2022-11-17, 20:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Många kollaboratörer fångas in nu. Varför följde de inte med moskoviterna i deras flykt österut?
https://twitter.com/antiputler_news/status/1593305875053166594
Citera
2022-11-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jodå. Minst ett par miljoner.

https://www.dn.se/varlden/putin-okar-antalet-soldater-med-137-000/

Tre miljoner man utan utbildning samt utrustning är inte värda ett skit på ett modernt slagfält.
Citera
2022-11-17, 20:14
Medlem
Citat:
Robotar är demoraliserande, de sätter skräck i både civilbefolkning och soldater

Det var därför Ukrainskt luftvärn sköt ner de flesta i den näst senaste
TERRORBOMBATTACKEN från den ryzzka staten där Putin investerade miljarder och kastade det mesta i sjön i en grov missbedömning av ukrainsk luftvärnskapacitet.
Citera
2022-11-17, 20:18
Medlem
Det kommer väldigt lite rapporter från själva fronterna och stridsområdena vilket gör det svårt att rätt beräkna bögförlusterna. Vi får använda magkänslan samt försöka utröna åt vilket håll det blåser, tänk och analysera.
Endast 400 rapporterade i morse vilket egentligen inte är "lite". Jag tror på ett bättre rapporteringsflöde.

Jag zoomar in på 520---580 st men det kan bli bättre.

Jag bestämmer mig för 530 st i bögförluster. Gaist har lagt förlusterna på goda 650 bögar.

Mitt beslut ligger fast, omprövning ej aktuell. Alltså 530 eliminerade stridsbögar.
Citera
2022-11-17, 20:26
Medlem
Ukrainas militär säger goda saker om Turkiets BMC Kirpi pansarfordon.

Här övar de förmodligen med fordonet.

https://en.defence-ua.com/weapon_and_tech/under_the_fire_of_tanks_and_atgms_short_review_of_ the_turkish_kirpi_by_ukraines_servicemen_and_how_i t_helps_on_the_battlefield-4873.html
Citera
2022-11-17, 20:26
Medlem
Citat:
Jodå. Minst ett par miljoner.

https://www.dn.se/varlden/putin-okar-antalet-soldater-med-137-000/

Men soldater behöver utbildning, någon som leder de och utrustning annars är det bara 3 miljoner människor vilket inte är det samma som 3 miljoner soldater
Citera
2022-11-17, 20:39
Medlem
Citat:
Verkligen. Rena gymnastikpasset. Först ligger han och vrider sig i plågor, för att sedan sätta sig upp och trixa med jackan. Sen lägger han sig ned en stund och vrider sig i plågor igen, för att sedan återuppta brottningsmatchen med jackan. Och - skulle man verkligen offra två granater och en massa tid för att ta död på en soldat, när det räckt med en kula? Fånig propaganda avsedd för lättlurade idioter.

Precis, trots 2 granater bara blod. Och inga defekter på marken sakerna runt omkring.

Vilket skämt.
Citera
2022-11-17, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Hur är det nu Ivan Denitovitj har sina bryderier - han hatar staten han hatar staten innerligt!

Han jobbar på, men lagom hårt. Tänker att den stora portionen är den som dödar. Han tänker att ni låtsas betala och vi låtsas jobba. Han tänker att människan är människans varg.
Citera
2022-11-17, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Såg denna i morse, på vilket sätt tycker du den se fejk ut?

Blir det verkligen inte mer skador av 2 granater. Inga skador på marken eller båten.

Fejk.
Citera
2022-11-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Tpyxa är inte kända för att posta falska videos.

Nu är dom det.
Citera
2022-11-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag påstod inte att någon dött just de dagarna, jag påstod att många människor evakuerades och andra satt i sina källare och väntade. Du ser tydlig Ukrainas ökande beskjutning från OSCE. Folket i Donbas hade då redan bett Ryssland om hjälp och evakuering erbjöds.

Du tror inte på berättelserna folket i Donbas berättar. Finns det någon journalist från väst som varit i Donbas och lyssnat på folket och berättat deras historier? Jag har tagit del av några frilansare som nu är tvungen att stanna kvar pga av hat och hot mot dom i väst. SVT, Aftonbladet mfl svenska slasktidningar har inte varit där. Det är skillnad på ukrainare och ukrainare, dom som gillar Ryssland är inget värda.

Det är många tusen som dött i Donbas under dessa åtta år. Men visst, en stor del är rörmockare, svetsare och gruvarbetare som med vapen försvarat de sina och städerna.

Det finns nu över en miljon för detta ukrainare som flyktingar i Ryssland.

Totalt dog 14000 varav 3400 civila i ryssarnas krig mot Donbas 2014-2021.
Citera
2022-11-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Haha... Kul att du dumställer dig själv genom att svara på dina egna inlägg! Jeez!

Jag får ju inga vettiga svar av er Moskoviter - och om ni svarar så vet jag svaret i förväg.

Ergo svarar man på sin egen frågeställning - man analyserar sitt eget verk. Det kallas för propaganda i din del av världen Din egen stat ställer frågan - och deras egna journalister svarar. Du har på det sättet tvingats att läsa vad jag säger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in