2022-11-18, 12:03
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag vet inte ett skit annat än det du ger uttryck för här, och kommunicerar som din bild av rätt och fel.
Hata så mycket du vill. Men när du sanktionerar människor som agerar på sitt hat mot en redan utslagen människa, då är du inte vatten värd.
Om en ensam individ ligger på marken och blir bespottad för något en grupp tycker hen gjort fel så finns det tre reaktioner:
1) Hoppa in och hjälpa till att slå/spotta.
2) Stå passiva och titta på/heja på.
3) Gå in och försvara den som ligger.

Dumpen är den som pekar och skriker till massan att DEN är annorlunda/har gjort fel.
Dumplingar är kategori 1 och 2.
Jag anser att det är ett beteende vi som samhälle ska arbeta mot, oavsett vad personen som ligger på marken gjort.

Jag kan se situationer där en klinisk pedofil förtjänar min respekt. De som söker hjälp innan övergrepp sker, de som träder fram och själva erkänner tex brott som barnporr, de som själva bosätter sig så att de inte exponerar sig för barn osv.
Situationer där övergripare förtjänat min respekt är färre, men att rakryggat erkänna och ta konsekvenser är en av de.

Det roliga är att mycket av det du skriver har jag skrivit tidigare, tex att enda peddon som förtjänar en gnutta respekt är dom som tar hjälp INNAN man ger sig på ett barn.

Men vad roligt för dig att du verkar veta precis vad jag tycker. Då vet du också att jag tycker du är en trångsynt liten liten människa som mer än gärna tar pedofiler i försvar, ja så länge dom inte rör någon DU känner, då är det helt ok att hata dom.

Vi slutar här gubben.
Citera
2022-11-18, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanhistory
Visst en liten bråkdel av alla gäddor har kanske gjort sig förtjänt av att bli uthängda.Just dessa är väl farliga att ha i samhället. Däremot så tycker inte jag att man förtjänar hela sitt liv förstört för att man har raggat på en fjortis.

Om du läser deras chattloggar så har de gjort lite mer än att raggat på en fjortis.
Citera
2022-11-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Det roliga är att mycket av det du skriver har jag skrivit tidigare, tex att enda peddon som förtjänar en gnutta respekt är dom som tar hjälp INNAN man ger sig på ett barn.

Men vad roligt för dig att du verkar veta precis vad jag tycker. Då vet du också att jag tycker du är en trångsynt liten liten människa som mer än gärna tar pedofiler i försvar, ja så länge dom inte rör någon DU känner, då är det helt ok att hata dom.

Vi slutar här gubben.
Som jag skrev - här ger du uttryck för värderingar som placerar dig i 1 alt 2.
Vad min trångsynthet består av får du gärna utveckla.

Du läser uppenbarligen inte vad jag skriver gällande hat, så förstår egentligen inte varför du ens bryr dig om att kommentera.
Citera
2022-11-18, 13:14
Medlem
Nu bekräftar Sara i inlägg på facebook att ingen form av integritet gäller för gäddorna.
Med andra ord - mänskliga rättigheter är inget dumpen försvarar.
Citera
2022-11-18, 13:22
Medlem
Citat:
Nu bekräftar Sara i inlägg på facebook att ingen form av integritet gäller för gäddorna.
https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/867090724644679/
Citera
2022-11-18, 13:28
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

Precis, och det är uppenbart att Sara är en mycket obehaglig människa som drivs av hat. Det håller på att skapas närmast en sekt av Dumpen vilket är en väldigt läskig tanke. Jag har t ex sett en och annan på Dumpens FB som ifrågasatt vart pengarna går, men dom blir genast påhoppade och misstänkliggjorda. Man får helt enkelt inte kritisera Dumpen, vilket är tydligt i denna tråd.

Problemet är att det här är ett sånt otroligt stigmatiserat och polariserat ämne, och det har lett till - antingen är du med oss eller mot oss. Har man någon som helst kritik mot Dumpen är man automatiskt på gäddornas sida, vilket innebär att man är pedofil i folks ögon. Riktigt obehagligt fenomen detta som vi sett i den mänskliga historien hända gång på gång i olika skepnader.

Jag tycker att Dumpen är bra ur ett nätaktivist-perspektiv för att belysa ämnet, så att man förhoppningsvis på sikt kan hitta pragmatiska lösningar som t ex lagändringar för att man kan minska detta stora problem. Men efter att ha följt Dumpen nu sedan start så börjar det ta en obehaglig form. Jag hoppas att media uppmärksammar allt detta och att det leder till Dumpens nedstängning - MEN att det följs av debatter och medial uppmärksamhet som så småningom leder till lagändringar och annat som kan motverka problematiken.
Senast redigerad av populopidus 2022-11-18 kl. 13:39.
Citera
2022-11-18, 13:30
Medlem
Citat:
Goda nyheter!
Citera
2022-11-18, 13:34
Avslutad
Citat:
Som jag skrev - här ger du uttryck för värderingar som placerar dig i 1 alt 2.
Vad min trångsynthet består av får du gärna utveckla.

Du läser uppenbarligen inte vad jag skriver gällande hat, så förstår egentligen inte varför du ens bryr dig om att kommentera.

Ja, tänk så "roligt" det kan bli ibland...

Det finns ju anledningar till att "riktiga" poliser måste genomgå grundliga lämplighetsprövningar, ett par års högskolestudier och därefter praktik, innan de tillåts att ge sig ut på "jakt" efter förövare. Har en känsla av, att de flesta dumplingar inte kvalar in...
Citera
2022-11-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Ja, tänk så "roligt" det kan bli ibland...

Det finns ju anledningar till att "riktiga" poliser måste genomgå grundliga lämplighetsprövningar, ett par års högskolestudier och därefter praktik, innan de tillåts att ge sig ut på "jakt" efter förövare. Har en känsla av, att de flesta dumplingar inte kvalar in...
Ja väntar spänt på hur jag skulle vara trångsynt...
Citera
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanhistory
Jag väntar fortfarande ivrigt på att någon ska skada Patrik eller Sara. Om det så bara vore en liten box eller liknande. De har gått för långt och är absolut värda att få igen på ett eller annat sätt.

Visst en liten bråkdel av alla gäddor har kanske gjort sig förtjänt av att bli uthängda.Just dessa är väl farliga att ha i samhället. Däremot så tycker inte jag att man förtjänar hela sitt liv förstört för att man har raggat på en fjortis.

Det kanske bara är jag som tänker så men jag tycker inte att många av de här männen på dumpen har förtjänat det är ödet som de har fått. Som sagt dumpen verkar skapa en form av hets som inte tidigare har funnits.

Enligt dem så är 12 åriga och 14 åriga tjejer och killar väldigt öppna om sin sexualitet och har inga problem att träffa en lönnfeta medelålders män och ha sex i baksätet.Medan i verkligheten hade det här inte hänt. Inte utan manipulation eller hot i alla fall.

Visst om det hade varit långa attraktiva framgångsrika män som såg ut som Bradley Cooper eller Johnny Depp så hade jag väl kunnat tänka mig att det fanns ett genuint intresse ifrån vissa tonårstjejers. Majoriteten hade avvisat även dessa baserat på deras ålder.

Det finns alltså inte en chans i hela världen att någon av dessa gäddor som har hängts ut skulle ha möjlighet att träffa någon tonårstjej som är genuint intresserad. Det finns inte med på kartan Sara och Patrik lever i en fantasivärld.
De skapar en fantasi i hen som inte fanns i de flesta innan. De är lika skyldiga, och lämnar hen med infekterad hjärna. Och skammad i samhället.

Att inte tro att all hot och hat som framförs sätter sig i hjärnan på någon dåligt mående är korkat. På så sätt blir man medskyldig. Tänk på förintelsen. De började med sexuellt avvikande, och utvecklingsstörda, utvecklingsstörning är inte förmildrande omständighet enlig Dumpen. Sen när det är fullständigt etablerat i samhället, fortsätter de med dem som har avvikande näsa.

Många av dumplingarna är säkert ute och raggar en full brud som inte kan ta vara på sig själv, tänker, äsch jag är inget pedo i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Precis, och det är uppenbart att Sara är en mycket obehaglig människa som drivs av hat. Det håller på att skapas närmast en sekt av Dumpen vilket är en väldigt läskig tanke. Jag har t ex sett en och annan på Dumpens FB som ifrågasatt vart pengarna går, men dom blir genast påhoppade och misstänkliggjorda. Man får helt enkelt inte kritisera Dumpen, vilket är tydligt i denna tråd.

Problemet är att det här är ett sånt otroligt stigmatiserat och polariserat ämne, och det har lett till - antingen är du med oss eller mot oss. Har man någon som helst kritik mot Dumpen är man automatiskt på gäddornas sida, vilket innebär att man är pedofil i folks ögon. Riktigt obehagligt fenomen detta som vi sett i den mänskliga historien hända gång på gång i olika skepnader.

Jag tycker att Dumpen är bra ur ett nätaktivist-perspektiv för att belysa ämnet, så att man förhoppningsvis på sikt kan hitta pragmatiska lösningar som t ex lagändringar för att man kan minska detta stora problem. Men efter att ha följt Dumpen nu sedan start så börjar det ta en obehaglig form. Jag hoppas att media uppmärksammar allt detta och att det leder till Dumpens nedstängning - MEN att det följs av debatter och medial uppmärksamhet som så småningom leder till lagändringar och annat som kan motverka problematiken.
Bra sammanfattning.
Citera
2022-11-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Att inte tro att all hot och hat som framförs sätter sig i hjärnan på någon dåligt mående är korkat. På så sätt blir man medskyldig. Tänk på förintelsen. De började med sexuellt avvikande, och utvecklingsstörda, utvecklingsstörning är inte förmildrande omständighet enlig Dumpen. Sen när det är fullständigt etablerat i samhället, fortsätter de med dem som har avvikande näsa.
Det finns ju inga som helst aspekter som förmildrar. Det är hela deras poäng. De bestämmer vem som är skyldig och inte. Dessutom gäller inte en enda rättighet för de Sara & Patrik valt ut till gatulopp.

Extremism på sitt allra vackraste. Konceptuellt skiljer det sig marginellt från både nazismen och terrorism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in