2022-11-17, 20:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det kommer väldigt lite rapporter från själva fronterna och stridsområdena vilket gör det svårt att rätt beräkna bögförlusterna. Vi får använda magkänslan samt försöka utröna åt vilket håll det blåser, tänk och analysera.
Endast 400 rapporterade i morse vilket egentligen inte är "lite". Jag tror på ett bättre rapporteringsflöde.
Jag zoomar in på 520---580 st men det kan bli bättre.
Jag bestämmer mig för 530 st i bögförluster. Gaist har lagt förlusterna på goda 650 bögar.
Mitt beslut ligger fast, omprövning ej aktuell. Alltså 530 eliminerade stridsbögar.

Tror det går upp lite, de ligger efter i rapporteringen från Svatove och andra fronter. De har stridit mycket där. 620 Moskvaimperialister får vandra med tunga steg ned till Helvetets Portar.
Citera
2022-11-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tror det går upp lite, de ligger efter i rapporteringen från Svatove och andra fronter. De har stridit mycket där. 620 Moskvaimperialister får vandra med tunga steg ned till Helvetets Portar.

Tack!! Ett mycket bra inlägg. Jag har noterat din beräkning.
Citera
2022-11-17, 21:08
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Blir det verkligen inte mer skador av 2 granater. Inga skador på marken eller båten.

Fejk.

Satan vad rySStrollen ljuger.
3 granater. Den första visas inte. Man ser hål i marken där granaterna har exploderat. Man ser även hål i rutan på gula båten. Du har ingen aning om hur en båt är byggd ser jag. Man kan inte se kölen för framsidan på båten lutar nedåt inåt och då kan man inte se skador uppifrån . Slöseri med 3 granater skulle ha räckt med 1 sen har han fått ligga där och dö.
Citera
2022-11-17, 21:13
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Samtidigt som den analkande vintern rasar runt knutarna på Ukrainas sönderbombade hus tjuter det och smäller överallt runt hela Ukraina till invånarnas fasa. Flera civilister har mött döden under Rysslands massiva bombmattor. Snöbyar och hårda vindar sliter och river i balkongrester och sönderskjutna dörrar som svajande vilar på bjälkstumpar och sönderslitna gångjärn.

I varje stad i hela Ukraina är nu vattenförsörjning och el utslaget. "Ukraina vinner snart kriget" hörs det från Stora Rådet inom EU. Hörde jag nån skratta?
"Bombmattor"? Man skjuter väl iväg raketer och drönare från Iran varav Ukraina lyckas skjuta ner 80%? Sen är terror mot civila ingen bra metod att vinna. De terroriserade känner bara ännu mer hat mot förövaren Ryssland och tror varken på knappast att de får det bättre om de kröker rygg för en sådan feg och hatisk mobbare. Att Ryssland attackerar de civila och deras möjligheter att leva värdigt är väl ett kvitto om något att det går dåligt militärt. Rysk terror resulterar bara i mer beslutsamhet att Ryssland är ett omöjligt land att ha att göra med och som tycks sakna spärrar vilket leder till att USA och Europa förmodligen kommer beslagta ryska beslagtagna tillgångar för att betala allt de förstör i Ukraina. Men framförallt kan man inte vara frisk i huvudet om man fortfarande propagerar för Putin och ryska arméns fega förehavanden. Ryssen kan väl bara gräva gropen djupare nu.

Nädu, du får testa dina skräplitterära ambitioner någon annanstans.
Citera
2022-11-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Satan vad rySStrollen ljuger.
3 granater. Den första visas inte. Man ser hål i marken där granaterna har exploderat. Man ser även hål i rutan på gula båten. Du har ingen aning om hur en båt är byggd ser jag. Man kan inte se kölen för framsidan på båten lutar nedåt inåt och då kan man inte se skador uppifrån . Slöseri med 3 granater skulle ha räckt med 1 sen har han fått ligga där och dö.

Jag la bara märkte till att videon är fejk .
Fejk och åter fejk.

Vet inte vad du yrar om.

Nej jag kan inte bygga båtar.
Citera
2022-11-17, 21:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Samtidigt som den analkande vintern rasar runt knutarna på Ukrainas sönderbombade hus tjuter det och smäller överallt runt hela Ukraina till invånarnas fasa. Flera civilister har mött döden under Rysslands massiva bombmattor. Snöbyar och hårda vindar sliter och river i balkongrester och sönderskjutna dörrar som svajande vilar på bjälkstumpar och sönderslitna gångjärn.

I varje stad i hela Ukraina är nu vattenförsörjning och el utslaget. "Ukraina vinner snart kriget" hörs det från Stora Rådet inom EU. Hörde jag nån skratta?

Hm, och "terrorbombning av civila och civil infrastruktur är vägen till seger", det är bara det att det inte fungerar! Istället så stärker bara den ukrainska beslutsamheten att rySSarna måste kastas ut och kriget vinnas under ukrainska vilkor.

Men jag är ganska säker på att Putler, just nu, mottar optimistiska vranyo rapporter om att " ukrainarna är på väg att knäckas" och att "det behövs bara någon eller några attacker till med hjälp av de minskande förråden av ryska precisionsrobotar....."

https://youtu.be/Fz59GWeTIik

Slava Ukraini!
Citera
2022-11-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
"framstå som svag"? Tror du civiliserade länder agerar utefter någon sorts efterbliven BALKANagenda vad det gäller stolthet? Du måste skilja på agerande utefter logik och reson gentemot en förvirrad slav med en burk guldfärg från biltema i näven som agerar utefter att glittrandet avgör åsikten.
herrejistanes att man kan resonera så år 2022. Lyckligtvis ser du hur Ukraina med hjälp utav att INTE resonera så, har blivit mer än tillräckligt för att hålla den degenerade slaven på behörigt avstånd. Den degenererade ryssen skapar sin stolthet genom att attackera civila och oskyldiga....det....det är riktig juggestolthet det. Fegare än fan själv men med lite sprayfärg och stora ord så är stoltheten bevarad. SIGH...."styrka" my arse. Stackars slaver till inavlat misslyckande (INTE Kroater och Bosnier nej...men det säger ju sig självt)

Bra inlägg, man förvånas över vilken nivå många befinner sig på som tror att hämnd är något man håller på med i krig. Där ser man skillnaden på ryssarna som håller på med hämndaktioner för att man inte skall tappa det politiska greppet om hemmaopinionen, Ukraina krigar utifrån dom dispositioner man har, man fattar att man inte skall sätta igång anfall förrän dom rätta förutsättningarna finns.
Man kan jämföra med tungviktsboxare som bara kastar sig in och vevar hejdlöst och motparten inväntar rätt tillfälle och sänker vevaren me ett välriktat slag.
Citera
2022-11-17, 21:20
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Fejk och åter fejk.

Vet inte vad du yrar om.

Sanningen är obekväm ser jag. Bara att suga i dig det och svälja
Citera
2022-11-17, 21:22
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Fejk och åter fejk.

Vet inte vad du yrar om.

Jag misstänker att du aldrig någonsin kastat en handgranat.

Om du hade gjort det så vet du att det inte är fejk. Kastar du en sådan på plan mark så blir det bara lite svart på marken. Du ser inga andra spår.

Splittret som sprider sig från handgranaten är så små så hålen är knappt märkbara.

Jag kan tillägga att jag kastat flertalet handgranater på pappfigurer på träpinne. De står kvar men de har massor av små hål i sig.

Misstänker att sprängkraften från denna drönargranat är likvärdig.

EDIT: Fråga dig också varför man skulle fejka en sån video? Varför lägga ner resurserna på att fejka den när Ukraina släpper tio, om inte hundratals drönargranater på ryssar dagligen med likvärdig effekt.
Senast redigerad av Conception 2022-11-17 kl. 21:25.
Citera
2022-11-17, 21:26
Medlem
Nihennas avatar
Citat:

Vad har el och vatten att göra med Ukrainas militära förmåga? Det är en katastrof givetvis, begånget av terror-Ryssland, men inget som påverkar militären i större mängd.

Folk har lidit igenom långa krig och svält genom historien, utan det stöd som Ukrainas befolkning har idag med röda korset och andra organisationer som hjälper så gott de kan. Tyvärr en del av krig, men inget som nödvändigtvis påverkar den militära förmågan.
Citera
2022-11-17, 21:31
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag förstår att du inte har någon militär utbilding? En av de viktigaste erfarenheterna är denna: om man dödar en soldat har man en fiende mindre, men om man sårar en soldat har man 3-4 fiender mindre - eftersom det krävs minst två man för att transportera bort och ta hand om den sårade. Det är alltså bättre att såra än att döda.

Drönare och granater kostar pengar, och ryssarna har miljoner soldater. Då kan inte ukrainarna ägna så mycket tid och energi åt att plåga en enda ryss
Den där taktien som det framförallt pratas om i Sverige att skada är bättre än döda beror helt på situation till situation.
De där 3-4 soldaterna kommer inte vara borta för gott begriper du väl. En död soldat är en död vän till någon där ute på slagfältet, en sårad vän är en vän som du senare åter kan skoja med.
Vad tror du sänker moralen mest?

3-4 soldater som lastar en sårad på en lastbil har ingen betydelse i det här fallet. Bättre att döda orchen.

Det är inte miljoner soldater som krigar mot Ukraina, kommer aldrig att vara heller.
Citera
2022-11-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag misstänker att du aldrig någonsin kastat en handgranat.

Om du hade gjort det så vet du att det inte är fejk. Kastar du en sådan på plan mark så blir det bara lite svart på marken. Du ser inga andra spår.

Splittret som sprider sig från handgranaten är så små så hålen är knappt märkbara.

Jag kan tillägga att jag kastat flertalet handgranater på pappfigurer på träpinne. De står kvar men de har massor av små hål i sig.

Misstänker att sprängkraften från denna drönargranat är likvärdig.

EDIT: Fråga dig också varför man skulle fejka en sån video? Varför lägga ner resurserna på att fejka den när Ukraina släpper tio, om inte hundratals drönargranater på ryssar dagligen med likvärdig effekt.

Jupp. Blir lite sot, några bortblåsta gruskorn och j-a massa splitter. Samma som jag minns. Såg inte fejk ut. Tror det är ett vanligt missförstånd att det är smällen som är själva grejen när det egentligen är splittret. Kan vara samma med artilleri. Man ser inte att allt i närheten skulle varit dött eller trasigt förrän man går nära och ser alla hål i plastdunkarna eller vad man nu ställt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in