2022-11-17, 23:14
  #261697
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Nej.

Varför stödjer du Ukrainska nazister?

https://t.me/the_Right_People/9176

On the results of the Lancet drones in the EWS

October and November were marked by numerous videos of combat use of ZALA's Lancet kamikaze drones.

Based on open source data and material (https://airtable.com/shr9hMsI13vhK3WlY/tblGOzFRGPpsw551J) by @Lostarmour, we analyzed AFU losses from drone strikes from October 13 to November 12.

The list included only equipment whose hit footage is freely available. In it, we can particularly highlight:

➖11 towed M777, FH-70, Msta-B and D-20 howitzers (all but one destroyed),
➖7 T-64, T-72, T-80BV tanks (one destroyed, the rest damaged),
➖7 Acacia, Carnation, M109 and Krab SAMs (2 destroyed, the rest damaged),
➖6 BMP-1/2 armoured vehicles, BTR-60, XA-180, M1151 and GAAI Amir (all destroyed),
➖4 Buk, Osa and Strela-10M SAMs (2 destroyed, 2 damaged),
➖5 radar stations 36D6 and P-18 (all but one destroyed),
➖3 S-300 launchers (2 destroyed, 1 damaged),
➖1 Gurza-M armoured boat (damaged).

En bra början är kanske varför du stödjer Ryssland? Sen kanske vi kan förstå dig?
Citera
2022-11-17, 23:14
  #261698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag är jävligt sur på tuffeuffe. Han ville ge Ukraina Archer när han var i opposition, nu vill han inte när han är vid makten. Ukraina ska ha Archer nu, annars är min skattepengar inte väl utnyttjade! Jävla hycklare! Jag röstade iofs inte på de asen.

Det var bara valfloskler. Uffe hade nog inte lyssnat på vad militärexperterna sa om Archer. Kräver nog en hel del utbildning om man ska bli en bra Archeranvändare. Inte bara tuta och köra. Men med rätt utbildning och träning under några månader så kan den nog göra en del.
Citera
2022-11-17, 23:17
  #261699
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det var bara valfloskler. Uffe hade nog inte lyssnat på vad militärexperterna sa om Archer. Kräver nog en hel del utbildning om man ska bli en bra Archeranvändare. Inte bara tuta och köra. Men med rätt utbildning och träning under några månader så kan den nog göra en del.

Samt att det var luftvärn de hade högst upp på önskelistan.
Citera
2022-11-17, 23:20
  #261700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha du har tydligen missat att man försökte hetsa Nato till Kärnvapenkrig pga av sin egna missil mot Polen?

Står det i ditt nya manus?
Citera
2022-11-17, 23:20
  #261701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Samt att det var luftvärn de hade högst upp på önskelistan.

Vi bjuder på det - det kommer tillbaka via annan goodwill - i det främmande landet - jag hör att Ukraina har enorma gasfyndigheter!
Citera
2022-11-17, 23:28
  #261702
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
En bra början är kanske varför du stödjer Ryssland? Sen kanske vi kan förstå dig?

Nej, en bra början vore om du berättade varför du stödjer Ukrainska nazister..?

https://t.me/DonbassDevushka/32837

'Hang the Muscovites!'

'Hang the commies!'

'If you don't hop, you're a Muscovite!'

'Put a Russian to the stake'

These are words coming from Ukrainian kids. Kiev regime is teaching everyone to hate everything Russian from the childhood. There are even children camps where they teach young Ukrainians to fight, to hate Russian language and Russian-speaking people and to glorify Nazi murderers of WWII. Watch the difference between children of Donbass and kids growing by the politics of Kiev authorities in the video.
Citera
2022-11-17, 23:28
  #261703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ryssland gick in med 150.009 - 175.000 soldater. Plus vad de då ukrainska utbrytarstaterna kunde bidra med ca 30.000 soldater.

Wagner har rekryterat lite under tiden, men inga mängder, och nu har Ryssland mobiliserat 300.000 soldater, som förmodligen slutar i 200.000 - 250.000.

Ukraina hade ca en miljon soldater. Och nu verkar de inte ha fler än Ryssland.

Kom med en källa tack (om du vet vad det är för något)!
Citera
2022-11-17, 23:30
  #261704
Medlem
Rumpkorvens avatar
Hur tror ni att Rysslands ekonomi mår nu efter att alla sanktioner varat ett tag?

Borde inte oligarkerna i Ryssland vara riktigt jävla trötta på sanktionerna nu?
Citera
2022-11-17, 23:31
  #261705
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Hur kommer det sig att du stödjer ohyran i öst?

Hur kommer det sig att du stödjer ohyran i väst?

https://t.me/DonbassDevushka/32707

🇺🇦 Chronicle of undeclared Ukrainian aggression against NATO.

1. March 2 - Ukrainian S-300 air defense system destroyed a Romanian MiG-21 fighter. The pilot is dead.
2. March 2 - Ukrainian air defense shot down a Romanian military transport helicopter Mi-8, which flew out to look for a MiG-21 fighter shot down by Ukraine.
3. March 3 - Estonian bulk carrier Helt was blown up by a Ukrainian naval mine off the coast of Odessa. Four people are missing.
4. March 10 - Ukrainian UAV Tu-141 "Swift" attacked Zagreb. Luckily, no one died.
5. March 13 - Ukrainian Volkssturm shot down the car of an American journalist from the New York Times, Brent Reno, in the Irpen region, who, according to Iranian intelligence services, worked as a CIA officer in Iraq.
6. September 9 - a Romanian minesweeper was blown up by a Ukrainian naval mine near Constanta. Luckily, there were no fatalities.
7. November 9 - A Turkish boat was blown up by a Ukrainian naval mine off the coast of Turkey. Luckily, no one died.
8. November 15 - The Ukrainian S-300 air defense system attacked Poland, destroying 2 Polish citizens and a tractor trailer.

Under the guise of a war with Russia, Ukraine is waging a hybrid war against NATO!
Citera
2022-11-17, 23:32
  #261706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Varför vill man skapa politikerförakt om man är politiker?

Tja, den svenska politiken handlar numera mer om makt och stärka egon och sedan vända kappor efter vinden. Men nu ska jag inte vara pessimistisk. Kanske de skeppar Archer till våren. Kanske.
Citera
2022-11-17, 23:33
  #261707
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Påminner lite om U137, det var helt jävla omöjligt att hamna där dom gjorde. Den sannolikhetskalkylen går inte ihop, men likväl så stod dom där på klippan.
Alltså kan vi bortse från normal sannolikhet när det gäller ryssen, dom trotsar allt sunt förnuft, allt som överhuvudtaget är möjligt för rationellt tänkande människor.
Så narrativet är att det var en rysk missil, lika mycket vilse som U137 och planen som bombade Tantolunden och Strängnäs under WWII.

Jag får erkänna att du har en poäng där med U137. Ibland är de osannolikt klantiga.
Citera
2022-11-17, 23:34
  #261708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag är jävligt sur på tuffeuffe. Han ville ge Ukraina Archer när han var i opposition, nu vill han inte när han är vid makten. Ukraina ska ha Archer nu, annars är min skattepengar inte väl utnyttjade! Jävla hycklare! Jag röstade iofs inte på de asen.

Vi får väl se vad det blir också? 3 miljarder? Kan ju inte bara vara sovsäckar och tältkaminer då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in