2022-11-18, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Och du tror att jag och alla som uttrycker avsky smyger runt utanför deras hus på nätterna då eller vart vill du komma? För du kommer inte framåt i alla fall.
Inte heller har jag eller så många uttryckt just hot, mest som du skriver, avsky och en snorloska hit och dit i tanken.

Så hur ska du ha det? Det är ok när det gäller att du får hata, men ingen annan?

Verkar som dina argument är dåligt genomtänkta och bara dåliga helt enkelt.
Tack, konstruktivt...
Uppenbart att jag argumenterar med någon som inte kan skilja på person och värdering.
Du står för, och försvarar, en värdering och en typ av rättspatos, som jag anser inte hör hemma i ett demokratiskt samhälle. Det handlar inte om DIG, det handlar om vad du står för.
DU är säkert inte en av de som faktiskt agerar genom hot, skadegörelse osv. Men du försvarar en värdering där en sådan konsekvens är helt ok.

Jag hatar inte. Inte dig, inte andra dumplingar. Inte Sara och Patrik. Jag vill ingen i hela skaran något illa. Det jag säger är att värderingarna gällande människovärde, respekt och integritet som den gruppen ger uttryck för är av en karatär jag inte anser hör hemma i ett demokratiskt samhälle.
Citera
2022-11-18, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulafjadrar
Så det de gör mot barn är inte äckligt menar du?
Övergrepp mot barn, varesig det är sexuellt, våld, psykiskt , emotionellt eller något annat, är fruktansvärt. Vilka adjektiv och superlativ som används är mindre viktigt.
Det är moraliskt förkastligt och i många fall brottsligt. Dessutom finns det många fall där vi som samhälle borde göra det brottsligt.
Citera
2022-11-18, 09:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
De har inte givit sig på något barn.
Hur tar man ansvar för brott man inte begått? Vem ska de be om ursäkt till?
Vilka har inte gett sig på barn?
Citera
2022-11-18, 09:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tack, konstruktivt...
Uppenbart att jag argumenterar med någon som inte kan skilja på person och värdering.
Du står för, och försvarar, en värdering och en typ av rättspatos, som jag anser inte hör hemma i ett demokratiskt samhälle. Det handlar inte om DIG, det handlar om vad du står för.
DU är säkert inte en av de som faktiskt agerar genom hot, skadegörelse osv. Men du försvarar en värdering där en sådan konsekvens är helt ok.

Jag hatar inte. Inte dig, inte andra dumplingar. Inte Sara och Patrik. Jag vill ingen i hela skaran något illa. Det jag säger är att värderingarna gällande människovärde, respekt och integritet som den gruppen ger uttryck för är av en karatär jag inte anser hör hemma i ett demokratiskt samhälle.
Det som inte hör hemma i ett demokratiskt samhälle är människor som utnyttjar barn sexuellt och svansen som försvarar det.
Citera
2022-11-18, 09:18
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldeus
Skönt med fler härinne som agerar efter sunt förnuft, som skriver nyktert-tar bort alla känslor och väljer att zooma ut. Otroligt mycket skygglappar och farliga människor här inne-inte begåvningsreserven vi pratar om direkt-här ska det lynchas och mördas till varje pris-den som skriker högst vinner priserna!, farliga människor i denna tråd som vill ta lagen i egna händer och har noll övers för rådande statsapparat och rättsväsende. Att de här människorna-med total avsaknad av hänsyn finns och verkar runt om oss där ute, det är farligt och extremt anmärkningsvärt!

Det är bara farligt för dig om du är pedofil. Är du det, ditt lilla kryp? Då ska du vara rädd, mycket rädd.
Citera
2022-11-18, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det som inte hör hemma i ett demokratiskt samhälle är människor som utnyttjar barn sexuellt och svansen som försvarar det.
Har aldrig påstått att människor som utnyttjar barn sexuellt inte ska lagföras. Jag har heller aldrig försvarat deras handlingar.
Citera
2022-11-18, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Det är bara farligt för dig om du är pedofil. Är du det, ditt lilla kryp? Då ska du vara rädd, mycket rädd.
Rädd för vad? Små kryp är ryggradslösa människor som kommer med tomma hot på anonyma nätforum...
Citera
2022-11-18, 10:47
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:

På ett sätt är det sunt att du inte hatar eftersom hata på nätet är inte bra för det psykiska måendet. Men är du verkligen en sådan grundlig fredsmänniska som du framställer dig själv?

Nu har då även jag synpunkter på Dumpens arbete, tycker att en del gäddor är helt ointressanta medan såna som grov-ove verkligen är typer som jag inte direkt gråter över att dom hängs ut.

Ja du är en fridens man men kan du ändå faktiskt förstå att folk känner hat mot kantarell-kuken?
Citera
2022-11-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
På ett sätt är det sunt att du inte hatar eftersom hata på nätet är inte bra för det psykiska måendet. Men är du verkligen en sådan grundlig fredsmänniska som du framställer dig själv?

Nu har då även jag synpunkter på Dumpens arbete, tycker att en del gäddor är helt ointressanta medan såna som grov-ove verkligen är typer som jag inte direkt gråter över att dom hängs ut.

Ja du är en fridens man men kan du ändå faktiskt förstå att folk känner hat mot kantarell-kuken?
Jag har inga problem att förstå både hat och hämdlystenhet.
Det jag ställer mig mot är värderingen att det är ok med förnedring, det är helt ok med hot, det är värt att anhöriga offras osv.
Jag är förespråkare av fred och rätt till integritet. Det ska inte missförstås som passifist eller oförmåga att försvara mig. Angriper du mig, eller värderingar jag står för, då försvarar jag mig.
Senast redigerad av Ovetade 2022-11-18 kl. 11:08. Anledning: Felstavning
Citera
2022-11-18, 11:23
Bannlyst
Jag väntar fortfarande ivrigt på att någon ska skada Patrik eller Sara. Om det så bara vore en liten box eller liknande. De har gått för långt och är absolut värda att få igen på ett eller annat sätt.

Visst en liten bråkdel av alla gäddor har kanske gjort sig förtjänt av att bli uthängda.Just dessa är väl farliga att ha i samhället. Däremot så tycker inte jag att man förtjänar hela sitt liv förstört för att man har raggat på en fjortis.

Det kanske bara är jag som tänker så men jag tycker inte att många av de här männen på dumpen har förtjänat det är ödet som de har fått. Som sagt dumpen verkar skapa en form av hets som inte tidigare har funnits.

Enligt dem så är 12 åriga och 14 åriga tjejer och killar väldigt öppna om sin sexualitet och har inga problem att träffa en lönnfeta medelålders män och ha sex i baksätet.Medan i verkligheten hade det här inte hänt. Inte utan manipulation eller hot i alla fall.

Visst om det hade varit långa attraktiva framgångsrika män som såg ut som Bradley Cooper eller Johnny Depp så hade jag väl kunnat tänka mig att det fanns ett genuint intresse ifrån vissa tonårstjejers. Majoriteten hade avvisat även dessa baserat på deras ålder.

Det finns alltså inte en chans i hela världen att någon av dessa gäddor som har hängts ut skulle ha möjlighet att träffa någon tonårstjej som är genuint intresserad. Det finns inte med på kartan Sara och Patrik lever i en fantasivärld.
Senast redigerad av Humanhistory 2022-11-18 kl. 11:27.
Citera
2022-11-18, 11:33
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Tack, konstruktivt...

Du vet inte ett skit om mina värderingar 😂
Ja möjligtvis mer än att jag tycker det är helt ok att hata på peddon och andra vidriga människor Dock skulle jag aldrig respektera en pedofil , vilket du skriver i ditt inlägg..
Citera
2022-11-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Du vet inte ett skit om mina värderingar 😂
Ja möjligtvis mer än att jag tycker det är helt ok att hata på peddon och andra vidriga människor Dock skulle jag aldrig respektera en pedofil , vilket du skriver i ditt inlägg..
Jag vet inte ett skit annat än det du ger uttryck för här, och kommunicerar som din bild av rätt och fel.
Hata så mycket du vill. Men när du sanktionerar människor som agerar på sitt hat mot en redan utslagen människa, då är du inte vatten värd.
Om en ensam individ ligger på marken och blir bespottad för något en grupp tycker hen gjort fel så finns det tre reaktioner:
1) Hoppa in och hjälpa till att slå/spotta.
2) Stå passiva och titta på/heja på.
3) Gå in och försvara den som ligger.

Dumpen är den som pekar och skriker till massan att DEN är annorlunda/har gjort fel.
Dumplingar är kategori 1 och 2.
Jag anser att det är ett beteende vi som samhälle ska arbeta mot, oavsett vad personen som ligger på marken gjort.

Jag kan se situationer där en klinisk pedofil förtjänar min respekt. De som söker hjälp innan övergrepp sker, de som träder fram och själva erkänner tex brott som barnporr, de som själva bosätter sig så att de inte exponerar sig för barn osv.
Situationer där övergripare förtjänat min respekt är färre, men att rakryggat erkänna och ta konsekvenser är en av de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in