2022-11-18, 14:24
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Dom kan ha försvårat upptäckten av kroppen genom ett försök att gräva ner den. Bilen var borta nästan två timmar från att den körde ut från Gulf 03:56.

Jag har funderat på ,,,för att JJ red väl på morgonen/förmiddag hade hon samma bil ?

Resa till 03.56
Återresa 04.45 ?

Sen borde det väl finnas även en 3:e registrering när hon åkte dit igen och red,,,eller finns det flera bilar ???
Citera
2022-11-18, 14:24
Medlem
Inget åtal före jul enligt Sveriges radio. www.sverigesradio.se/artikel/aklagaren-inget-atal-i-tove-fallet-innan-jul
Citera
2022-11-18, 14:26
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jag tror inget annat än att hon är strypt, rimmar bäst ihop med den storyn grannen uppger i intervjun. Vad annars 50-100kg skulle kunna kastats i lgh följt av dunkar som låter som sparkar mot garderoben.

Ponera att den ene dragit ner henne i håret vilket borde gå rätt fort och den andra hoppar med knäna ner i bröstet och tar stryptag så gissar jag att den andre håller båda händerna över hennes mun och hennes ben är fria att sparka i väggen.

Sen blir det tyst och J kan gå ut i trappuppgången.

Ingen som tänkt på att man bråkar och hamnar på golvet. Tar tag i håret och bankar den andres huvudet i golvet?
Citera
2022-11-18, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Har en uppfattning av det ? lite luddigt inte solklart

"Vet ni var brottsplatsen är?

– Det är en fråga för utredningen att ta reda på men vi har en uppfattning om det."
Citera
2022-11-18, 14:28
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Polisen: ”Personer hängs ut”
Rickard Finndahl säger att ryktesspridningen på sociala medier och forum har lett till att polisen nu väljer att släppa på några uppgifter ur utredningen.

Det är bara de två häktade kvinnorna som är misstänka för inblandning i brottet. Det är inget som vi från polisens sida behöver gå ut med men det gör vi nu eftersom det har varit mycket spekulationer kring detta, säger Rickard Finndahl.
Citera
2022-11-18, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Tyvärr kan jag inte läsa artikeln, är du 100% säker på att åklagaren säger att de har en UPPFATTNING om det?

"Vet ni var brottsplatsen är?

– Det är en fråga för utredningen att ta reda på men vi har en uppfattning om det."
Citera
2022-11-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jag har funderat på ,,,för att JJ red väl på morgonen/förmiddag hade hon samma bil ?

Resa till 03.56
Återresa 04.45 ?

Sen borde det väl finnas även en 3:e registrering när hon åkte dit igen och red,,,eller finns det flera bilar ???

Återresan var 05:45.

Det har bara framkommit att vittnen sett henne rida i området. Inga specifika tider eller vilken bil hon använt. Ja, den där kameran har förmodligen fångat hennes bil fler än två gånger den dagen.

Efter bilen återvände 05:45 tror jag det städades i lägenheten. Ingen sömn den natten/morgonen. Sen ut på nästa uppdrag för att allt ska verka som vanligt. Ut med hästen för att kolla platsen i dagsljus och hur mycket man ser från vägen.
Citera
2022-11-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Ingen som tänkt på att man bråkar och hamnar på golvet. Tar tag i håret och bankar den andres huvudet i golvet?

Jo absolut. Tänker mest på att han nämner att det finns garderober i hallen där och dem brukar ju låta som ett hamrande. Och jag tror att det är lättare att skrika, svårare att hålla för mun och ha ihjäl någon om man "bara" dunkar i huvudet...

Men allt är ju möjligt
Citera
2022-11-18, 14:33
Medlem
cakkas avatar
Jag kan inte få ihop att dessa två mgm lyckats forsla bort TTs kropp på denna knappa tid det rör sej om. Jag tror det finns ytterligare minst en gärningsman som har hjälpt till med detta. Polisen säger att ingen mer är misstänkt, men det kanske dom säger av utredningstekniska skäl. Mgm håller de/dem om ryggen genom att tiga
Citera
2022-11-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme

Måste väl skrikas då
Citera
2022-11-18, 14:34
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jo absolut. Tänker mest på att han nämner att det finns garderober i hallen där och dem brukar ju låta som ett hamnade. Och jag tror att det är lättare att skrika, svårare att hålla för mun om man "bara" dunkar i huvudet...

Men allt är ju möjligt

Det ena utesluter inte det andra. Några rejäla smällar så offret tappade medvetandet sedan avslutas jobbet med strypning
Citera
2022-11-18, 14:34
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Undrar också när fupen kommer. Tvivlar på att det kommer ske innan Januari eller Februari. Sen rättegång under vårvintern.

Jag hoppas att jag har fel.

Det är jul snart. De verkar ha jobb kvar och spår att kolla upp, så jag tippar på FUP i februari / mars och sedan åtal i vår.
Det kan ta längre tid men de sitter ju där de sitter och de kommer att sitta länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in