är klockan 01.48."
Innebär det här att med "samtal" menas att hon pratade med någon, och att det är det sista säkra livstecknet man har av Tove?

02:30?

Finns det inget sådant samtal?
Sms?
Eller fickringning?

Hur kom polisen fram till 02:30 om man inte vet att Tove levde då?

Har lite bråttom nu. Kastar bara ut lite funderingar.
Citera
2022-11-18, 17:06
Medlem
Citat:

Nej, det är MH - eftersom hon sa att de gick hem till "den andra kvinnan".
Citera
2022-11-18, 17:07
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Nej hon säger att de andra satte sig i köket och pratade ut och att den andra,,,hon var konstig dagen efter ,,,

Så då måste det väl ändå varit JJ+TT satt i köket
Citera
2022-11-18, 17:08
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hon sa aldrig "när hon kom tbx dagen efter"
Där hade jag fel...

Hon sa bara "att hon verkade konstig dagen efter"

Kan det ha varit så? Att MH sover och JJ sköter allt själv. Hinner hem innan MH vaknar på morgonen?

Knappast!

Hur har P4 fått reda på vad som står i utredningen? Äntligen lite info som dessutom bekräftar det vi många sagt tidigare: MH har börjat snacka.
Citera
2022-11-18, 17:08
Medlem
ellaaas avatar
Ifall MH hade sovit genom hela förloppet, som hon påstår, skulle hon väl bara ha sagt det från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in