Citat:
Jag vet inte ett skit annat än det du ger uttryck för här, och kommunicerar som din bild av rätt och fel.
Hata så mycket du vill. Men när du sanktionerar människor som agerar på sitt hat mot en redan utslagen människa, då är du inte vatten värd.
Om en ensam individ ligger på marken och blir bespottad för något en grupp tycker hen gjort fel så finns det tre reaktioner:
1) Hoppa in och hjälpa till att slå/spotta.
2) Stå passiva och titta på/heja på.
3) Gå in och försvara den som ligger.
Dumpen är den som pekar och skriker till massan att DEN är annorlunda/har gjort fel.
Dumplingar är kategori 1 och 2.
Jag anser att det är ett beteende vi som samhälle ska arbeta mot, oavsett vad personen som ligger på marken gjort.
Jag kan se situationer där en klinisk pedofil förtjänar min respekt. De som söker hjälp innan övergrepp sker, de som träder fram och själva erkänner tex brott som barnporr, de som själva bosätter sig så att de inte exponerar sig för barn osv.
Situationer där övergripare förtjänat min respekt är färre, men att rakryggat erkänna och ta konsekvenser är en av de.
Hata så mycket du vill. Men när du sanktionerar människor som agerar på sitt hat mot en redan utslagen människa, då är du inte vatten värd.
Om en ensam individ ligger på marken och blir bespottad för något en grupp tycker hen gjort fel så finns det tre reaktioner:
1) Hoppa in och hjälpa till att slå/spotta.
2) Stå passiva och titta på/heja på.
3) Gå in och försvara den som ligger.
Dumpen är den som pekar och skriker till massan att DEN är annorlunda/har gjort fel.
Dumplingar är kategori 1 och 2.
Jag anser att det är ett beteende vi som samhälle ska arbeta mot, oavsett vad personen som ligger på marken gjort.
Jag kan se situationer där en klinisk pedofil förtjänar min respekt. De som söker hjälp innan övergrepp sker, de som träder fram och själva erkänner tex brott som barnporr, de som själva bosätter sig så att de inte exponerar sig för barn osv.
Situationer där övergripare förtjänat min respekt är färre, men att rakryggat erkänna och ta konsekvenser är en av de.
Det roliga är att mycket av det du skriver har jag skrivit tidigare, tex att enda peddon som förtjänar en gnutta respekt är dom som tar hjälp INNAN man ger sig på ett barn.
Men vad roligt för dig att du verkar veta precis vad jag tycker. Då vet du också att jag tycker du är en trångsynt liten liten människa som mer än gärna tar pedofiler i försvar, ja så länge dom inte rör någon DU känner, då är det helt ok att hata dom.
Vi slutar här gubben.