2022-11-18, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Det tar väldigt lång tid i vilket fall som helst.
Det är absolut inte som på film.

Såg en dokumentär för några år sedan om en seriemördare som strypte sina offer i sexuellt syfte och han sa att det kan ta upp till 20 minuter innan kroppen ger upp.
Ja som sagt, jag kan ha fel men det är svårt att få ihop händelseförloppet på annat sätt.
Citera
2022-11-18, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
En tanke, när jag läst att svt uppger att en av grannarna sagt att hon inte längre vågar gå ensam till tvättstugan, är att T blivit "mellanlandad" där. Jag får dock tidsmässigt inte ihop det.

Ja, en mellanlandning i källaren tror jag också på (betydligt mer än en flygtur via något fönster).

Kanske var det MH som TT var orolig för inne på krogen, kanske var hon (MH) ordentligt berusad och hade varit på toa en längre stund.

Kanske var det pga det som TT följde med till lägenheten, hjälpte till att leda MH som i det tillståndet inte kunde gå hem till sina föräldrar.

För att fortsätta med mina "kanske"... så KAN ytterligare en person dykt upp i lägenheten efter att de lyckats få upp MH. Den 4:e personen (som kanske inte hade med sig sin mobil, men visste var TT var på väg vid tiden) såg till att TT blev transporterad ner för trappen och in i källaren/bilen under tiden JJ åkte med grannen till matstället.

Många "kanske" pga att detta är mina spekulationer (om någon skulle tro något annat).
Citera
2022-11-18, 08:25
Medlem
Någon som lyssnat på podden? Den skulle väl komma idag?
Citera
2022-11-18, 08:38
Medlem
Jag och min syster hjälptes åt att bära hennes normalviktiga 8-åriga sovande flicka från soffan till sängen. Det var fan TUNGT. Det första jag kläckte ur mig var "HUR? Hur fan har de lyckats flytta på Tove utan att nån märkt nåt?"
Citera
2022-11-18, 08:41
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterbitchen
Jag och min syster hjälptes åt att bära hennes normalviktiga 8-åriga sovande flicka från soffan till sängen. Det var fan TUNGT. Det första jag kläckte ur mig var "HUR? Hur fan har de lyckats flytta på Tove utan att nån märkt nåt?"
Precis. Det är banne mig inte lätt att flytta en livlös kropp. Sedan behöver man i och för sig inte vara försiktig om personen är död.
Citera
2022-11-18, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hur fick Jonna H. ut Lovisa genom dörren hos sitt x och in i bagagen i sin pappas bil? I påsar. Det finns tillräckligt stora påsar att packa ner en person i. Nämner inga påsar men stora shoppingpåsar finns det.
Ja men Jonna hade sågat itu Lovisa.
Citera
2022-11-18, 08:52
Medlem
Någon som hört podden än? Har inte sett att den kommit ut men kanske någon med förhandslyssning eller så? Man får höra mycket från vänner och ex i den.
Citera
2022-11-18, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grundarens
Varför antar alla att hon dödades i lägenheten?
Hon kanske aldrig kom upp dit?
Kanske redan låg i bagaget?

Bara en liten tanke som slog mig.
Varför lever det om i lägenheten i så fall? Om man mördat någon och har den i bagageluckan går man väl inte upp i lägenheten och lever rövare till den grad att grannarna blir uppmärksammade?
Citera
2022-11-18, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag försöker undvika att låsa fast mig vid tidpunkter som vittnen anger. Vittnen är inte helt pålitliga. Minns jag rätt så pratade den yngre grannen med nån amerikansk vän under natten, så möjligt att han kan precisera tiden med hjälp av samtalet.

Om tiderna då J s bil ska ha synts vid Gulf macken stämmer (03:56 ut från Vetlanda och 05:45 tillbaks), så undrar jag vad det var som tog nästan två timmar. Fram tills dess har dom inte spillt nån tid.

Jag instämmer. Nästan alla angivna tider bör man ta med en stor nypa salt - de är mycket osäkra. Speciellt från vittnen. De kan diffa ganska rejält, både bakåt och framåt. Även övervakningskameror kan ha fel tid inställda.

I mina sammanfattningar redovisar jag alla tider som anges från vittnen, media och polis. Men dessa är på intet sätt att betrakta som sanning eller facit än så länge. FUP:en kommer ge att många tider visar sig vara korrekta medan många kommer diffa en del.
Citera
2022-11-18, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag utvecklar: Ingenstans i diskussionen finns något inlägg som bevisar att TT slog följe med JJ och MH.

Polisen uppgav i Efterlyst att Tove lämnar Nöjet efter 01 och att de går norrut på Storgatan. Tove går med sin cykel.

Det är alltså inte en "trådsanning" utan en uppgift från polisen. Förmodligen har de vittnesuppgifter om detta och kanske även övervakningskameror på Storgatan som visar hur de går.

Att de tre går längs med Storgatan tillsammans ser jag som en relativt trovärdig uppgift, då polisen sagt att det gått till på det sättet.

Men däremot, som du skriver, har vi inga bevis på att Tove var upp i lägenheten med dem. Även om så är troligt.
Citera
2022-11-18, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Unikt ställe eftersom det tog flera dagar att hitta?
ELLER
Unikt ställe eftersom det var så nära hans gård?

Avslutningsvis vill jag bara försiktigt fråga dig om dina kontakter med israeliska legosoldater; eftersom du vet att de inte är att leka med. För att kunna göra ett sådant uttalande och ha någon substans i det, krävs det att du är bekant med, eller har annan erfarenhet av sådana. Intressant; har du varit i Mellanöstern och stridit med eller mot de israeliska legosoldaterna?

Dom kan ha försvårat upptäckten av kroppen genom ett försök att gräva ner den. Bilen var borta nästan två timmar från att den körde ut från Gulf 03:56.
Citera
2022-11-18, 09:23
Medlem
Bära en livlös kropp är inte lätt och det borde höras och hade grannen somnat ?
Efter all oro han kände så dunar han väl inte så lätt.
Kan M tagit med sig T ut till bilen, alltså att T är i liv då. Grannen och JJ är på väg till donken och då går de ut för att reda ut det bråk som varit i lägenheten innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in