2022-11-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvpim
Nya uppgifter
Den ena kvinnan hade ingen psykisk störning vid brottet. Hon skyller på den andra kvinnan och säger sig vara oskyldig
( från p4 Jönköping)

Kan det vara JJ som skyller på MH?
Citera
2022-11-18, 16:30
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Nya uppgifter
Den ena kvinnan hade ingen psykisk störning vid brottet. Hon skyller på den andra kvinnan och säger sig vara oskyldig
( från p4 Jönköping)

Skulle du kunna länka till den? Lyckas inte hitta den bland de olika sändningarna.
Citera
2022-11-18, 16:31
Medlem
lindblomsgröns avatar
Så här skriver Greven i sammanfattningen

- Polisen uppger att det senaste samtalet Tove har på sin mobiltelefon är klockan 01.48.

Så det senare att hon var på väg hem är inget samtal då? bara sms eller? Men vad var det som är så oroande med det genom att det spekuleras om att Albin hört något.
Citera
2022-11-18, 16:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
"Polisen uppger att det senaste samtalet Tove har på sin mobiltelefon är klockan 01.48."

Detta tycker jag är intressant. Media gick tidigt ut med att hon ringde till pojkvännen ca 02:30. Kanske stämmer inte den uppgiften?

En annan tolkning kan vara att polisen menar "samtal" som ett riktigt samtal/dialog, och att 02:30 skulle kunnat vara röstmeddelande el dylikt - och att man räknar 01:48 som det sista "riktiga" samtalet.

Kanske mgm som ringer pojkvännen och berättar att T.T. är på väg hem men har glömt sin mobiltelefon hos J.J.?

Ett sätt att skapa ett tidsutrymme.
Citera
2022-11-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariocart2022
Kan det vara JJ som skyller på MH?

Skulle gissa på tvärtom. De sa nu att de träffades på nöjet gick hem till de andra kvinnan. Den nämnda kvinnan lade sig i soffan för att vila då hon var alkohol påverkad.

Tt och den andra kvinnan satt då i köket innan tt gick hem.
Dagen efter betedde sig den andra kvinnan märkligt varpå den berörda kvinnan tror att hon hade med dådet att göra.
Citera
2022-11-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja. Polisen och åklagaren verkar ganska säkra på sin sak. Detta leder nog i mål relativt lätt.
Men polisen verkar inte jättehoppfull vad gäller att finna motivbilden och att MGM ska berätta sanningen.
Men knappt en månad har gått, vi får hoppas att de lättar på samvetet framöver.
Behöver motivet vara något mer än konflikten de haft? Som i sin tur verkar bero på hemligheter om relationer som ingen av dem kommer bry sig om när de växt upp.
Citera
2022-11-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Skulle du kunna länka till den? Lyckas inte hitta den bland de olika sändningarna.

Tyvärr är jag för oteknisk för det 😔
Citera
2022-11-18, 16:37
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Tyvärr är jag för oteknisk för det 😔

Ingen fara alls 😊 Jag ska söka lite till på det!
Citera
2022-11-18, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Ingen fara alls 😊 Jag ska söka lite till på det!

Det är den sändningen som pågår nu. De pratar mer om det nu
Citera
2022-11-18, 16:40
Medlem
… Och Sveriges radio står det ”I den framkommer att den misstänkta kvinnan visserligen inte mår särskilt bra, men att hon skulle kunna sitta i fängelse, istället för att få rättspsykiatrisk vård, om det blir aktuellt.”

www.sverigesradio.se/artikel/misstankt-lider-inte-av-allvarlig-psykisk-storning
Citera
2022-11-18, 16:42
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Det är den sändningen som pågår nu. De pratar mer om det nu

Tack, jag lyssnar nu! En skyller på den andra.

MH skyller på JJ. ”Hon tror att den andra kvinnan hade med Toves död att göra, men är själv oskyldig. Den andra kvinnan hade ett bråk med Tove på nattklubben. Sedan gick de alla hem till den andra kvinnan för att reda ut bråket. MH lade sig i lägenheten för att vila för att hon var alkoholpåverkad, medan Tove och den andra kvinnan satte sig i köket. MH påstår att tove när hon vaknade hade åkt hem, men den andra kvinnan betedde sig konstigt dagen efter”.

https://sverigesradio.se/artikel/den-ena-misstankta-kvinnan-skyller-pa-den-andra
Senast redigerad av ellaaa 2022-11-18 kl. 16:52.
Citera
2022-11-18, 16:44
Medlem
lindblomsgröns avatar
[quote=Mercede|82452250]i podden (del 4) berättade han om en "grop" i leran (var regnigt den natten) som att något väldigt tungt hade fallit ner där, så min teori hänger på att där gropen i gräsmattan är, där föll hon.
Förstorar man din bild ser det ut som det kan vara en gräsplätt bredvid asfalten men jag har ju som sagt var aldrig varit där så min (förstklassiga) ritning igår är hur jag tror det gått till beroende på vart de hittade "fördjupningen" min inre syn när de pratade om det så skulle det vara på den sidan av balkongen men om "djupet" skulle vara på andra sidan balkongen får jag förfina konstverket lite

jag är intresserad av att få reda på följande innan jag släpper min teori om fönsterdropp och återgår till min ikeakasse teori:

1. NÄR blev stegen sned högst upp? kan man hitta googlemap bilder som är äldre än den vi har i tråden från efter dådet? (svårt tro den skulle bli så sned bara av att någon klättrar ner, utan det ser ut som den "tagit emot" något tungt.)

Att böja metallstagen i stegen krävs mycket kraft inget du klarar själv. Stegen är gjord för att man ska klättra i den och tål mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in