2022-11-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det här är ju bara dina egna fria fantasier blandat med tröttsamt tvärtomspråk. Du vet innerst inne vilken sida det är har som har "snabbmobiliserade" soldater!
Ukraina har hela tiden haft betydligt fler soldater. Nu börjar det jämnas ut. Ryssland har mobiliserat ca 300.000 medan Ukraina har förlorat förtvivlat många.

De som Ryssland mobiliserat är personer som gjort militärtjänst och som har varit i krigssituationer. Ukraina har inte den lyxen.
Citera
2022-11-17, 22:19
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Att du finner glädje i det. det är helt jävla otroligt och gör dig till en avskyvärd ursäkt till människa. Din profilbild gör dig heder.

Du får bara mig att vilja skänka och ge mer för uppbyggnaden av landet. De kommer att klara detta. Det är jag helt säker på. Många människor i Ukraina, och såklart givetvis Ryssland lever utan ström dagligen. Det löser de såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Finns inget värre än de som gottar sig åt civilbefolkningens olycka. Jag gör ett undantag och avstår att uttrycka vad jag tycker om dig som person, annars med risk att bli avstängd.

Ert hyckleri är patetiskt, era inlägg varvas med inlägg om "pissryzzar" "orcer" "våldtäktsryzzar" och hur Ryssar borde mördas och förföljas.

Nu låtsas ni bry er om Ukrainare, negers snälla, ni skämmer ut er.

https://t.me/the_Right_People/9371?single

Some burials from today. #9000dead 🤔🤔🤔

https://t.me/the_Right_People/9376?single

#9000dead 🤔🤔🤔

https://t.me/the_Right_People/9299?single

#9000dead 🤔🤔🤔

https://t.me/the_Right_People/9288?single

Small town cemetery
#9000dead 🤔🤔🤔

https://t.me/the_Right_People/9287

#9000dead 🤔🤔🤔

Avnazifieringen fortsätter, snart kommer 300.000 till och skyndar på processen.
Citera
2022-11-17, 22:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag misstänker att du aldrig någonsin kastat en handgranat.

Om du hade gjort det så vet du att det inte är fejk. Kastar du en sådan på plan mark så blir det bara lite svart på marken. Du ser inga andra spår.

Splittret som sprider sig från handgranaten är så små så hålen är knappt märkbara.

Jag kan tillägga att jag kastat flertalet handgranater på pappfigurer på träpinne. De står kvar men de har massor av små hål i sig.

Misstänker att sprängkraften från denna drönargranat är likvärdig.

EDIT: Fråga dig också varför man skulle fejka en sån video? Varför lägga ner resurserna på att fejka den när Ukraina släpper tio, om inte hundratals drönargranater på ryssar dagligen med likvärdig effekt.

Det borde vara det nya rättesnöret, har man inte kastat en handgranat så är man ingen riktig man! Nej det är inte en fejkvideo, det kan varje sund människa se med egna ögon. Lidandet hos den soldaten går inte av för hackor precis, sen är väl frågan om han var medveten om det själv eller det bara är reflexer?
Citera
2022-11-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ukraina har hela tiden haft betydligt fler soldater. Nu börjar det jämnas ut. Ryssland har mobiliserat ca 300.000 medan Ukraina har förlorat förtvivlat många.

De som Ryssland mobiliserat är personer som gjort militärtjänst och som har varit i krigssituationer. Ukraina har inte den lyxen.

Kantat med rykten om att de tagit vem som helst för att fylla kvoter och sen utrustat dem riktigt illa. Sanningen är nog någonstans mittemellan.
Citera
2022-11-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Ryssarna kan inte ens bygga något mer avancerat än en miniräknare utan komponenter från väst så vad menar du?

Det finns faktisk en mörkersiktefabrik utanför Moskva. Ägaren till fabriken och hans son dirigerade pengar från Kreml till Cypern i form av 2 lyx-Yatch i Miljardklassen.

Så inga mörker sikten till Moskva - dvs strid om natten!

Putins dotter har förövrigt et AI bolag - som ligger 30 år efter väst. Där de gör AI program.
Senast redigerad av Whistlehead 2022-11-17 kl. 22:27.
Citera
2022-11-17, 22:26
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Ert hyckleri är patetiskt, era inlägg varvas med inlägg om "pissryzzar" "orcer" "våldtäktsryzzar" och hur Ryssar borde mördas och förföljas.

Nu låtsas ni bry er om Ukrainare, negers snälla, ni skämmer ut er.
Jag har aldrig gottat mig åt ryska civila offer, det finns ju för övrigt knappt några än så länge. Så tala för dig själv, micro-Hitler.
Citera
2022-11-17, 22:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Den där taktien som det framförallt pratas om i Sverige att skada är bättre än döda beror helt på situation till situation.
De där 3-4 soldaterna kommer inte vara borta för gott begriper du väl. En död soldat är en död vän till någon där ute på slagfältet, en sårad vän är en vän som du senare åter kan skoja med.
Vad tror du sänker moralen mest?

3-4 soldater som lastar en sårad på en lastbil har ingen betydelse i det här fallet. Bättre att döda orchen.

Det är inte miljoner soldater som krigar mot Ukraina, kommer aldrig att vara heller.

Skada och lemlästa är bra, när den soldaten kommer hem till ryssland och visar upp sig så är det sämre för den allmänna moralen än om han är död. Om han är död drabbas bara närmast sörjande. Dels är han lemlästad (en belastning för samhället) och oduglig och folk ser att krig är ett helvete! Det är också demoraliserande för hans kamrater i fält, "nästa gång är det min tur", kanske.
Citera
2022-11-17, 22:27
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det borde vara det nya rättesnöret, har man inte kastat en handgranat så är man ingen riktig man! Nej det är inte en fejkvideo, det kan varje sund människa se med egna ögon. Lidandet hos den soldaten går inte av för hackor precis, sen är väl frågan om han var medveten om det själv eller det bara är reflexer?
Det blir så tydligt hos vissa skribenter att de helt saknar militär erfarenhet men ändå ska de tvärsäkert uttrycka åsikter.
Citera
2022-11-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det finns faktisk en mörkersiktefabrik utanför Moskva. Ägaren till fabriken och hans son dirigerade pengar från Kreml till Cypern i form av 2 lyx-Yatch i Miljardklassen.

Så inga mörker sikten till Moskva - dvs strid om natten!

Fascinerande. Roligt att stortjuven Putin nu är arg på småtjuvarna som bara gjort samma sak i mindre skala.
Citera
2022-11-17, 22:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vintern kommer. Ukrainas energi blir utslaget. Bidens affärer kommer att avslöjas. Och Ukrainas försök att starta kärnvapenkrig misslyckas.

Ser inte bra ut för Ukrainas regim.

Vi ska skicka dem kaminer och varma filtar och mat, lär inte gå någon större nöd på Ukrainarna. Ukraina har inga kärnvapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Sanningen är obekväm ser jag. Bara att suga i dig det och svälja

Nej ryssvän är jag inte.

Men konstatera att videon är fejk.
Tråkigt att flera här inte kan se det.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Du gör dig rolig över civilt lidande. Det är den stora jävla skillnaden "Pinnpelle"

Jag vet dock att du bara försöker provocera för det är så du får lite känslor i ditt annars miserabla liv. Därför sover jag gott om natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in